1.) Ne, není to úplně zdarma, to je pravda, ale cena je zcela zanedbatelná (teď) kvůli úspoře toho paušálu bych nikam dál fakt nejezdil, když můžu nabíjet u baráku a stejně bych ten ČEZ čip měl tak jako tak. Do budoucna možná podraží a možná taky ne, to je jak s LPG a CNG, to nemá cenu řešit. Vždycky můžeš nabíjet pak ještě doma a třeba u nás v rodině kdo má barák tak má levnou sazbu. To ani nemluvím o lidech co mají doma tepelné čerpadlo a mají ještě nižší sazbu než je elektomobilita tarif a můžou nabíjet klidně přes poledne za 2 Kč/kWh.
Vzhledem k tomu, že to auto, pokud do toho půjdu plánuji tak na 3 roky max, tak žádné obavy ze zdražení nemám.
2.) To druhé auto bychom měli tak jako tak, přítelkyně ho potřebuje k práci a MHD je naprosto nepoužitelná, s ní to je ještě horší než dělat ústupky kvůli nabíjení. Jezdit MHD to je teprve sebetrápení.
Naštěstí u nás teď postavili 40 parkovacích míst a najednou není problém zaparkovat ani večer. A u mě doma mám svoje parkovací místo. Ale aut jako sraček teda fakt je, provoz je horší a horší.
-- 28. 3. 2019 11:39 --Nekenieh píše:Golf 1,5 TSI versus E golf prošly testem, takže není třeba fantazírovat:
https://fdrive.cz/clanky/test-srovnani- ... rovoz-25711,5 TSI 5,52 litru/100km (dojezd přes 800km)
E-Golf 14,2 kWh/100km
stejná trasa stejná průměrná rychlost, bohužel nekorespondující čas jízdy, někde chyba jako vrata.
Utrpení s dojezdem a věčným dobíjením se zaplatí přesně v době, kdy budou baterky na odpis, nebo celé auto na šrot. Návratnost po 350.000 km. Kdo dá ročně 20.000km, tak to dělá 17,5 roku.
Tak to teda hodně úspěchů. Při průměru 80km/h jim na palubáku svítí už krásných 16,5 kWh/100km. Takže v pravým neustále předjížděn kamiony nedá ani Praha-Brno.
To bude kafí, snídaní a obědů, kdyby někdo chtěl držet na dálnici nedej Bože 130 km/h.
Není to plnohodnotný vůz, kdo má a chce dát mega za auto na postrk po městě a okolí, budiž.
A teď si vezmi, že já jsem nejel trasu delší než 50 km asi 8 měsíců, to je viď?
A od novýho roku stále nemám dálniční známku, protože jsem ji zatím nepotřeboval. Každý jezdíme prostě jinak. Já můžu dobíjet v práci, kam jezdím nejdelší trasu. Takže žádné utrpení nevidím, teda mimo připojení kabelu do zásuvky.
Ta úspora je o ničem v tom testu, nový elektro auto si nekupuje (dnes) člověk aby ušetřil ve srovnání s novým benzínem.