E-Golf

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod antracit 28. 3. 2019 10:13

Přešel jsem ze sekce Golf VII protože je asi lepší pokec o elektro autě oddělit. :D

Uvažuji o koupi E-golfa, vlastně už od doby co ho představili, ovšem cena kolem 1 milionu Kč byla nedostupná... Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že v roce 2019 se dají E-golfy Gen 1 (2014-2017) koupit kolem 500.000 Kč. To už je něco jiného. Cena se blíží běžnému ojetému Golfu.

Průměrně ten E-golf jezdí kolem 11-16 kWh/100 km = 21 až 31 Kč / 100 km s tarifem D27D (1,9 Kč/ kWh)
I kdybys to dobíjel přes víkend u tety na vesnici co má nejhorší možný tarif D10D tak by tě to vyšlo na 4.6 Kč / kWh, takže na 50 - 74 Kč / 100 km. V případě veřejných stanic na 0 Kč / 100 km. 8-)

S TSI 81 kW jezdím za 6 litrů v průměru, tedy za 180 Kč na 100 km. :--

Jsou tu nějací majitelé E-golfa? Rádi si přečteme zkušenosti z provozu apod.


Jinak takhle se dělá baterie pro e-golf:
https://youtu.be/wKMDMZg6VlM

A takhle se to celá přídělá do auta:
https://youtu.be/W5mZxvqxaYM?t=298
Naposledy upravil antracit dne 29. 3. 2019 08:14, celkově upraveno 5
antracit
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 28. 3. 2019 10:14

Tvl ty si vymakol. Just by som pokračoval v Golf VII, nech goesovi rupne ***** :D
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antracit 28. 3. 2019 10:19

Stejně to tady bude číst. Kdo by nechtěl pokecat o elektromobilitě. :D Já o ní dokážu kecat hodiny a hodiny. :D
Volkswagen Konzern spambot - laufend
VW E-golf MR2016
antracit
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 28. 3. 2019 10:21

budu a navic mi to neda to nekomentovat... nicmene este sem nezkusel tu funkci schvalovani prispevku :)
anonymni

Odeslat příspěvekod Arnie J 28. 3. 2019 10:22

to by bylo teplý
SkyActiv-G 165 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antracit 28. 3. 2019 10:22

To nemůžeš cenzurovat lidi s opačným názorem, to je diktatura, nemůžeš rozhodovat sám o tom co je vhodné a co ne. Teda když to neporušuje zákony.
Volkswagen Konzern spambot - laufend
VW E-golf MR2016
antracit
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 28. 3. 2019 10:24

:)
anonymni

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 28. 3. 2019 10:36

Ale na chvili jste se lekli, tzn goes ma pro dnesek splneno :D
maXX_CZ
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 28. 3. 2019 10:49

antracit píše:To nemůžeš cenzurovat lidi s opačným názorem, to je diktatura, nemůžeš rozhodovat sám o tom co je vhodné a co ne. Teda když to neporušuje zákony.


Dobrá taktika, vysvětlovat goesovi co nemůže.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 28. 3. 2019 11:03

1. na které z veřejných stanic se dá dobíjet zdrama?
2. ty neplánuješ s autem vyrazit někdy někam dál, než za hranice maximálně tak svého kraje?
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 28. 3. 2019 11:11

uz to psal... klidne do HR po 150 km etapach
anonymni

Odeslat příspěvekod antracit 28. 3. 2019 11:14

1. Na stanicích ČEZ (mám před barákem a v práci) se dobíjí za paušál 550 Kč/měsíc, kWh jsou zdarma. Na stanicích třeba u Lidlu/Ikea nebo v nákupních centrech je nabíjení úplně zdarma. Někde jsou stanice PRE kde se platí 3 Kč za kWh, ale ty nejsou moc rozšířené.

2. Reálně jezdím za rok 95% jízd do 50 km, občas jedeme na Moravu na vínko, ale to by nebyl problém, stejně pořád někde stavíme na kafe, snídani, oběd. A kdybych potřeboval být někde bez zastávek a daleko, tak si můžu vzít přítelkyně benzínové auto.

Když jsem se zamýšlel nad tím kam já jezdím, tak jsem ideální kandidát na elektro auto s nízkým dojezdem, tj, kolem těch 100-160 km. Ale naprosto rozumím tomu, že to tak každý rozhodně nemá.

Oranžové jsou rychlonabíječky, co E-golfa nabijí tak za 20-30 minut do 80% (víc má cenu jen když máš čas)

https://www.plugshare.com/

nab.jpg
Volkswagen Konzern spambot - laufend
VW E-golf MR2016
antracit
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 28. 3. 2019 11:26

1. Takže to není zdarma, ale za paušál. Na kolik si ceníš svého času nutného pro nabíjení, resp. zajetí na veřejnou stanici, která je zdarma? Takže ani to není úplně zdarma, že
A do budoucna navíc podle mého názoru elektřina k nabíjení výrazně podraží, provozovat e-auto bude v budoucnu dražší, než dnešní provozování normálního auta.

2. To je právě jádro pudla. i když je pro X procent tvých jízd e-auto vyhovující, stejně potřebuješ od auta čas od času využítí takové, jaké ti e-auto neposkytne. Takže řešení jsou e-auto + normální auto. Super, často nutná 2 parkovací místa, aut je všude jako sra.ček.
To by ještě ani tak nebylo nejhorší, jako to, že v hlavách některých hňu.pů se již zrodil nápada úplně to normální auto zakázat a do budoucna mít možnost provozovat pouze e-auto. které prostě není vhodné pro plné využití auta tak, jak jej dnes známe a jsme zvyklí.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 28. 3. 2019 11:30

Golf 1,5 TSI versus E golf prošly testem, takže není třeba fantazírovat:
https://fdrive.cz/clanky/test-srovnani- ... rovoz-2571

1,5 TSI 5,52 litru/100km (dojezd přes 800km)
E-Golf 14,2 kWh/100km
stejná trasa stejná průměrná rychlost, bohužel nekorespondující čas jízdy, někde chyba jako vrata.

Utrpení s dojezdem a věčným dobíjením se zaplatí přesně v době, kdy budou baterky na odpis, nebo celé auto na šrot. Návratnost po 350.000 km. Kdo dá ročně 20.000km, tak to dělá 17,5 roku.
Tak to teda hodně úspěchů. Při průměru 80km/h jim na palubáku svítí už krásných 16,5 kWh/100km. Takže v pravým neustále předjížděn kamiony nedá ani Praha-Brno.
To bude kafí, snídaní a obědů, kdyby někdo chtěl držet na dálnici nedej Bože 130 km/h. :D

Není to plnohodnotný vůz, kdo má a chce dát mega za auto na postrk po městě a okolí, budiž.
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod antracit 28. 3. 2019 11:35

1.) Ne, není to úplně zdarma, to je pravda, ale cena je zcela zanedbatelná (teď) kvůli úspoře toho paušálu bych nikam dál fakt nejezdil, když můžu nabíjet u baráku a stejně bych ten ČEZ čip měl tak jako tak. Do budoucna možná podraží a možná taky ne, to je jak s LPG a CNG, to nemá cenu řešit. Vždycky můžeš nabíjet pak ještě doma a třeba u nás v rodině kdo má barák tak má levnou sazbu. To ani nemluvím o lidech co mají doma tepelné čerpadlo a mají ještě nižší sazbu než je elektomobilita tarif a můžou nabíjet klidně přes poledne za 2 Kč/kWh.
Vzhledem k tomu, že to auto, pokud do toho půjdu plánuji tak na 3 roky max, tak žádné obavy ze zdražení nemám.

2.) To druhé auto bychom měli tak jako tak, přítelkyně ho potřebuje k práci a MHD je naprosto nepoužitelná, s ní to je ještě horší než dělat ústupky kvůli nabíjení. Jezdit MHD to je teprve sebetrápení. :D Naštěstí u nás teď postavili 40 parkovacích míst a najednou není problém zaparkovat ani večer. A u mě doma mám svoje parkovací místo. Ale aut jako sraček teda fakt je, provoz je horší a horší.

-- 28. 3. 2019 11:39 --

Nekenieh píše:Golf 1,5 TSI versus E golf prošly testem, takže není třeba fantazírovat:
https://fdrive.cz/clanky/test-srovnani- ... rovoz-2571

1,5 TSI 5,52 litru/100km (dojezd přes 800km)
E-Golf 14,2 kWh/100km
stejná trasa stejná průměrná rychlost, bohužel nekorespondující čas jízdy, někde chyba jako vrata.

Utrpení s dojezdem a věčným dobíjením se zaplatí přesně v době, kdy budou baterky na odpis, nebo celé auto na šrot. Návratnost po 350.000 km. Kdo dá ročně 20.000km, tak to dělá 17,5 roku.
Tak to teda hodně úspěchů. Při průměru 80km/h jim na palubáku svítí už krásných 16,5 kWh/100km. Takže v pravým neustále předjížděn kamiony nedá ani Praha-Brno.
To bude kafí, snídaní a obědů, kdyby někdo chtěl držet na dálnici nedej Bože 130 km/h. :D

Není to plnohodnotný vůz, kdo má a chce dát mega za auto na postrk po městě a okolí, budiž.


A teď si vezmi, že já jsem nejel trasu delší než 50 km asi 8 měsíců, to je viď? :D A od novýho roku stále nemám dálniční známku, protože jsem ji zatím nepotřeboval. Každý jezdíme prostě jinak. Já můžu dobíjet v práci, kam jezdím nejdelší trasu. Takže žádné utrpení nevidím, teda mimo připojení kabelu do zásuvky. :hm
Ta úspora je o ničem v tom testu, nový elektro auto si nekupuje (dnes) člověk aby ušetřil ve srovnání s novým benzínem.
Volkswagen Konzern spambot - laufend
VW E-golf MR2016
antracit
Poslední varování
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků