E-Golf

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 30. 3. 2019 18:57

Asi to nebude tak efektivni v aerodynamice a systemech uspory.
anonymni

Odeslat příspěvekod Pierr3 30. 3. 2019 19:30

MV_cz píše:Jako budiž e-golfu ke cti, že vypadá prostě nějak normálně jako auto.

Jako Golf řekl bych. :D
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antracit 30. 3. 2019 20:37

goes píše:Asi to nebude tak efektivni v aerodynamice a systemech uspory.


Mě právě překvapilo, jak dobře je třeba umístěna baterie, četl jsem že platforma Golfu už byla s přípravou na elektromobilitu.
Jinak se divím, že tepelné čerpadlo bylo jako příplatková výbava, přitom zásadně zlepšuje dojezd, pokud nejezdí člověk se vším vypnutým, což já rozhodně nejsem. Takže tepelné čerpadlo je podmínka a to zásadně omezuje dostupnost aut v ČR. Za dobrý peníze je jich v nabídce pár a s tepelným čerpadlem téměř nic. :(
antracit
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 30. 3. 2019 20:43

Tak vidíš, je to na *****, no, proste nemas sanci něco rozumného koupit :P
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 30. 3. 2019 20:46

antracit píše:
goes píše:Asi to nebude tak efektivni v aerodynamice a systemech uspory.


Mě právě překvapilo, jak dobře je třeba umístěna baterie, četl jsem že platforma Golfu už byla s přípravou na elektromobilitu.
Jinak se divím, že tepelné čerpadlo bylo jako příplatková výbava, přitom zásadně zlepšuje dojezd, pokud nejezdí člověk se vším vypnutým, což já rozhodně nejsem. Takže tepelné čerpadlo je podmínka a to zásadně omezuje dostupnost aut v ČR. Za dobrý peníze je jich v nabídce pár a s tepelným čerpadlem téměř nic. :(


A jaky je rozdil v uspore u toho tepelka?
anonymni

Odeslat příspěvekod JardaB 30. 3. 2019 20:51

Tipuju par kWh ale ***** to bude urcite uzasne.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antracit 30. 3. 2019 20:54

goes píše:
antracit píše:
goes píše:Asi to nebude tak efektivni v aerodynamice a systemech uspory.


Mě právě překvapilo, jak dobře je třeba umístěna baterie, četl jsem že platforma Golfu už byla s přípravou na elektromobilitu.
Jinak se divím, že tepelné čerpadlo bylo jako příplatková výbava, přitom zásadně zlepšuje dojezd, pokud nejezdí člověk se vším vypnutým, což já rozhodně nejsem. Takže tepelné čerpadlo je podmínka a to zásadně omezuje dostupnost aut v ČR. Za dobrý peníze je jich v nabídce pár a s tepelným čerpadlem téměř nic. :(


A jaky je rozdil v uspore u toho tepelka?


Píšou v nějakém testu, že 30% úspora, ale žádné podrobnosti. Ale co jsem viděl ty různé testy tak říkali, že s tepelným čerpadlem klima/topení nemá prakticky vliv na dojezd, ale bez něj má topení v zimě zásadní vliv na dojezd. Takže asi je lepší, když už si může člověk vybrat ho tam mít. (už alespoň vím jak poznat že ho ten Golf má)

Píšou: "Mezi pozoruhodné inovace patří tepelné čerpadlo, díky kterému se dojezd vozu v zimních podmínkách prodloužil až o 30 procent."

"Stejný efekt přináší i na přání dodávané tepelné čerpadlo, které využívá k vyhřívání interiéru teplo z venkovního vzduchu a teplo vyzařované komponenty poháněcího ústrojí."
antracit
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 30. 3. 2019 21:00

No pro topeni v aute v zime staci tak 3-4 kWh max, vic ty vodni vymeniky nemivaji, takze to tak horky nebude. Bavime se o spotrebe navíc cca 3kWh bez TC a dejme tomu 1-1,5 kWh s TC. A na 100km co by to za hodku mělo ujet je to rozdil tak 10-15% odhaduju.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antracit 30. 3. 2019 21:04

JardaB píše:No pro topeni v aute v zime staci tak 3-4 kWh max, vic ty vodni vymeniky nemivaji, takze to tak horky nebude. Bavime se o spotrebe navíc cca 3kWh bez TC a dejme tomu 1-1,5 kWh s TC. A na 100km co by to za hodku mělo ujet je to rozdil tak 10-15% odhaduju.


Ono to bude kW ke kW a pak to dělá celkově ten lepší dojezd. Myslím, že u elektromobilů je asi nejlepší možnost si to auto ohřát předem než člověk vyjede. Jinak máš pravdu, v jednom testu ukazoval kolik kW bere topení a bylo to tak 3-5 kW ale nevím zda s čerpadlem nebo bez, ale chválil, že do 2 minut fouká úplně horký vzduch. Což v tsi je za delší dobu.
antracit
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 30. 3. 2019 21:07

Urcite bez, s by ti to stacilo na vytapeni většího baraku :P
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod istarix 30. 3. 2019 21:07

JardaB píše:No pro topeni v aute v zime staci tak 3-4 kWh max, vic ty vodni vymeniky nemivaji, takze to tak horky nebude. Bavime se o spotrebe navíc cca 3kWh bez TC a dejme tomu 1-1,5 kWh s TC. A na 100km co by to za hodku mělo ujet je to rozdil tak 10-15% odhaduju.


No jo, ale prumernou rychlost ber tak 40 - 60 km/h, pokud nejezdis dalky po dalnici (na coz neni elektromobil uplne vhodny). Kdyz vezmes prumer 50 km/h tak to mas treba 3-5 kWh na 100 km. A kdyz se da 100 km zajet za nejakych 12-15 kWh...
istarix
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 30. 3. 2019 21:08

Pocitam ze tepelko bude tak 1:3 takze misto 3 bude zrat 1. Dle meho to nekuze udelat dojezdo 10% mensi
anonymni

Odeslat příspěvekod antracit 30. 3. 2019 21:10

istarix píše:
JardaB píše:No pro topeni v aute v zime staci tak 3-4 kWh max, vic ty vodni vymeniky nemivaji, takze to tak horky nebude. Bavime se o spotrebe navíc cca 3kWh bez TC a dejme tomu 1-1,5 kWh s TC. A na 100km co by to za hodku mělo ujet je to rozdil tak 10-15% odhaduju.


No jo, ale prumernou rychlost ber tak 40 - 60 km/h, pokud nejezdis dalky po dalnici (na coz neni elektromobil uplne vhodny). Kdyz vezmes prumer 50 km/h tak to mas treba 3-5 kWh na 100 km. A kdyz se da 100 km zajet za nejakych 12-15 kWh...


Já teď koukal do mého tsi Golfu a dlouhodobou průměrnou rychlost za posledních 3000 km mám 39 km/h.

-- 30. 3. 2019 21:13 --

goes píše:Pocitam ze tepelko bude tak 1:3 takze misto 3 bude zrat 1. Dle meho to nekuze udelat dojezdo 10% mensi


Těžko říct no, škoda že to někdo neotestoval. Jeden golf s a jeden bez. Každopádně se asi shodneme že by bylo lepší ho tam mít. Ale je otázka zda to je reálné. Škoda, že nemůžu pro to auto jet do Německa. :( Tam je těch soc verzí dost málo. U nás jsou hodně často i bez vyhřívaných sedaček a multifunkčního volantu a s normálním klíčkem, což je u Elektra fakt haluz.
antracit
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod istarix 30. 3. 2019 21:16

Napodobne s tou prumernou rychlosti, kdyz mam nad 50 tak to uz je dost.
istarix
Nováček

Odeslat příspěvekod antracit 30. 3. 2019 21:29

"Vyhlíženou novinkou je tepelné čerpadlo, které jen opravdu zanedbatelně snižuje celkový dojezd elektromobilu, na rozdíl od elektrického vytápění e-Golfu první generace, kde jezdit přes zimu se zapnutým topením nebo naopak v létě s klimatizací bylo opravdu energeticky nevýhodné a ukrajovalo vám to až příliš drahocenná procenta z baterie."

Jako sice jsou tam zásadní chyby, jakože třeba že je tep. čerpadlo novinka modernizovaného E-golfu. :D mohlo být už v první verzi.
antracit
Poslední varování
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků