1.4 16V 63 kW výkon

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kmaccek 21. 8. 2019 11:46

Ahoj,

už pár měsíců mám Ibizu na LPG s motorem uvedeným v nadpisu. Předem říkám, je mi 19, první rok jsem měl to samé auto s 1.4 TDI (té jsem se kvůli rachotu a mrznutí v zimě zbavil). Vyzkoušel jsem ale spoustu aut a upřímně mi žádné nepřišlo tak zdechlé jako to co mám teďka (možná ani to babiččino HTP).

Mám to auto rád, má to prd najeto (a nestočeno), všechno funguje a je v dobrým stavu... A ono to i celkem jede... po rovince. Na dálnici se s tím dá jet 150-160 celkem bez problému když to člověk do té rychlosti rozjede. Rozdíl mezi benzínem a LPG asi moc nepociťuju. Ale co pociťuju fakt brutálně tak je zapnutá klima.
Jakmile pustím klimu, to auto strašně zleniví, rozjet se do kopce chce fakt hodně cviku a musí se to dost přišlápnout, což je mi hrozně proti srsti tu spojku takhle trápit. U žádnýho jinýho auta jsem tohle nezažil. Jde to opravdu hodně poznat. Chci se tak spíše zeptat, jestli to je normální? Jestli tam třeba nemůže být něco špatně, že by kompresor kladl větší odpor než by měl.. nevím. V kopcích s tím hodně trpím, do hodně prudkého kopce tu klimu už s úsměvem na tváři vypínám a do stovky to drtím na trojku... a předjíždět se taky dá na okreskách jen opravdu za ideálních podmínek.

U všech ostatních aut jsem si taky všiml, že když se pustí klima, tak prostě stoupnou volnoběžný otáčky. U mě se ani nehnou, cítím/slyším, že se změní chod motoru, ale pořád drží těch cca 700 otáček.

Má s tímhle motorem někdo podobné zkušenosti? Chci se tak nějak jen ujistit, zda je to vlastnost nebo by tomu třeba šlo nějak pomoct. Jinak to auto mám celkem rád, je to tichoučký, jedinná závada byly postupně dvě zapalovací cívky, ale tak to je pár stovek.

Díky za případné rady nebo zkušenosti :)
Naposledy upravil kmaccek dne 21. 8. 2019 12:38, celkově upraveno 1
Ibiza 6L 1.4 63 kW LPG
kmaccek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 21. 8. 2019 11:51

tak pri 63 kW vykonu motoru zapnuti a vypnuti klimy poznat byt musi, nicmene ne tak, ze bys ji musel vypinat do kopce, aby to jelo. Jedine auto kde sem musel klimu vypinat bylo Aygo
Fluence - ∅ 15,27 l/100km (CO2 - 356 g/km)
goes
všude byl, všechno zná
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OTA21 21. 8. 2019 11:52

Felicie to taky moc nedávala.....
96kW
OTA21
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kmaccek 21. 8. 2019 11:55

goes píše:tak pri 63 kW vykonu motoru zapnuti a vypnuti klimy poznat byt musi, nicmene ne tak, ze bys ji musel vypinat do kopce, aby to jelo. Jedine auto kde sem musel klimu vypinat bylo Aygo


Je to možná s maličkou nadsázkou, řekněme že v tu chvíli jedu do prudkého kopce 100 na 4 a mám dvě možnosti, aby to nezpomalovalo - vypnout klimu a nebo tam vrazit trojku, ta první mi přijde pro auto snesitelnější :-))
Ibiza 6L 1.4 63 kW LPG
kmaccek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 21. 8. 2019 11:59

Řekl bych, že to bude v pořádku. Auto nemá výkonu na rozdávání a každá zátěž se projeví.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MirecBA 21. 8. 2019 12:03

tiez s tym suhlasim, klimu citi aj pri 100kW atmosfere ked to nieje v pasme aspom 4krpm, akurat som nesledoval o kolko je to lenivsie, to sa mi uz nechce tak dlho cakat :)
Naposledy upravil MirecBA dne 21. 8. 2019 12:08, celkově upraveno 1
skyactiv G157
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 21. 8. 2019 12:06

+1
polda
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 21. 8. 2019 12:07

Mně fábka 1 s tímhle motorem přišla taková docela pěkně ovladatelná a ne úplně mrtvá (narozdíl od toho samýho s 1.9SDI), jen je to 16V, takže se musí víc točit. Takže zas tak brutálně pomalý to být nemůže, ale s nějakým motorem, co táhne odspoda se to blbě srovnává.
Taky mi přišlo, že u fiatu 65k osmiventil byl živější než 90k 16V. V reálu samozřejmě nebyl, ten 16V byl výkonnější, jenže při běžnejch šolichačkách a rozjezdech ve městě byl ten menší motor uživatelsky příjemnější.
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kmaccek 21. 8. 2019 12:14

Ono to na rovince je fajn, to neříkám, že ne.
Ibiza 6L 1.4 63 kW LPG
kmaccek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 21. 8. 2019 12:18

Bohužel tam v kopci budeš tu trojku muset někdy zařadit, to není chyba, ale vlastnost :D
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 21. 8. 2019 12:19

Nebudeš jedinej
polda
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kmaccek 21. 8. 2019 12:30

Snad mi to převodovka odpustí :D
Ibiza 6L 1.4 63 kW LPG
kmaccek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Michal220 21. 8. 2019 12:32

Brácha má cordobu 1.4 63kw a ta nezrychluje ani po rovině s jen řidičem a vypnutým ventilátorem(klima nejde).
Naposledy upravil Michal220 dne 21. 8. 2019 12:33, celkově upraveno 1
Michal220
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod OTA21 21. 8. 2019 12:33

kmaccek píše:Snad mi to převodovka odpustí :D


Proč převodovka?
96kW
OTA21
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kmaccek 21. 8. 2019 12:37

Synchrony jsem myslel, netrpí tím trošku? Když tam budu v kilu rvát trojku?
Ibiza 6L 1.4 63 kW LPG
kmaccek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků