od Auto1 26. 11. 2007 21:40
Třetí potencionální konkurent může být trojče Opel Vivaro / Renault Traffic/Nissan Primastar.
Po technické stránce bude nejhorší,ale cena bude nejlevnější.
Jinak u těch aut je více rozvorů,více motorů,a pokud chceš třeba Multivana,tak nemůžeš mít zároveň Tiptronic i Syncro,ale pouze jedno z toho,a zase když máš Syncro,nemůžeš mít tažné zařízení.
To Syncro z velké části zastoupí flotila výbavy ESP+ASR+TCS+
EBD a pak si může manželka chrochtat blahem s velkým motorem a Tiptronicem,jelikož Multivan bez tažného může být docela velký handicap,i když jak pro koho..
Nejlépe si můžeš vymýšlet u Viana,ale kvalitativně není v lepší lize,jak bys čekal,ale je s T5 srovnatelný,T5 je prostě na špici,co se týká zpracování.
Poruchy,to už je jiná,na tom jsou napůl fámy,ale né docela.Tam je úplně stejná situace,jako u Sharana.Celé auto drží,ale je pár slabých míst,a ty je třeba znát a řešit.Jestli máš 128kW a neumíš se rozjíždět s citem,tak holt poloosy moc nevydrží,a tohle platí pro celý VW-Group,že u silných motorů,jak se s tím nemazlíš,tak poloosy kaput.Jinak občas se něco vysype samo o sobě,ale většinou to je serviisem a řidičem,ale to je už o tom,že ty auta jezdí vysoké porce km,a že to stojí každý měsíc v servise pak vypadá u piva v hospodě,že to jsou vraky,ale co máš dělat,když za měsíc najedeš 15.000km a Maxidot huláká měnit olej.. K tomu nějaké čidlo,a je to tak složité auto s mnohdy tak bohatou výbavou,že prostě to bez investic nejezdí ani náhodou,vždycky se něco musí servisovat,nebo měnit,pokud se jezdí trochu víc..
Kdo s tím jezdí po městě a mění rok jednou za půl roku,tak pak může říkat,že už dva roky do toho nedal ani korunu,takhle nějak asi..
Nevím,jestli je Viano spolehlivější,,to bych neřekl,ale je tak nějak víc o pohodě,hlavně ty skla v A sloupku jsou fajn.
Na T5 ale seženeš jeté díly nejlépe,asi to není vždy v úvaze,ale kup si poloosu jetou za 5000 nebo novou za 20.000