Elektro koutek

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 2. 2021 12:08

To se tak píše u každého elektromobilu. Po 160 tkm to na výměnu není, ale kapacita už je znatelně nižší, odhaduji o 10-20%
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 23. 2. 2021 12:23

To už není pravda. Většina nových baterek s kvalitním chlazením se odhaduje degradace do 10% za těch 8 let.
I elektrokola mají tu degradaci dneska mnohem menší než dřív a to nemají žádný termomanagement.
Ingos
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 2. 2021 12:27

No tak tím líp. Proto jsem napsal rozmezí, protože jsem si nebyl jist.
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 23. 2. 2021 12:41

A jak se to měří? Pokud pomocí palubních ukazatelů, které jsou otázkou nastavení od výrobce, tak bych se nedivil, kdyby byla realita někde úplně jinde.

Co se pamatuju, tak se nějaká značka holedbala garancí, že po sedmi letech bude kapacita baterky pořád minimálně 6 dílků z osmi, dle indikátoru na palubní desce. Jasné, stačí naprogramovat, že to u nabité baterky nebude nikdy ukazovat míň než 6 dílů.
Keď auto tak žiguli, keď kopnuť tak do gulííí.
PeTr7650
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 2. 2021 12:47

ale no tak
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 23. 2. 2021 12:50

nejseš ty programátor? :)
Keď auto tak žiguli, keď kopnuť tak do gulííí.
PeTr7650
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 2. 2021 12:52

využitelná kapacita článků se dá jednoduše zobrazit přes diagnostiku, a i kdyby tam ten SW kecal, tak lidi nejsou úplně blbí, aby si nevšimli, že to sice ukazuje 90% kondici, ale ujedou teď místo 400 km jen 200 :D
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NoSwearek 23. 2. 2021 13:32

PeTr7650 píše:A jak se to měří? Pokud pomocí palubních ukazatelů, které jsou otázkou nastavení od výrobce, tak bych se nedivil, kdyby byla realita někde úplně jinde.

Co se pamatuju, tak se nějaká značka holedbala garancí, že po sedmi letech bude kapacita baterky pořád minimálně 6 dílků z osmi, dle indikátoru na palubní desce. Jasné, stačí naprogramovat, že to u nabité baterky nebude nikdy ukazovat míň než 6 dílů.


Tohle už by s dnešními nařízeními atp. neprošlo. Měří se opravdu kapacita baterie, nejde o to, co ukazuje vůz. A ani tam bych moc nekalkuloval s nějakým cíleným proměřováním. Ono by se to, především na US trhu té značce velmi vymstilo.

Ingos píše:To už není pravda. Většina nových baterek s kvalitním chlazením se odhaduje degradace do 10% za těch 8 let.
I elektrokola mají tu degradaci dneska mnohem menší než dřív a to nemají žádný termomanagement.


+1

-- 23. 2. 2021 13:32 --

PeTr7650 píše:nejseš ty programátor? :)


jasně se tu ustanovilo, že Arnie je DEVELOPER! :pozor
258 kobyl...
NoSwearek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 23. 2. 2021 15:05

Do určité míry může degradaci řešit rozdíl mezi celkovou a využitelnou kapacitou aku. Využitelná je nižší a vzniklá rezerva kromě plytšího cyklování může sloužit po nějakou dobu ke krytí poklesu celkové kapacity, takže navenek nic nepůjde poznat. O to rychleji ale pak bude klesat kapacita po spotřebování té vaty

-- 23. 2. 2021 15:07 --

powerball píše:to mi neprijde moc srovnatelny.placata televize, cd a usporny zarovky mi nesnizujou zivotni komfort.elektro jo protoze bydlim v bytovce a nemam kde nabijet.a dalsi vec ze to neni dobrovolnej prechod na elekro, ale nucenej.jinak ty auta jako takovy jsou ve spouste vecech lepsi nez spalovaky.

dobrovolný přechod to nebyl ani u těch televizí, cd a žárovek. Prostě tu starší techniku přestávali vyrábět tak nic jiného stejně nebylo
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zacatek156123 23. 2. 2021 15:15

žářovky se zakazovali, lednice(freon) se zakazovali. Spalováky nejsou zakazovány, jen handicapovány a ne zásadně, alespon prozatím.
zacatek156123
Nováček

Odeslat příspěvekod evlo 23. 2. 2021 15:19

Arnie J píše:Budoucnost je daná, takže zakládám příslušné téma. Můžeme zde řešit technické aspekty, snižování cen, nové modely, dotace, atd., prostě to, co by mohlo zajímat případného zájemce o elektromobil. Hejt všeho druhu povolen :D

Na výkop dám třeba aktuální video od mistra:



A co vy, už jste připraveni na elektromobil? :D

Jako taky každej elektromobil hned dávám na největší B co to umí, už se těším na dotace až si koupím funglovku elektro suv
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NoSwearek 23. 2. 2021 15:23

Vana666 píše:Do určité míry může degradaci řešit rozdíl mezi celkovou a využitelnou kapacitou aku. Využitelná je nižší a vzniklá rezerva kromě plytšího cyklování může sloužit po nějakou dobu ke krytí poklesu celkové kapacity, takže navenek nic nepůjde poznat. O to rychleji ale pak bude klesat kapacita po spotřebování té vaty


To co popisuješ je reálné například u Tesly, ale třeba u D3 ne. Tam se každý bojí do těch procent jít, stáhnout je na úroveň, co třeba Tesla má už od prodeje, protože prostě politika a očekávání od dané značky. Vím, jaký je problém, nechat si to pouze dočasně odblokovat, například kvůli nouzovému dojetí. Navíc to s sebou nese i riziko ztráty záruky atp. Tedy, nemyslím si, že by s tím nějaká prémiovější automobilka, upřímně ani neprémiový Hyundai počítal.
258 kobyl...
NoSwearek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 2. 2021 16:08

No jasně :D
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod NoSwearek 23. 2. 2021 17:34

:?:
258 kobyl...
NoSwearek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 23. 2. 2021 17:36

Vana666 píše:Do určité míry může degradaci řešit rozdíl mezi celkovou a využitelnou kapacitou aku. Využitelná je nižší a vzniklá rezerva kromě plytšího cyklování může sloužit po nějakou dobu ke krytí poklesu celkové kapacity, takže navenek nic nepůjde poznat. O to rychleji ale pak bude klesat kapacita po spotřebování té vaty

-- 23. 2. 2021 15:07 --

powerball píše:to mi neprijde moc srovnatelny.placata televize, cd a usporny zarovky mi nesnizujou zivotni komfort.elektro jo protoze bydlim v bytovce a nemam kde nabijet.a dalsi vec ze to neni dobrovolnej prechod na elekro, ale nucenej.jinak ty auta jako takovy jsou ve spouste vecech lepsi nez spalovaky.

dobrovolný přechod to nebyl ani u těch televizí, cd a žárovek. Prostě tu starší techniku přestávali vyrábět tak nic jiného stejně nebylo

prestali ji vyrabet protoze ji nikdo nechtel uz.nebo myslis si ze si nekdo rikal hmm ja bych tak chtel 1,44MB disketu si koupit misto tohodle hroznyho 700MB cedecka a televizi ktera zabere pul bytu a vazi asi metrak misto ty uzky lcd...
Zdá se, že já smím být pouze doma,“ postěžoval si exministr.
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků