Goes má pravdu že to nelze...
Nechci se chvástat, ale myslím si že o typové řadě Škoda 742/743 a 781/791 vím vše.
Historii, techniku, řešení, vývoj, důvody, průsery, výhody, vlastnosti.
Jelikož jsem s těmi werky i poměrně dlouho jezdil a opravoval je nejen sobě ale i těm jež toho sami nebyli schopni ( v péči znalého, všímavého, zapáleného a pečlivého uživatele to šlo udržet ve velmi spolehlivém stavu a uspokojivých jízdních výkonech ) tak vím dobře co lze a nelze, co se dá a nedá.
Já vím že je to mrhání energií zvlášť v sobotní podvečer kdy jsem celý týden spal v průměru tři hodiny denně, ale i když Metyn bude mlít ty svoje hovna, překložím důkaz místo slibů.
Mám tu těsnění hlavy na š100/105, na š110/120, a na Favorita/Felicii.
První fotka: - Blok motoru Škoda OHV (konkrétně Favo/Feli) je voštinový s vkládanými vložkami - není kam si jen tak vrtnout svorník navíc nebo přemístit. Celé by to ruplo. na oužívaníém těsnění Favorita je vidět kde všude je voda...
Druhá fotka: - Na sobě leží těsnění pro vrtání 68mm (š100-105), těsnění pro vrtání 72mm (š110-120) a Fa/Fe
zarovnané za mazací kanál. Důležitou věc. Nesedí šrouby hlavy, nesedí rozteče válců, nesedí šachty na zdvihátka. Nesedí nic....
Třetí fotka: - Zarovnáno za šroub hlavy který má jediný stejnou pozici vůči rohu těsnění. jak vidno krom první šachty zdvihátka prvního válce nesedí nic...
Poslední fotka: Zarovnáno za šroub horní řady na hlavu.
Takže bloky, hlavy a další díly pro tyhle dva motory zkrátka pářit nelze.
Lze je po úpravách (Úprava setrvačníku, ozubeného věnce, roztečí a pomocného ložiska) pářit s převodovkami pro podélnou zástavbu a příčnou...