od D1.8T 10. 5. 2014 16:23
Nebudu řešit extrémy 0,5bar nebo 4bar, tam 0,3bar opravdu nehraje v případě běžných osobních aut s běžnými pneumatikami roli. Bavme se o normálním foukání okolo hodnot udávaných výrobcem pneu či auta.
Obecně je nižší tlak lepší pro přilnavost a pohodlí. Měkčí pneu lépe přilne k povrchu nemá tendenci odskakovat. Vyšší jsou odpory a s nimi spotřeba, zhoršuje se přesnost řízení, směrová stabilita, v zatáčkách se začnou projevovat parazitní příčný pohyby bočnic, přenášejí se do karoserie, auto plave. Trpí ovladatelnost. Při vyšším tlaku opačně.
Pro sebe se vždycky snažim najít kompromis nejnižšího možnýho tlaku při kterým se ještě nedeformuje bočnice, auto má přesný řízení a neplave. Radši uberu na pohodlí pro zlepšení ovladatelnosti. Spořínek tam rovnou nacpe 3,5bar. Milovník pohodlí ubere i přes zhoršenou ovladatelnost. Každému podle libosti.
Na kolik je potřeba pneu nafoukat např. pro moje výše zmíněný preference, nelze odpovědět bez testování. Každý výrobce má svoji skladbu kordu, tuhost bočnice i směs, proto pneumatiky se stejným rozměrem různých výrobců se při stejným tlaku nechovají stejně. Tlak určený výrobcem je jen doporučení a je třeba experimentovat. U mnou používaných rozměrů (205/50, 205/45, 225/45 všechno nízký profily) tři desetiny baru už znamenají zásadní rozdíl v chování pneu a ve výsledku i celýho auta.
1.0eb 5,6l/100km