BMW a vše kolem nich III.

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Tomas B 1. 7. 2020 14:33

ze zastávky ti s tím můžou taky odjet, když budeš zahřejvat interiér ;-)
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 1. 7. 2020 15:15

Arnie J píše:Škodovku nezamkneš. Ale já tuhle feature k ničemu nepotřebuju.


ja ji treba pouzivam a je to fajn vec
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 1. 7. 2020 15:17

k čemu? otravování kolemjdoucích? :D
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 1. 7. 2020 15:22

treba su nekde, je horko, dam vychladit auto, muzu zamknout a jdu pryc... nebo jedeme nekam dojedeme a decka jeste spi a je horko necham zaple a jdu pryc

obdobne v zime jen opacne a tak... minimalne to mam a muzu s tim frajerit na rozdil od tebe
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 1. 7. 2020 15:23

goes píše:podradit z 5 na 3 jde v pohode bez spojy jen s plynem a neni k tomu treba zadneho meziplynu, protozee prevodovka je sychnornizovana, tobe staci srovnat otacky a kdyz je srovnas, das tam kvalt i bez spojky, prave ten meziplyn nedava smysl, smysl dava srovnat otacky


Asi jsem nebyl požehnán takovou mozkovou kapacitou jako ty, ale chtěl bych vysvětlit, jak srovnáš otáčky se zařazeným 5. rychlostním stupněm?
Nebo jsi to myslel tak, že násilím bez spojky vyrveš řadičku z 5 do neutrálu, šlápneš na plyn, podle aktuální rychlosti auta během pikosekundy spočítáš do jakých otáček se přesně musíš trefit, aby jsi zařadil 3 bez použití spojky?
Ingos
Nováček

Odeslat příspěvekod goes 1. 7. 2020 15:31

nemusis se hned certit a to jen proto, ze neco nevis. Kupodivu ano, radit a aute lze bezpecne bez vlivnu na zivotnost i bez spojky, to neni nic objevneho. Napr. v auto-moto sportu se to pouziva vcelku bezne.

a zde to mas treba popsane
https://www.auto.cz/naucime-vas-s-manua ... bre-106009

nebo zde
https://www.autozive.cz/jak-radit-bez-spojky/

Takze zadne nasili neni treba, jde to velmi lehce, kor vyrazeni do neutralu. Takze priste nez se zacnes vztekat na druhe, zkus to u sebe.
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 1. 7. 2020 15:41

pozpatku_fijA píše:
Pajjoun píše:Tvůj boj.

to je fakt, akorát je pak divný, když je tu každej tak schopnej pilot, že jsem všechny, co jsem s nima na motokárách byl, pozávodil :hm A to jsem teda limity motokáry nenašel, jen svoje

LOL.
Přijeď si do Prahy na dovažovací káry. Dej si bez závaží a pak s ním.
Holky co pravidelně vyhrávaly se propadly hluboko dolu.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 1. 7. 2020 15:42

Ale já se nečertím, to video s Vaculíkem znám, jen mi nějak uniká pointa tohohle nesmyslu.
Reálně to nikdo nepoužívá, protože by musel vědět, do jakých otáček se po přeřazení dostaneš a vůbec to nebude reálné u sportovnější jízdy a podřazování do vysokých otáček.
A vzhledem k tomu, že mám dvě nohy, které můžu použít nezávisle na sobě, tak ani nevidím výhodu v rychlosti řazení bez spojky, když zmáčknout spojku a dát meziplyn můžu zároveň.

Navíc to vytažení jde hladce jen ve chvíli kdy nezrychluju, takže za mě pitomost.
Argument motorsportu je zde mimo, tam je úplně jiný typ převodovky, kdy spojku používají pouze pro rozjezd.
Ingos
Nováček

Odeslat příspěvekod goes 1. 7. 2020 15:48

a co delas u meziplynu jinak, nez ze davas plyn, abys vytahl otacky nahoru a pri podrazeni je mel vysoko a nebyl tam ten skok... ta presnost u toho razeni bez spojky staci na urovni meiplynu, ale usetris si cas s tou spojkou...

s motorsportem jsi opet na omylu, neresim auta s jinymi prevodovkami, ale auta s beznymi...

proste tomu nerozumis a porad se tu certis. Razeni s meziplynem je zbytecna relikvie, ktera nicemu nepomaha, pokud to nekoho bavi, proc ne, at si tak radi, ale proste v realu to pouze zpomaluje jizdu. Zadny efekt to dnes uz proste nema. Jo az pojedes ve V3S tak to beru.
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pozpatku_fijA 1. 7. 2020 15:49

Pajjoun píše:
pozpatku_fijA píše:
Pajjoun píše:Tvůj boj.

to je fakt, akorát je pak divný, když je tu každej tak schopnej pilot, že jsem všechny, co jsem s nima na motokárách byl, pozávodil :hm A to jsem teda limity motokáry nenašel, jen svoje

LOL.
Přijeď si do Prahy na dovažovací káry. Dej si bez závaží a pak s ním.
Holky co pravidelně vyhrávaly se propadly hluboko dolu.

byl jsem v Radotíně a furt nejrychlejší. A to jsem tu trať neměl najetou. Ale nechme motokár, zjevně seš lepší řidič než já, tak nebudem provokovaj glajdra
goes 19. 5. 2020 22:44
Je to fuska zustat jakoze vtipny a nad veci
pozpatku_fijA
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _maty_ 1. 7. 2020 16:14

goes píše:Smax to umi taky na jeden klic. Golf neumi

To zkusim
_maty_
Zcela nedůležitý uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 1. 7. 2020 16:20

goes píše:a co delas u meziplynu jinak, nez ze davas plyn, abys vytahl otacky nahoru a pri podrazeni je mel vysoko a nebyl tam ten skok... ta presnost u toho razeni bez spojky staci na urovni meiplynu, ale usetris si cas s tou spojkou...

s motorsportem jsi opet na omylu, neresim auta s jinymi prevodovkami, ale auta s beznymi...

proste tomu nerozumis a porad se tu certis. Razeni s meziplynem je zbytecna relikvie, ktera nicemu nepomaha, pokud to nekoho bavi, proc ne, at si tak radi, ale proste v realu to pouze zpomaluje jizdu. Zadny efekt to dnes uz proste nema. Jo az pojedes ve V3S tak to beru.


Hele, v mnoha věcech s tebou souhlasím, ale tady prostě ne.

Jenže u toho meziplynu použiju i spojku, kterou v záběru srovnám ty otáčky na potřebnou úroveň. Příklad vím, že podřazuju někde mezi 4500-5000ot. tak to tam plynem pošlu a spojkou srovnám případnou odchylku. Chce samozřejmě nějaký um a odhad i v tomto případě, ale rozhodně není rychlejší počkat, než mi auto přestane zrychlovat, abych mohl vytáhnout rychlost.

Co se týče motorsportu, definuj mi běžnou převodovku... Já mám za to, že se v drtivé většině závodních aut používá sekvenční převodovka.
Sekvenční převodovka vyniká velmi krátkým přerušením točivého momentu motoru. To umožňuje přepínání mezi převody bez použití spojky. Spojka se normálně používá pouze pro start z místa.
Takže běžná závodní převodovka opravdu není manuál, jaký máme v civilních autech.

Pořád používáš pojem meziplyn jako sprosté slovo, přitom mluvíš o tom samém. Použiješ plyn pro srovnání otáček.
Snad mi nechceš tvrdit, že meziplyn se spojkou používají jenom pitomci, kteří vyšli z módy, zatímco bez spojky dnes přeřazuje drtivá většina populace. Já osobně neznám nikoho, kdo by s manuálem nepoužíval spojku při řazení.
Ingos
Nováček

Odeslat příspěvekod garážmistr 1. 7. 2020 16:26

Goes si z tebe dělá srandu. Dobře ví, že meziplyn je pořád platná řidičská technika. Proč by manuálový produkty M-divize, Corvette nebo třeba CTR měly automatický meziplyny?
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 1. 7. 2020 16:27

vetsina populace majici manualni prevodovku radi naprsto beznym zpusobem, zmackne spojku, preradi a pak pousti spojku a dava plyn. Tech co pouzivaji meziplyny nebo neco bude opravdu marginalni pocet.

pokud se bavime o pouzivani tohoto razeni v motosportu pak se nebavime o pripadech se sekvenci apod. tam se to logickny nepouziva a kupodivu si zajdi nekdy na zavody a uvidis co ma vetsina aut za stroje. Hlavne v rallye jsou to bezne kit cary s tim co najdes aute. Ne vsechno jsou WRC specialiy a okruhove GT tridy ;) Takze stovky a stovky tymu v amaterech kvedla normalne manualem.
Takze bezna zavodni prevodovka je uplne ta stejna co mas v aute. Opravdu nezij v iluzi toho, ze vetsina aut ma sekvence apod. opravdu nema.

Co se tyka pouzivani meziplynu, tak proste jeho pouziti v dnesni dobe postrada proste smysl. Pri ezne jizde naprosto. Navic ten proces meziplynu prave slouzil pro dobu bez synchronu, kdyz je dnes mas, tak uz nemusis pouzivat cely ten proces, ale jen casst. Hra se spojkou ma spise ucel pro brzdeni, prenos vahy apod. nez pro razeni samotne.

Takze ano, vetsina z tech co to pouzvia to pouziva naprosto zbytecne, spise proto, ze je to bavi, nez proto, ze by to jakkoli pomahalo jiizde, razeni apod. naopak je to cele pomalejsi.
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 1. 7. 2020 16:31

Mozeme sa stavit, ze budem rychlejsi s medziplynom z 5 na 3 povedzme pri 110km/h ako ty bez medziplynu.

Cas od vyslapnutia spojky po cas kym auto opat zaberie.

Aj slavnemu DSG to trva a je citit ako vyrovnava otacky (skusane na Leone 7DSG).

A ako bolo spominane kopec aut ma automaticke medziplyny, k comu asi?
Skus porozmyslat ty V3S.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků