volkswagen crafter 2012

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Pavel1989 15. 11. 2012 13:21

s BiTDi zkušenost nemám, ale s MB 313 a 318 ano. Dynamika byla dobra u obou. 313 spotřebou do 10-11litru. 318 okolo 13-14l. Ale každopádně bych se vyprdl na jízdy rychlostí 130 km/h +. U dodávek to nemá smysl, zbytečné zvýšení spotřeby a zátěže na motor. Znám 2 dopravce co provozují Sprintery a Iveca, oba mají omezovač na 120Km/h hlavně kvůli spotřebě...
Pavel1989
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod barnett 15. 11. 2012 13:43

Pavel1989: ono dynamika se dá trochu narovnat jiným stálým převodem. u 313cdi bych čekal něco jako 4,364 nebo 4,727, 5,1 už je extrém pro tahání.

316cdi , 140-150, do 14ti litrů. kolik by brala 319 netuším, ale počítám tak o 2-3l víc... tak omezovače na 120kmh jsou asi dnes v módě, nvm jestli kvůli spotřebě, ale hodně "firemáků" je má, viz třeba dhl...

mě to přijde jako nesmysl (omezovač), někdy je prostě třeba jet rychleji, ať už tak nebo tak... znám craftera 2008, 2.5 tdi 100kw, 4,364, denně jezdil ČB-PLZ-PHA, většinu času v 3600+ otáčkách, umřelo DPF, spotřeba 15-16l, ale to auto si na sebe vydělalo, spotřebu až tak kriticky nehlídali...
barnett
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pavel1989 15. 11. 2012 13:50

Pokud si auto vydělá na takovou spotřebu a následné opravy tak jistě omezovač nemá smysl a je lepší jít za vyšším pracovním výkonem. My momentálně používáme Sprintera na lpg a vyšší rychlost neoceníme tudíž se pohybujeme na dálnici do 120km/h a jedeme spíše po co nejnižší spotřebě.
Pavel1989
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod barnett 15. 11. 2012 14:05

ták :) takhle uvažoval majitel. teď má Jumpera 3.0 hdi 130kw, tuším l4h2 maxi. a nakolik mu vadil crafter, tak na jumpera nadává jak může. jezdí za 13l (jestli díky delší převodovce, nvm), ale je to tvrdé svezení, unese míň a je to takový "papírák" (jedno kolo na silnici, druhé na obrubníku, naložit a nezavřou se dveře). po 170tkm vypadá jako po 400tkm, crafter vypadal líp (míň zničeně). vyslovil myšlenku, kdyby dali do sprintera/craftera 3.0 MJet z Fiatu, postavili to na dvojmontáži, že by to vůbec nebylo špatně.

proč vzal jumpera, byla cena. v rámci té akce citroen professional to dostal za "nic" cenu ve srovnání s crafterem/sprinterem (i když si to "nabouchal" jak to šlo).

se sprinterem lpg vydržel 2dny (dali mu to jako předváděčku na test když byl v servisu) a prý nikdy více (je to dost subjektivní názor, očekával zátah nafťáka a ne pozvolný nástup plynu).
barnett
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Pavel1989 15. 11. 2012 14:12

ano dynamika je jinde nez u nafty, ale zase se jedna o dodávku a ne zavodní auto. Do cíle dojede vždy... :D
Pavel1989
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 15. 11. 2012 14:33

bernett: můžu potvrdit, mám Jumper 3,0 L3H2, motor jede skvěle, moc těžkého netahám, takže spotřeba do 10l (dálnice max. 140km/h, okresky 120km/h), je to tvrdé a nástavba papírová, interiér z trsátek, drnčí.
Jak zavřeš šoupačky, ještě chvilku se třepe celá bouda. VW, MB jsou určitě v tomto lepší.
Ale za ty prachy, jsem max. spokojený, před tím jsem používal 100k Transit, takže proti němu, Jumper lítá.
U tvé volby, bych šel taky do V6 a navyšování výkonu bych se nebál. S upravenýma motorama jezdíme už cca 10let ( 10 nafťáků, 2 benzíny) no problem.
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod barnett 15. 11. 2012 17:16

Pavel1989 píše:ano dynamika je jinde nez u nafty, ale zase se jedna o dodávku a ne zavodní auto. Do cíle dojede vždy... :D


zažil jsem kluka, co si nechal 324 sprintera přestavět na plyn :D marný to nebylo, ale že by to jelo, to ne, spíš se to posunovalo 8-D

Marek Zrak píše:barnett: můžu potvrdit, mám Jumper 3,0 L3H2, motor jede skvěle, moc těžkého netahám, takže spotřeba do 10l (dálnice max. 140km/h, okresky 120km/h), je to tvrdé a nástavba papírová, interiér z trsátek, drnčí.
Jak zavřeš šoupačky, ještě chvilku se třepe celá bouda. VW, MB jsou určitě v tomto lepší.
Ale za ty prachy, jsem max. spokojený, před tím jsem používal 100k Transit, takže proti němu, Jumper lítá.
U tvé volby, bych šel taky do V6 a navyšování výkonu bych se nebál. S upravenýma motorama jezdíme už cca 10let ( 10 nafťáků, 2 benzíny) no problem.


jj, pořizovací cena a termín dodání, to bylo proč vzal jumpera no... já se té V6 u Sprintera "bojím" a "nebojím", jak jede V6 je uplně něco jinak než R4, ale co jsem o tom zatím slyšel/četl, tak prý nic moc... Mercedes neumí dát do 519 těžší převod jak 4,182 (nejtěžší mají 3.692, kdyby aspoň 3.923), a trochu nerozumím v ceníku tomu, že u MB položka "snížení max přípust hmotnosti z 5t na 3,5t, papírové snížení bez tech úprav" znamená -40k cca, u VW je to -0, takže jestli je tam přeci jen něco technicky jinak...

s pneu 205/75/16 je to u 4,182 ve 3200ot/min 151km/h (přes 3000ot, aby bylo u BiTDI roztočený druhy turbo), s 225/75/16 je to 159,68km/h). když by to byla V6, bylo by to fajn, mít 3,692, 2700ot-> 145/150km/h (tu u MB V6 neplatí 3000ot roztočení 2 turba)... s otáčkami roste apetit...

jak nebudu na iPhonu, zkusím sem postnout ceníkové konfigy co mám udělané, oba dva vychází cca stejně...
barnett
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 15. 11. 2012 17:20

Spíš VW nechce slevovat zbytečně :D
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod barnett 15. 11. 2012 17:22

no u VW to chápu, pokud je to jen "papírové" snížení, tak tam není na čem slevit :) ale u MB mi to nějak nejde do hlavy, co tam "uberou" za 40k :))
barnett
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 15. 11. 2012 18:24

Tachograf, např.? Možná i jsou změny v pérování.
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod barnett 15. 11. 2012 19:09

bez tachografu - j92 - -5582,-
tj samostatná položka odpočtu :)

zesílená přední náprava, zesílený přední/zadní stabilizátor- t je samostatná příplatková výbava :)
barnett
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 15. 11. 2012 19:36

Tak nevím.
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod barnett 15. 11. 2012 19:43

nenechá mi to uploadnout ani .doc ani .pdf s tím konfigem :( a vypisovat to tady nebudu, je to dlouhý. malinko záhada :)

no uvidíme, třeba se tu ještě podiskutuje :) ...
barnett
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 15. 11. 2012 23:52

Marek Zrak píše:Spíš VW nechce slevovat zbytečně :D


Tak hlavně to nemá zapotřebí
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod barnett 16. 11. 2012 10:24

když se VW dere na 1 mezi automobilkami tak asi ne no... i když, jestli vylezli s 2.0 bitdi jen aby to otestovali na zákaznících jako 2.0 tdi 100kw, tak nvm nvm... poptával jsem craftera u jednoho nejmenovaného pražského prodejce, nabídl celých 12% dolů z ceny... :( ...
barnett
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků