glider píše:Antracit ako to jazdi?
Daj dojmy apod.
Dojmy - do města je to naprosto skvělý, s adaptivním temopmatem, kterej už používá i přítelkyně (je to fakt jednoduchý a návykový) projedeš celou Prahu ve špičce v podstatě jen s pár šlápnutíma na plyn. (když stojíš déle než cca 5 sekund, musíš se rozjet sám, jinak se rozjede automaticky)
Jsem fakt překvapený jak to VW dokázal odladit a to už má Golf 7 nějaký roky, neměl jsem zatím za těch cca 14 dní žádný falešný poplach, nebo divnou reakci, přitom když jsem jel s kámošem v novém Volvu XC60 (takový to SUV, ale ne to největší), tak jich měl za jednu cestu hned několik. Je to plynulé a úsporné cestování v podstatě jen dáváš pozor a točíš volantem. Do Blanky dokonalost. :D Fakt by mě zajímalo nějaký techničtější popsání funkce, protože jak to rozlišuje, že auto co jede o půl metru vedle v protisměru v zatáčce není v tvém kolizním kurzu - no fakt si s tím asi vyhráli Němci.
No a další dojmy - prostě jezdění s elektrem je jiné než s benzínem co jsem měl. Vyjedu s dojezdem 111 km, dojedu na místo v centru Prahy s dojezdem 113 km, a ujel jsem cca 35 km, protože to bylo Blankou z kopce a cestou to Golf zrekuperoval. Na ACC mu to jde taky fakt skvěle, jede maximálně úsporně a plynule. A to jsem jel tempomat 115 km/h na dálnici. (s TSI bych jel asi tak tempomat 137 km/h)
Spotřeba je zatím cca 11-17 kWh/100 km dle počasí, profilu cesty a tak. Průměrně zatím vychází kolem psané tj. 12,7 kWh/100 km.
Už mám zprovozněnou aplikaci VW Car-Net, takže všechny jízdní data mám v mobilu, tak vám pak můžu nějaký dát sem, až to bude za delší čas, zatím mám v aplikaci jen 3 dny. Auto jde na dálku ovládat - zapnout klimu/topení a nastavit na kolik se má vytopit, vychladit, nebo třeba vyhřívání čelního skla nebo nastavit časy odjezdu. Jde to i na baterku - z dojezdu to ubere jen pár km, to tepelný čerpadlo je fakt super, bez něj bych to fakt nechtěl. A hlavně se kdykoliv můžete podívat kolik vám zbývá dojezd.
Obavy z dojezdu se mi vůbec nepotvrdily, nabíjím když se mi to hodí, ideálně třeba přes oběd a pak mi to vystačí na pár dní. Snažím se auto mít doma zaparkované vždycky s dojezdem přes cca 80 km, abych měl nějakou rezervu, je to jak to tam postavit, když se rozsvítilo hladové oko u benzínu. :D Teď mi stojí před barákem s dojezdem 132 km.
Mimochodem ten ukazatel dojezdu je velice precizní, takže se na něj může člověk naprosto spolehnout.
Golf gen 1 je s tím reálným dojezdem cca 150-180 km fakt pro lidi kterým nabíjení nevadí, ale mít to dojezd těch 400 km, tak už to je fakt auto pro každého.
Jinak nabíjení na DC 50 kW je fakt bleskové (nestihne člověk ani nákup, nebo oběd a je 100%) Termomanagement baterie u VW je asi tak o dva parníky dál než u Nissanu Leafu, já si pořád říkal, proč na DC chargeru potkávám jen E-golfy... :D A už tomu rozumím.
Tak to jsou moje dojmy z prvních 14ti dnů s elektroautem.