Proč se nedělá něco jako Trabant ?

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod PoliceCollector 21. 4. 2012 09:21

Proč vlastně dneska žádná značka nevyrábí něco jako byl Trabant ? Teď jsem o něm viděl reportáž v Autosalonu a je mi trochu líto že už nikdo nevyrábí podobně jednoduhé (a svým způsobem těžce ekologické) auto. S modernější plastovou karoserii (třeba z kevlaru), jednoduchou údržbou - (Motor z tráboše prý šel vymontovat, hodit do sportovní tašky a odnést do servisu) a geniálním poměrem hmotnost/výkon (prý to Tráboš v obratnosti a schopnosti řezat zatáčky a současně držet stopu natíral i tehdejším spoťákům.) A teď nemám na mysli obskurnosti Tata Nano ale normální auto s plastovou karoserii a jednoduchou technikou něco na pomezí mezi Joy machine a užitkovým rodinným vozítkem. (A ne nový Tráboš, který má stát mega to určitě není....) A aby to stálo zase pár šupů -dejme tomu do 100k.... Osobně si myslím že automobilkám jde o to aby auta byla co nejsložitější a řidiči utráceli v servisech (značkových) a tak není o technologicky jednoduchá vozítka u nichž by si mohl člověk dělat v poho samoúdržbu zájem.
PoliceCollector
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 21. 4. 2012 09:50

do 100tkc a kevlarova karoserie? jsi upad ne?
vic psat nebudu bo se mi nechce, ale uz ze zakladu je to nesmysl
Seat Leon ST TGI
S-Max 2.0TDCI 120kw
1,6EcoBoost - doufám že moje poslední setkání s benzínem od Fordu :-D

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ettan 21. 4. 2012 09:59

však se dělají auta kolem 150 000, v poměru cena/průměrný výdělek je to levnější, než Traboš. Dacia Logan, Thalia, Panda, Daewoo Matiz...dneska už ty auta jsou trochu jinde hlavně bezpečností a něco ve stylu Trabanta nikdo nevyrobí
edit: a pak tu máme ekofašisty a ejich normy, takže nastupují katalyzátory, lambdy, egr ventily, vstřikování a další pitomosti, které se musí řídit elektronicky a zbytečná složitost a s ní i cena vesele roste
Naposledy upravil ettan dne 21. 4. 2012 10:08, celkově upraveno 1
Dělal jsem šéfkuchaře ve světoznámé restauraci. Vařil jsem podle Pohlreicha a stejně mě vyrazili. Prej lidem ten cheesburger bez kečupu nechutnal.
ettan
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 21. 4. 2012 10:05

K86 píše:do 100tkc a kevlarova karoserie? jsi upad ne?
vic psat nebudu bo se mi nechce, ale uz ze zakladu je to nesmysl

+1
Za víc mi to nestojí, navíc to pujde brzo na smeťák
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pota 21. 4. 2012 10:59

Šak Toyota Thosuo (tvl jak se to píše??) prodávala Aygo za 99 000 kč :D
pota
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 21. 4. 2012 11:32

Jj, TPCA takovy ***** vyrabi, ale je o to zda se cim dal mensi zajem... Nakonec Fabie HTP takovym skoro trabantem je taky, v zakladu ;-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 21. 4. 2012 11:49

Zrovna včera sem jednoho trabanta potkal, chvíli sem za ním jel a jako těžce ekologický mi zrovna nepřišel....

A zadní dveře od kufru měl pokrytý něčím co připomínalo rez.. Že by zoxidovatělej bakelit?
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dong 21. 4. 2012 12:21

5 dvere mel trabos snad plechovy
...a ekologicky ti to neprislo, protoze je to z 50tych let a ***** spaleny olej
Dong
Dong
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod eLzyx 21. 4. 2012 12:30

já bych řekl, že lidi ani nemají zájem o nějakou "samodomo údržbu". A těch pár exotů, kteří by to zvládli si raději koupí pořádné auto, protože servisovat "*****" je pro zlost, servisovat pořádnou káru je pro radost.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 21. 4. 2012 12:51

dneska říkali v tom testu, že hlavní podíl na tom smradu měly tehdejší nekvalitní oleje
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fakomobil 21. 4. 2012 12:54

to mi povídej, já když naleju do nádrže vyjetej volej, tak to ani nezačmoudí 8-)
fakomobil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PoliceCollector 21. 4. 2012 13:07

Ekologicky z hlediska materiálu - prostě z ne plechu (zase plastové vozítko) s nenáročnou údržbou. IMHO byl Tráboš revoluční v tom že byl plastový, nechápu proč se v tom nepokračovalo ? Dacie, Thalie atd. jsou a nejsou Trabikoví podobné, já mám na mysli fakt něco jako Trabant a zrovna na venkově je ještě dost lidí co sáhnou rádi k samoopravě. Svým způsobem mám na mysli něco ve mírně para-vojenském stylu, vojenská technika je pověstná tím že se dá opravit za pochodu, bez jakýchkoliv zvláštních nástrojů (aspoň ta východní).Stejně tak nechápu proč se nepokračovalo ve vývoji něčeho jako byl "hadraplán" atd. prostě naprosto jednoduchých a laciných, snadno udržovatelných a servisovatelných vozidel. Teď jsem slyšel že po více než padesáti letech končí v Rusku výroba legendárního Žigulíka, takže v různých oblastech na světě nejde lidem o to co to umí ale kolik to stojí a kam to všude vjede.... I když je pravda že obdobou Žigula byl Logan atd... a stál dneska i míň nežli Žigul z novovýroby.
PoliceCollector
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod skype 21. 4. 2012 13:15

Ale bylo by to dostatečně snobské?
skype

Odeslat příspěvekod beverlis.M 21. 4. 2012 13:21

když ne plech tak carbon.. to by se automobilka nedoplatila
beverlis.M
Štamgast

Odeslat příspěvekod JardaB 21. 4. 2012 13:23

Plech je mnohem ekologictejsi nez nejaky plast... A i na trabosi bylo dost zeleza, to taky rychle shnilo...
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků