Dobrý den,
rozmýšlím nákup ojetého vozu a zaměřil jsem se na VW Passat B8 (2015), nájezd max 80.000 km. Vzhledem k tomu, že přes týden jezdím autem jen do práce a zpět, což je 7 km tam a 7 km zpátky, navíc přes město, chtěl jsem pořídit 1.4 TSI.
Vzhledem ale k tomu, že na bazarech je rozdíl v ceně benzínového motoru (110 kW) a dieselu (110 kW) v autě se stejnou výbavou a podobným nájezdem cca 50 tisíc Kč (v Německu, v ČR rozdíl ještě větší), začal jsem koukat i po dieslech.
Moje otázka - má to smysl? Ušetřím 50 tisíc Kč, ale mohu zanést filtr pevných částic (za 15 tisíc se dá pořídit nový, případně použít chemie), navíc o víkendech budu jezdit i na dálnici, delší trasy, půl hodiny konstantní jízdy bude. Ale riziko je asi i porucha vstřiků, prasknutí hlavy při zimních startech atd...
Za 15 minut cesty do práce se neprohřeje jak nafťák tak asi i benzín, takže možná prašť jak uhoď Je u B8 už nějaký předehřev vody, nebo nějaké jiné technické řešení nebo je opravdu takto moderní diesel náchylný na krátké trasy? Co tak koukám co jezdí po městě, vidím hlavně diesely a lidi neřeší...
Díky za názory.