1.4 16V 63 kW výkon

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod glider 21. 8. 2019 14:23

Ako kedy.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hopa26 21. 8. 2019 15:16

glider píše:Klima manual ci automat?

Climatronic .

Pierr3: mel sem ji rad. :-)
hopa26
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 21. 8. 2019 15:18

Nic proti. Ale třeba si ten výkon s klimou s odstupem času idealizuješ.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JiříTechnik 21. 8. 2019 17:05

Nějaká únava kompresoru tam už asi bude, ale tyhle starší klimatizace jsou na výkonu vždy poznat, poznám ji na 156kw atmo V6, poznám ji na 5 valu turbo 162kw (i když tady až v dost vysokých otáčkách, dole to moc poznat nejde) a poznat to bylo i na 148kw dieselu.. takže buď se s tím smířit nebo pořídit něco silnějšího :-D samozřejmě ani jedno ze zmíněných aut nemusí prodřazovat, jen se roztáčí pomaleji...
Elektronický plyn je dílo satanovo!
JiříTechnik
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kmaccek 25. 8. 2019 09:22

hopa26 píše:Mel sem ji 4 roky. Od novoty, necelejch 60 tis najeto.
Pokud jsi nekde od Pardubic a prineses lepsi flasku, domluvim to s novym majitelem a muzes porovnat.


Flaška by problém nebyla, i něco domácího od nás z moravy by se našlo, ale od Pardubic úplně nejsem no :-D Každopádně díky.

Asi je to teda +- normální... A co ty otáčky? Fakt u jakýhokoliv jinýho auta znamenalo zapnutí klimy zvýšení volnoběžných otáček, tady se to ani nehne. Jsem si říkal, že tomu rozjezdu by to taky pomohlo, se zaplou klimou se s tím nedá moc třeba couvat jen na spojku, člověk si musí furt držet plyn, opět problém, co jsem nikde jinde (ani u atmo benzínu) neměl.

-- 25. 8. 2019 09:24 --

A jinak klima to je manuální a chladí jak blázen :D
Ibiza 6L 1.4 63 kW LPG
kmaccek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dastyy95 25. 8. 2019 09:36

Jezdím s ibizou se stejným motorem pravidelně cesty 500-1000km, takže klima nonstop zapla. Prostě to musíš točit. Náznak toho, že se to konečně rozjede je až nad 3500-4000ot. Co taky čekat od takového výkonu, že jo. Neboj se ničeho.. Najeto skoro 200000km
Dastyy95
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod CapsLock 25. 8. 2019 22:26

Je to úplně normální, že malej motor s klimou nejede.
Když si najdeš graf výkonu atmosférického motoru, tak uvidíš, že křivka výkonu stoupá s otáčkami.
Tvůj motor má sice 63 kw, ale při nějakých cca 6000 ot/min. Ale když např jedeš na čtyřku 60 km/h, tak motor točí dejme tomu nějakých 1500 otáček.
A při 1500 ot/min má tvůj motor výkon třeba jen 20kw, možná i míň.
A klima kompresor má příkon klidně 7 kw. Jinými slovy při nízkých otáčkách ti klima sežere třetinu výkonu, což v reálu vypadá tak, že do kopce skoro nejedeš.

Jediná rada je klimu při potřebě zrychlení vypínat.
A druhá rada je, že při 100 km/h zařadit trojku vůbec ničemu nevadí. Máš motor bez přeplňování, takže jinak, než otáčkami, z něj výkon nedostaneš.
CapsLock
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 25. 8. 2019 23:38

kmaccek píše:
goes píše:tak pri 63 kW vykonu motoru zapnuti a vypnuti klimy poznat byt musi, nicmene ne tak, ze bys ji musel vypinat do kopce, aby to jelo. Jedine auto kde sem musel klimu vypinat bylo Aygo


Je to možná s maličkou nadsázkou, řekněme že v tu chvíli jedu do prudkého kopce 100 na 4 a mám dvě možnosti, aby to nezpomalovalo - vypnout klimu a nebo tam vrazit trojku, ta první mi přijde pro auto snesitelnější :-))

Malej atmo benzín, co chceš? Když chceš jet, musíš kvedlat a točit. Nijak jinak to nejde. A radši tam v kilu lupnu za 3, než vypnout klimu a dusit to na 4. Varianta 1. mi teda rozhodně snesitelnější nepříjde, ba naopak.
Vítěz kategorie VÝKON v soutěži Průměrný výkon garáže 2014, 2016

6,2l V8 - Only milk and juice come in 2 liters...

Enzo Ferrari:"Aerodynamika je pro lidi, co nedokážou postavit pořádný motor"
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 26. 8. 2019 00:22

kmaccek píše:
goes píše:tak pri 63 kW vykonu motoru zapnuti a vypnuti klimy poznat byt musi, nicmene ne tak, ze bys ji musel vypinat do kopce, aby to jelo. Jedine auto kde sem musel klimu vypinat bylo Aygo


Je to možná s maličkou nadsázkou, řekněme že v tu chvíli jedu do prudkého kopce 100 na 4 a mám dvě možnosti, aby to nezpomalovalo - vypnout klimu a nebo tam vrazit trojku, ta první mi přijde pro auto snesitelnější :-))


První varianta je blbost a ještě zbytečně namáháš spojku klímy. Trojka se funkční řešení. 100 na 3 nedělá problém žádnému běžnému osobáku z posledních 40 let výroby včetně základních motorizací.

Zmíněné Aygo dává 100 na 2, Favorit dával na 3 běžně 115 a to byl při podobných převodech omezen otáčkami 5000/min protože dvouventil a OHV, čtyřventil běžně točí o 1000-1500 víc.

Podtáčení je pro motor z pohledu namáhání a opotřebení horší než provoz v plných otáčkách. Podtočený motor je cyklicky namáhán a zakuká na spodek.

nevím z čeho jsi usoudil, že poměrně těžké (byť poměrně malé) auto s atmo motorem o 80k, o kterém se ví že potřebuje nádech a dole se mu nechce, pojede do prudkého kopce na vysoký rychlostní stupeň.

Lidi prostě zapomínají na to, k čemu slouží převodovka. To tajemství, že slouží především k tomu aby bylo možno udržovati motor v optuimálních otáčkách s ohledem na požadovanou rychlost, zatížení a profil trasy jim uniká. Spousta lidí si myslí že to odpíchnou z místa, postupně tam nasází poslední kvalt a na ten pojednou až dokud zase nazastaví...

Řešení pro takové lidije jednoduché - nákup automobilu se samočinnou převodovkou, která to obstará za ně, pakliže je manuální řazení obtežuje natolik že než aby při zvýšeném zatížení jako je jízda do kopce podřadili a dostali motor do otáček kde je dostupný potřebný výkon, raději vypnou klimu...

-- 26. 8. 2019 00:40 --

kmaccek píše:Synchrony jsem myslel, netrpí tím trošku? Když tam budu v kilu rvát trojku?


Ne.

Víc jim vadí zběsile rychlé řazení (potřebují svůj čas to ubrzdit), nebo lehkoběžné převodové oleje (když časem dojde na kuželkách moly...), nebo když se převoďák nemění.
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sell: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mimous 26. 8. 2019 07:20

Když jsem pravidelně jezdil s jedničkovou octou s atmosferickou 1.6, měl jsem po cestě na okresce snížení rychlosti na 60 a pak super stoupák. Pokud jsem chtěl jet tak, abych nebrzdil provoz, musela tam zůstat trojka a přetáhnout to klidně i přes 100. Ono se to fakt zvedá na otáčkách. Tomu autu to nevadí, pokud neřadíš přes zuby, což bys slyšel. :)

Jak už tu někdo psal, atmosféra má sice nějaký výkon, ale má ho až v otáčkách, kam to auto skoro nikdy nevytočíš. Reálně využíváš mnohem menší výkon a na takovou tu běžnou rovinkovou jízdu mezi 2-3tisíci otáček to nedává skoro nic.
Tady máš pro představu ukázku toho motoru ve Fabii. Kolik točíš ve 100km/h na čtyřku?
Obrázek
Občas se možná blbě ptám, ale jsem prostě takový.
Rád se snažím pomáhat, radit a stojím si za svým názorem, když si jsem jistý, že mám pravdu.
..............
Xbox One X
mimous
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 26. 8. 2019 08:34

Len pre uplnost to je graf pri plnom plyne.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 26. 8. 2019 09:36

pech. píše:Lidi prostě zapomínají na to, k čemu slouží převodovka. To tajemství, že slouží především k tomu aby bylo možno udržovati motor v optuimálních otáčkách s ohledem na požadovanou rychlost, zatížení a profil trasy jim uniká.

:D
Je to tak.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koleckobetonucimalty 26. 8. 2019 18:00

Tak první co mě praštilo do očí bylo to, na trojku jsem jel až stovku. To by mělo být snad normální.
16V se musí točit aby jel, těch 63kW opravdu, jak již padlo výše, není ve 3000 ot. natož pak vůbec ve 2000 ot., ale v 5100, max točivý moment je pak kolem 4000 ot.
Klimu jsem naposled vypínal na Fiatu Panda 1.2 CNG 44kW, kdy na CNG výkon spadl na 38kW.
Tlačítko vypnutí klimatizace, pak rovnalo se turbu.
Koleckobetonucimalty
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků