dalsi test prevratenia loganu

Aston Martin, Bentley, Volvo, Saab...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod lup0 3. 8. 2005 23:03

Ľudia hovoria: „Časy sú stále horšie." A časy sa nemenia, len ľudia sa stávajú horšími.
lup0
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hustoles 4. 8. 2005 13:52

:hm :hm :hm
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Revdr 4. 8. 2005 14:02

Tak to uz sem videl a proste neni co dodat snad jen Loganisti nerezte zatacky :wink:
Revdr
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ITTI 4. 8. 2005 15:22

Zase to s losím testem nepřehánějme. Statisíce aut v ČR, která mají podvozek zhruba stejné konstrukce (McPherson + vlečná ramena) jezdí po silnicích a nepřevracejí se, taže Logan se běžně také nebude převracet. Podle normy se test v 65 km nedělá, u toho slavného M-B A-čka chtěli auto nafotit, tak snížili rychlost a bylo to na budce. Do té doby nikoho nenapadlo rychlost snižovat a norma si stále žádá rychlost asi 100 km/h - skrz meziměstský provoz a zvířátka....Jinak to projeli při 100 km v pohodě všichni. Na základě A - čka se rozšířilo a zlevnilo ESP. Pokud se otestují jiná levná auta, tak výsledky bez ESP budou asi stejné, při těch 65 km. Kritická rychlost se tomu říká. V technice(mechanika) není vše lineární závislost. Já bych z toho vědu nedělal a to si jej rozhodně nehodlám kupovat. Představa, že výrobce pustí do výroby auto s hrubou konstr. chybou je dost nepravděpodobná. Co by mělo říkat aktuálně asi 140 tis. majitelů Avensisů a Coroll, když mají auta ze série, kde je špatná hadička posilovače brzd a u 8 aut už brzdili majitelé, jako by jeli autem bez posilovače? Zkusme si jej odpojit a uvidíme, jak bezva to brzdí, hl. když to člověk nečeká a řídí to třeba žena...Nikdo na základě toho netvrdí, že Toyota je zmetek. Napsali němci, jaký byl třeba tlak v pneu a jaký druh? Jak byly ojeté? Chce to klid. Nicméně je to atrakce, to beru. Ale spíš se obávám, že to do mne našije nějaký trouba v křižovatce, nebo to do mne čelně napálí, když blbě předjíždí. Šance, že se převrátí Logan s ten mi vlítne před auto, se blíží nule.
ITTI
Servismen

Odeslat příspěvekod -LK- 4. 8. 2005 15:29

ITTI píše: Šance, že se převrátí Logan s ten mi vlítne před auto, se blíží nule.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marepa 4. 8. 2005 15:49

a prevratil se a prevratil :) a basta fidli, dedek kozu mydli :)

co by ste chtely za takove penize :)
BMW E92 M3 | dlouhodoba spotrba 13.2l/100km, holt 75mph na dalnici nezere az tolik
marepa
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ITTI 4. 8. 2005 15:55

-LK- : šikovným foukáním pneumatik na přední a zadní nápravě se dá trošku změnit směrová stabilita vozidla v zatáčce (závodní auta to běžně mají), takže se dá potlačit nedotáčivost, nebo naopak zvýšit přetáčivost vozidla. Moc bych za to nedal, že tlak byl drobet upraven. Ti hoši v Bildu zase amatéři nejsou pozor2 Ale to je jen taková soukr. úvaha, nic víc.
ITTI
Servismen

Odeslat příspěvekod JirkaK 4. 8. 2005 17:20

Řekl bych, že když se při testování svlíkla pneumatika, tak ten tlak někdo upravil dost výrazně.
Tragédie této země spočívá v tom, že vždy když se v ní začne náhodou dařit lépe, přijdou politici a ve jménu vyšších zájmů všechno zkurví.
Líp už bylo......
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 4. 8. 2005 17:42

JirkaK: právě že se nesvlíkla, viz. foto
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jan21 4. 8. 2005 18:06

http://auto.sme.sk/clanok.asp?cl=2323671
Dacia na streche ? Chceme si to overiť !
Losí test alebo vyhýbací manéver, ktorý preveruje schopnosť vozidla vyhnúť sa náhlej prekážke pri čo najvyššej možnej rýchlosti, výraznejšie vstúpil do povedomia verejnosti v roku 1998. Vtedy sa počas testu prevrátil Mercedes triedy A. Posledným obetným baránkom losieho testu je Dacia Logan.

Technici nemeckého ADAC-u uskutočnili vyhýbací manéver - losí test s lacným rodinným sedanom, ktorý mal prekvapujúci výsledok. Logan sa údajne prevrátil. Správa vyvolala senzáciu a okamžite sa rozšírila do všetkých typov bulvárnych i motoristických médií. Správa o prevrátení Dacie Logan však nemala takú presvedčivú fotodokumentáciu ako to bolo v prípade Mercedesu. Po crash testoch Dacie realizovaných v nemeckej réžii začalo byť svetu jasné, že v kauze Logan ide o viac, než o losí test. Zvlášť keď ADAC fotografie stiahol z internetovej stránky. V podstate cieľ bol splnený, pretože informačná búrka udrela práve v čase, keď značka Dacia dosiahla na nemeckom trhu pre ňu nebývalé predajné úspechy. Hoci je motoristickej verejnosti jasné, že Logan pri danej cene nemôže dosahovať úroveň jazdnej stability a pasívnej bezpečnosti ako raz tak drahé autá na špici kompaktnej triedy, kampaň namierená proti tomuto autu sa zdá byť príliš tvrdá. Okamžite po publikovaní výsledkov testu poskytol Renault oficiálne, aj keď iba veľmi mierne vyhlásenie:

Nemecký Automotoklub ADAC zverejnil výsledky testu jazdnej stability Dacie Logan, podľa ktorého sa vozidlo prevrátilo počas losieho testu pri rýchlosti 65 km/h. Tieto výsledky sme zatiaľ formálne zaznamenali. ADAC pôvodne vykonal dva testy podľa štandardov ADAC pri rýchlosti 100 km/h. Počas týchto testov neboli spozorované žiadne incidenty. Ďalšie losie testy sa vykonali neskôr kvôli fotografovaniu vozidla za jazdy. Tieto testy boli vykonané "ad hoc" procedúrou (pre tento účel – pozn. prekl.), čo je bezpochyby príčinou prevrátenia. Logan už v minulosti prešiel viacerými hĺbkovými losími testami v skúšobných programoch motoristických médií a poroty súťaže Car of the Year. Neobjavili sa žiadne problémy. Vozidlo tiež dosiahlo perfektné výsledky v množstve interných testov. Bezpečnosť je pre Renault najvyššou prioritou na každom konci spektra ponuky vozidiel. Nadviazali sme kontakt s automotoklubom ADAC, aby sme analyzovali výsledky.
Prečo losí test
Na základe výsledkov losieho testu nemožno kompletne hodnotiť podvozok skúšaného automobilu, avšak test má svoj význam v rámci hodnotenia automobilov. Pri náhlej zmene smeru jazdy vyjde na povrch charakteristika podvozka , schopnosť udržať zvolený smer a tiež schopnosť podvozka pohltiť obrovské kmity karosérie. Až pri losom teste je veľmi dobre vidieť účinok stabilizačného systému ESP, ktorý dokáže auto udržať vo zvolenej stope a zabráni vzniku pretáčavého, prípadne nedotáčavého šmyku alebo prevráteniu vozidla. Význam losieho testu stúpa s postupne sa rozširujúcim systémom ABS, ktorý dovoľuje súčasne brzdiť a obchádzať prekážku. Kým v minulosti väčšina vodičov v kritickej situácii iba panicky stúpila na brzdu a vrazila do prekážky, dnes vodiči reagujú lepšie a namiesto brzdenia sa radšej vyhnú prekážke, poprípade súčasne brzdia pomocou ABS. Príčinou šmyku často býva náhla zmena smeru jazdy. Kritériom úspešnosti prejdenia losieho testu je najvyššia dosiahnutá rýchlosť, pri ktorej sa automobil vmestí do predpísanej dráhy bez zhodenia kužeľov. Preto je losí test súčasťou redakčných testov automobilov denníka SME (okrem zimného obdobia).

Subjektívny pohľad
Úplne objektívne porovnanie dvoch automobilov v tom istom vyhýbacom teste nie je možné, s ohľadom na použité pneumatiky , teplotu vzduchu a súbor ďalších okolností. Navyše rýchlosť prejazdu by musela byť posudzovaná elektronicky a nie pohľadom na tachometer. V princípe však vodič cíti rozdiely v ovládaní automobilov a môže si o reakciách auta vytvoriť obraz. V súčasnosti používame vyhýbací test s vlastnými rozmermi, rovnakými pre každý automobil. Podarilo sa nám však získať rozmery "šikany", ktorú používa ADAC a v nej chceme otestovať Daciu Logan
Ideme si to overiť !
Po doterajších skúsenostiach v dlhodobom teste Loganu dôverujeme, a preto sa pustíme do rovnakého testu ako nemecký ADAC. My budeme priebeh losieho testu zaťaženého a prázdneho auta snímať fotoaparátom a videokamerou. Kužele budú rozostavené presne tak ako uvádza ADAC, aby sme Daciu dostali do približných podmienok, v akých sa prevrátila. Cieľom nášho dlhodobého testu je spoznanie auta a odpoveď na všetky otázky spojené s revolučne lacným sedanom kompaktnej triedy. Posledná horúca otázka znie : je Dacia v losom teste stabilná alebo sa prevráti?

Zdvihnuté kolesá
Prevrátenie vozidla v losom teste nemožno úplne vylúčiť, pretože na drsnom povrchu obyčajne pretáčavý šmyk skončí dynamickým zásekom a "nakopnutím" automobilu do opačnej strany. Zdvihnuté zadné kolesá sú pri našich testoch celkom bežné. Zatiaľ však nikdy nedošlo ku kritickému náklonu automobilu.

Dpoplnené informácie a detaily z testu ADAC 4.8.2005 o 10:05


V súvislosti s dostupnými fotografiami prevráteného auta upozorňujeme na pár detailov:

ADAC považuje deformáciu A stĺpika za silnú a nebezpečnú. Nenašli sme však fotografiu, ktorá by to dokazovala.

Český motoristický časopis Svět Motorú píše ... "Navíc se při silném náklonu svlekla pneumatika a ráfek zaražený do asfaltu dílo dokonal" My sme zvlečenú pneumatiku na fotografii nevideli, navyše prevrátené auto má obuté hliníkové disky ale naklonené auto na inom obrázku (znázorňujúce prevrátenie má čierne plechové disky).
Nový Čas priniesol výsledky testu ADAC ako prvý a vo vydaní z 2.8.2005 sa okrem iného píše : „Treba dodať, že experti z ADAC testovali Logan v najlacnejšej výbave, ktorá skrutný stabilizátor neobsahuje (vo vyšších už je)“ .... Prevrátený automobil však stabilizátor prednej nápravy má a na obrázku ho veľmi dobre vidieť. Nevieme ako v Nemecku ale na Slovensku základný Logan nemá hliníkové disky kolies, hmlovky a nárazníky vo farbe karosérie.





Michal Karpat z partnerskej redakcie Autožurnálu si o výsledkoch testu myslí:

Podľa mňa môže ísť pokojne o fotomontáž. Ešte nikdy som napríklad nevidel, že sa by niektoré auto prevracalo v zákrute takýmto spôsobom (a to som bol v rámci svojej športovej kariéry v rally na streche minimálne 3 krát), pokiaľ samozrejme nezavadilo o niečo zadným kolesom. V tomto prípade zavadenie o nerovnosť nemôže prichádzať do úvahy, lebo test sa určite konal na širokej rovnej ploche. Ďalším zaujímavým momentom je, že na dvoch snímkach je Logan obutý na hliníkových diskoch, ktoré sa dodávajú v kombinácii s najlepším stupňom výbavy a na useknutej snímke s prevracujúcim sa autom a veľmi podozrivým pozadím je ľavý predný ráfik (ktorým podľa vyjadrenia Adacu sa Logan zaryl do asfaltu) evidentne plechový (vidieť to po zväčšení).


Obrázek

VYJÁDŘENÍ ADAC


ADAC testoval 13 aut střední třídy, co se týče jejich bezpečnosti. Mezi nimi byla i Logan z produkce rumunské "dceřinné společnosti" Renaultu, firmy Dacia. Při pořizování fotografií PO testovacích jízdách se limuzína převrátila. ADAC vyzval Renault, aby auto IHNED vybavil systémem ESP. Podrobné výsledky testů budou zveřejněny po vyhodnocení všech dostupných dat.
jan21
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod p0etrik 4. 8. 2005 18:25

No ja nevim kde prisli, ze to prevracejici se auto ma plechac. Disk na te fotce neni VUBEC videt.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod JP 4. 8. 2005 18:30

Plechace jim zrejme prijdou na tehle fotce kterou najdes na konci toho clanku v galerii vpravo nahore - zkus si na nej clicknout a zvetsit si ho. Nebo si ho dokonce ulozit a podrobne se na nej podivat.

Cely test ADACu proste vic nez *****.
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 4. 8. 2005 18:43

Myslis tenhle?
Obrázek

Tam neni videt vubec nic, akorat cerno.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Tomi 4. 8. 2005 18:45

Ja na tej foto tiez vidim iba cierny plechac a ziaden Al disk .... rad by som sa niekde docital, ako sa adac vyjadruje k pochybnostiam, kt. sa hrnu z kazdej strany .. Na druhej strane sa mi zda dost hlupe, ze by sa nemci (teda konkretne adac) dopustilo tak viditelnych chyb pri pokuse o blamaz auta ...
Tomi
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 4. 8. 2005 18:47

Bud je tam cerny plechac, nebo svetly litak, ktery je ve stinu. Aneb potme je kazda krava cerna.
p0etrik
Servismen

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků