VW Passat B8 2.0 TDI - krátké trasy

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod ondrejus 4. 4. 2019 10:15

Dobrý den,

rozmýšlím nákup ojetého vozu a zaměřil jsem se na VW Passat B8 (2015), nájezd max 80.000 km. Vzhledem k tomu, že přes týden jezdím autem jen do práce a zpět, což je 7 km tam a 7 km zpátky, navíc přes město, chtěl jsem pořídit 1.4 TSI.

Vzhledem ale k tomu, že na bazarech je rozdíl v ceně benzínového motoru (110 kW) a dieselu (110 kW) v autě se stejnou výbavou a podobným nájezdem cca 50 tisíc Kč (v Německu, v ČR rozdíl ještě větší), začal jsem koukat i po dieslech.

Moje otázka - má to smysl? Ušetřím 50 tisíc Kč, ale mohu zanést filtr pevných částic (za 15 tisíc se dá pořídit nový, případně použít chemie), navíc o víkendech budu jezdit i na dálnici, delší trasy, půl hodiny konstantní jízdy bude. Ale riziko je asi i porucha vstřiků, prasknutí hlavy při zimních startech atd...

Za 15 minut cesty do práce se neprohřeje jak nafťák tak asi i benzín, takže možná prašť jak uhoď Je u B8 už nějaký předehřev vody, nebo nějaké jiné technické řešení nebo je opravdu takto moderní diesel náchylný na krátké trasy? Co tak koukám co jezdí po městě, vidím hlavně diesely a lidi neřeší...

Díky za názory.
ondrejus
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 4. 2019 10:16

na 7 km bude blbe oboje, dizl mozna o kapku vice. Zalzei kolik pak jezdis mimo tu cestu do prace. Na 7 km bych kupil plug in hybrid.
anonymni

Odeslat příspěvekod glider 4. 4. 2019 10:29

Kupil by som kus v lepsom stave, je jedno ci benal alebo nafta.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod addiction 4. 4. 2019 10:43

Silny dizel :love:
Not great, not terrible... but not great
addiction
Kavárník a lepšočlověk
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 4. 4. 2019 11:08

110kW v Passate je na hrane resp. nemozno povazovat za silny dizel :(
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod addiction 4. 4. 2019 11:21

To bylo obecne konstatovani o naklonosti k silnemu dieselu :nenapadne

Jinak ja tu 110 kW verzi mel a o sile nemuze byt reci :-(
Not great, not terrible... but not great
addiction
Kavárník a lepšočlověk
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 4. 4. 2019 11:26

potvrzuju

ale zit se s tim da
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 4. 4. 2019 11:45

Jezdil jsem naftakem s FAPem 6km po praze tam a zpatky a pak jednou tydne po dalnici 150km a motor to daval v pohode
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 4. 4. 2019 11:45

goes píše:na 7 km bude blbe oboje, dizl mozna o kapku vice. Zalzei kolik pak jezdis mimo tu cestu do prace. Na 7 km bych kupil plug in hybrid.

Nebo elektrokolobrndu
renaultí 1.8 M5P EDC
pežotí 1.2 PT HN05 EAT8
MV_cz
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 4. 4. 2019 12:25

Na 7+7km se bude DPF zanaset rychle, takze odhadem asi kazdych 250-300km.
Blbe akorat bude, ze na tech 7+7km se vypalovani ani nezahaji, takze obcasna ta cesta po dalnici bude nutnost.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ondrejus 4. 4. 2019 12:33

Díky za názory.

Hledám větší auto na dlouhý cesty v létě (dovolená atd.), o víklendech výlety po okolí.., ale i na dojíždění do práce těh 7 km. Takže nejspíš půjdu do nafty a ušetřím 50-60 tisíc s tím, že po víkendech to auto můžu protáhnout po dálnici. Pokud budu měnit jen DPF tak pořád ušetřím víc peněz než kdybych koupil TSI.

Nevíte jseli B8 má nějaký předehřev vody nebo kontrolku když se zahájí regenerace?
ondrejus
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mfilip 4. 4. 2019 12:45

Divil bych se, kdyby to kontrolku melo.
Blizici regenaraci, jeji trvani bys ale mel zjistit pomoci nejake appky a adapteru ELM327
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
goes: tak jo, zde jsi vyhral
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 4. 2019 12:53

zadny predehrev vody to nema a zadnou kotnrolku taky ne. Kup benzin.
anonymni

Odeslat příspěvekod K86 4. 4. 2019 13:18

Jak jsem psal, dokonce to bylo 2,0TDI 103kw E5 v golfu, regenerace probihala kazdych cca 500km
GVII kombi 1.6 TDI 85kw
S-Max 2.0TDCI 120kw
911 997.1 C 239kw

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ondrejus 4. 4. 2019 14:12

mfilip píše:Na 7+7km se bude DPF zanaset rychle, takze odhadem asi kazdych 250-300km.
Blbe akorat bude, ze na tech 7+7km se vypalovani ani nezahaji, takze obcasna ta cesta po dalnici bude nutnost.


Takže pokud bych řekněme tři týdny jezdil jenom krátké trasy a potom auto protáhl na dálnici, tak by k regeneraci mělo dojít a bylo by to bez problémů...je tak?
ondrejus
Kolemjdoucí

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků