Dacia Sandero

Aston Martin, Bentley, Volvo, Saab...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod metyn 22. 6. 2019 19:21

to, že něčemu nevěříš anebo to nedokážeš neznamená, že to neexistuje či nejde udělat, Meta
metyn
Veterán

Odeslat příspěvekod anonymni 22. 6. 2019 20:03

Zajimave kdo ti dal srdcoje :) hele az to ukazes zes to tak mel tak uznam zes mel pravdu. Do te doby ... proste chtels byt zajimavy a ono to nevyslo. Stane se. Jdem dal
anonymni

Odeslat příspěvekod pech. 22. 6. 2019 20:48

Goes má pravdu že to nelze...

Nechci se chvástat, ale myslím si že o typové řadě Škoda 742/743 a 781/791 vím vše.
Historii, techniku, řešení, vývoj, důvody, průsery, výhody, vlastnosti.

Jelikož jsem s těmi werky i poměrně dlouho jezdil a opravoval je nejen sobě ale i těm jež toho sami nebyli schopni ( v péči znalého, všímavého, zapáleného a pečlivého uživatele to šlo udržet ve velmi spolehlivém stavu a uspokojivých jízdních výkonech ) tak vím dobře co lze a nelze, co se dá a nedá.

Já vím že je to mrhání energií zvlášť v sobotní podvečer kdy jsem celý týden spal v průměru tři hodiny denně, ale i když Metyn bude mlít ty svoje hovna, překložím důkaz místo slibů.

Mám tu těsnění hlavy na š100/105, na š110/120, a na Favorita/Felicii.

První fotka: - Blok motoru Škoda OHV (konkrétně Favo/Feli) je voštinový s vkládanými vložkami - není kam si jen tak vrtnout svorník navíc nebo přemístit. Celé by to ruplo. na oužívaníém těsnění Favorita je vidět kde všude je voda...
Obrázek

Druhá fotka: - Na sobě leží těsnění pro vrtání 68mm (š100-105), těsnění pro vrtání 72mm (š110-120) a Fa/Fe
zarovnané za mazací kanál. Důležitou věc. Nesedí šrouby hlavy, nesedí rozteče válců, nesedí šachty na zdvihátka. Nesedí nic....
Obrázek

Třetí fotka: - Zarovnáno za šroub hlavy který má jediný stejnou pozici vůči rohu těsnění. jak vidno krom první šachty zdvihátka prvního válce nesedí nic...
Obrázek

Poslední fotka: Zarovnáno za šroub horní řady na hlavu.
Obrázek


Takže bloky, hlavy a další díly pro tyhle dva motory zkrátka pářit nelze.

Lze je po úpravách (Úprava setrvačníku, ozubeného věnce, roztečí a pomocného ložiska) pářit s převodovkami pro podélnou zástavbu a příčnou...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 22. 6. 2019 22:17

Ale celý motor z Favorita do Rapida dát šel, ne?
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 23. 6. 2019 08:00

Když jsi přehodil sání nebo upravil o 10st. sklon, přehodil setrvačník za škodovácký s převrtáním děr na kliku, nebo na favoriťácký nalisoval ozubený věnec ze š120, upravil kliku na pomocné ložisko, přehodil výfukové svody a nebo upravil původní výfuk, přepozapojil chlazení a elektriku, tak šel...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 6. 2019 08:30

Ok, bo vím o dvou kusech, které to tak měly. A samozřejmě nesměla chybět "ostrá vačka"... A potom to vřelo než jsme dojeli z Kyjova do Hodonína :D
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 23. 6. 2019 22:48

Vačka sama je málo.. ale dalo se to s časováním 280/280 naladit na nějakejch 80-90k při zachování každodenní použitelnosti... Strop pro ten motor je nějakejch 130-140k, ale to už je vyloženě závodní úprava, s tím už se normálně v provozu jezdit nedá...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 23. 6. 2019 23:32

A Fakt davas Favorita prec? :'(
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 23. 6. 2019 23:57

Jo.
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 24. 6. 2019 00:19

Dpc to by som ho mal kupit, jeden mi doziva.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hopa26 24. 6. 2019 00:31

hopa26
Venclovský
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 24. 6. 2019 05:15

glider píše:Dpc to by som ho mal kupit, jeden mi doziva.


No to tenhle taky právě. Takže nová stk a pryč dokud ke kastle zdravá.
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 24. 6. 2019 05:39

Nejak mi nedava smysl investovat do STK, zbavit se toho za par supu a ještě s tim nechat trapit novyho majitele. Bude se to dobře prodávat s popisem: nova STK ale vysere se brzo uplne všechno :P
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 24. 6. 2019 06:39

JardaB píše:Nejak mi nedava smysl investovat do STK, zbavit se toho za par supu a ještě s tim nechat trapit novyho majitele. Bude se to dobře prodávat s popisem: nova STK ale vysere se brzo uplne všechno :P


Nová stk je hotová za jedno dopoledne a je to u 20 letého auta vysoce žádaná vlastnost. Když se vyseru na stk. Tak to můžu tak akorát vyhodit, protože nikdo si nekoupí starý werk bez stk ze strachu ze do toho bude muset nasypat aby prosel. Já do toho sypat nemusel, to co tam bylo nové se tam dalo už předtím, protože to muselo bejt, aby to jezdilo.
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 24. 6. 2019 07:26

hopa26 píše:Arni, šel. :D
http://www.skoda-forum.cz/post804.html

No prosím :)
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků