1.5TSI slabý účinek brždění motorem

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod voborl00 17. 1. 2020 16:22

Mám rychlý dotaz, resp. jsem překvapen když jsem přesedlal z naftového 2L Mondea do 1.5TSI Passatu ohledně brzdného (ne)účinku motoru. Konkrétní situace, stejný kopec (dolů samozřejmě) např. "Votičák", či sjezd ze Šumavy do Vimperka jsem byl u nafty schopen bez plynu na druhý nejvyšší stupeň sjet takřka bez zrychlování, nebo tak mírně, že to nevadilo, ale u TSI se z normální jízdy na nejvyšší stupeň nad kopcem musím velmi rychle dostat až na dvojku abych dosáhl i tak stále pořád zrychlování, přičemž samozřejmě otáčky 5000 a výš a brzdy v permanenci.

Mám se vydat s rodinkou do Alp a nerad bych na cestě zpátky uvařil brzdy, pokud by to náhodou nebylo standardní chování a způsobovala by to např. nějaká z těch featur typu vypínání dvou válců.

Děkuji za názory
voborl00
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 17. 1. 2020 16:24

muze to bejt tim vypinanim a taky je to proste malej motor.ted co mam dvoulitr tak brzdi motorem podstatne vic nez predtim 1.4.
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 17. 1. 2020 16:29

Kompresny pomer naftaku bude ovela vacsi ako maleho turbobenalu, je to vlastnost, ze to nebrzdi tolko motorom, holt budes musiet viac brzdit...do dvojky by som to asi nehrotil, naco pocuvat 5000rpm.
.bad.decision.matters.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 17. 1. 2020 16:58

Zkus nestát na brzdě ale přibrzdit víc, povolit, přibrzdit víc, povolit, atd. Alespoň si je neuvaříš.
tslany
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MirecBA 17. 1. 2020 17:14

glider píše:Kompresny pomer naftaku bude ovela vacsi ako maleho turbobenalu, je to vlastnost, ze to nebrzdi tolko motorom, holt budes musiet viac brzdit...do dvojky by som to asi nehrotil, naco pocuvat 5000rpm.

mam dost vysoky kompresny pomer a brzdi to motorom biedne, co sice nepovazujem za zavadu
skyactiv G157
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jenyk 17. 1. 2020 17:51

Je to normální. Jde o zvyk. Při sjezdu delších prudších kopců (správněji vždy při sjezdu) to chce brzdit přerušovaně. Bacha na auta za sebou.
Jenyk
Nováček

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 1. 2020 18:03

Kodiak 1.4 taky moc motorem nebrzdí
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hobitt 17. 1. 2020 20:13

It's not a bug, it's a feature
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
2000 Fiat Punto 1.2i ELX
2007 Citroën Berlingo 1.4i X
2017 Dacia Dokker 1.6 LPG
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 1. 2020 20:21

Dyť jo. To jede z 1% kopce bez plynu za 0.0 :D
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 17. 1. 2020 22:29

tak ale kodiak je ina hmotnost, to bude aj s 2l dyzlom poslabsie brzdit z kopca
skyactiv G157
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 1. 2020 22:33

No ta předokolka má "jen" asi 1600 kilo
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod voborl00 18. 1. 2020 09:42

Ok, díky za upřesnění. Zmátlo mě, že i když jsem jindy dříve řídil jiné benziny od cca litru ve Swiftu, přes 1.6 až po 2.9 (vše atmosféry) tak po puštění plynu jsem dosahoval podobných brzdných účinků u všech vozidel, obzvlášť ten Swift na tom byl podobně jak to naftové Mondeo. Ale u současného TSI to je jak volnoběžka a nějakého jakés-takés brzdění dosáhnu až s nejnižšími kvalty a vysokými otáčkami, ale beru to tedy jako plus ke snížení spotřeby a známku pokroku.
voborl00
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vagi 18. 1. 2020 10:39

tslany píše:Zkus nestát na brzdě ale přibrzdit víc, povolit, přibrzdit víc, povolit, atd. Alespoň si je neuvaříš.

+1
Vagi
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Michal220 18. 1. 2020 13:13

Pockud chci brzdit motoremz mírného kopce třeba z 70 na 50 to abych tam dal 2stupeň a u nafty stačí jen pustit plyn a to jsou obě auta podobně těžká.
Michal220
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod tslany 18. 1. 2020 13:44

Jako nejlepší je koupit si hybrid, tam to prvně brzdí do baterek a jakmile jsou nabitý, tak to roztáčí motor.
tslany
Pozorovatel

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků