mam nieco s tatrami najazdene, jednu ma moj otec
http://www.gerek.sk/tatra
mal som moznost jazdit niekolko sto km aj s modelom T700 a raritou pre pobavenie by som ju nenazval. rarita to ale urcite je.
jazdne vlastnosti by som urcite nenazval ako tragicke. Vdaka velmi dobremu vyvazeniu (myslim ze je v pomere 47:53) si auto dlho zachovava neutralne jazdne vlastnosti, hoci vdaka makkemu pruzeniu dochadza k vysokemu naklananiu - mozno to ich viedlo k pocitu zlych jazdnych vlastnosti. Bohuzial ale dochadza aj ku kruteniu karoserie.
Zlepsit jazdne vlastnosti by sa dalo rozsirenim pneumatik - standart od vyrobcu je 205 na 15" diskoch, bez problemov sa da osadit 225 na 17" a pocul som uz aj o clovekovi ktory tam narval 245 a problem bol len pri plnom rajde. Jazdne vlastnosti su potom v spojeni s gumou ktora ma makku zmes niekde uplne inde.
Za najvacsi problem jazdnych vlastnosti povazujem prilis citlive riadenie na vyjazdene kolaje ci ine pozdlzne nerovnosti a brzdy. Tie su naozaj vnutorne chladene aj vzadu ale su bohuzial vyrobene z nekvalitneho materialu takze po prvom prudkom zbrzdeni z vyssej rychlosti dochadza k ich skruteniu.
Problemom je aj jazda vysokou rychlostou, nad 180km/h sa uz auto na ceste nesprava sebaisto, dochadza ku plavaniu karoserie. ale mozno to bolo sposobene stavom auta ktore som mal pozicane (malo najazdene cez 300tisic km a neviem kedy boli naposledy menene tlmice)
Dalsim problemom auta bola cena. ta sa s niekolkymi prvkami priplatkovej vybavy dokazala vysplhat neuveritene vysoko (2mil Czk) a to v tom aute skutocne nebol ani jediny airbag ci elektronicky asistent.
Za to jazda v tomto aute je skutocnym zazitkom. Pruzenie je prijemne makke a spolu s 15" gumami sa stara o naozaj plavnu jazdu - kedze normalne jazdim s C5, tak mozem to porovnat a pruzenie v T700 lepsie filtruje cestu ako C5!
Odhlucnenie je v porovnani s t613 daleko vpredu - lepene okna sa staraju o potlacenie aerodynamickeho hluku az na hranicu 160km/h a vyrazne lepsie je odhlucneny aj motor, ktory do kabiny prenika vo vyssich otackach hlbsim tonom ako v t613 co na vodica posobi tak, ze potom to viac toci lebo zvuk je to naozaj nezamenitelny
Konecne je auto vybavene aj peknou palubnou doskou (okopirovana zo saabu9000, osadena naozajstny drevom a obsita kozou) ma dualnu klimu od BMW, ovladacie packy su z opla, packy otvarania dveri z hondy, palubne pristroje z felicie (s cervenym posdvietenim) atd. Ventilacia a klima ma konecne dostatocny vykon aby sa nezahmlievali okna a nezavisle vodne kur-enie eberspecher je nehlucne a zamedzuje u t613 tak castemu prenikaniu pachu benzinu do interieru.
Je to taka skladacka ale perfektne urobena. zlate ceske rucicky.
Co sa este u T700 neporadilo oproti t613 je tragicka antikorozna oprava. Jednoducho nehrdzavejuca tatra neexistuje
Takze najvacsou devizou T700 je rucna vyroba a vlastne jeho vysoka cena a s tym spojeny nezaujem zakaznikov, pretoze modelu T700/1 bolo vyrobenych cca 65ks a modelu T700/2 dokonca iba cca 20 kusov.
fotky t700 -
http://www.gerek.sk/t700