Velké německé dilema - VW Golf vs. Opel Astra

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod a.b.a.c.u.s 6. 11. 2010 19:08

-pb- píše:abacus: tak v tvém limitu se v pohodě vejdeš do skladovky 1.4 TSI s pakety comfort a all in + metla + lepší radio, či corner mlhovky, ale tak záleží, jak moc velké máš požadavky na individualizaci


Skladovku nechci, protože mám požadavky zcela specifické (příprava pro telefon, ...) a tyhle věci žádná skladovka nemá. Většinou mají paket Comfort + k tomu nějaký další (buď All in nebo Sport), metlu a nanejvýš dvě další "běžné" položky a tím to končí...
a.b.a.c.u.s
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod DoubleSix 6. 11. 2010 19:55

a.b.a.c.u.s píše:
DoubleSix píše:A co počkat na nový Citroen C4?

Já tedy nemám moc důvěry v oturbené motůrky ze sekačky, takže bych raději volil Astru s atmosferickou 1.6 85kW.
Z downsizingu mám taky trochu strach, ale už to nějaký čas funguje a já s tím autem nenajedu víc než 100 000 km... Dřív než 100 kkm přijde interval pravidelné obměny vozového parku.
Známému, co se k autům chová slušně, odešlo turbo u 1.4 TSI na necelých 15 tisících kilometrech ;-) :mrgreen:
Přeji ti, aby ti to tvoje turbo vydrželo déle.
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 6. 11. 2010 19:58

double: tak ale to je extrém a také niečo sa vždy vstane...
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -pb- 6. 11. 2010 20:07

Tak já taky viděl yetiho, kterýmu se vysypala převodovka po 900 km, ale jinak uznávám, že tyhle turbítka je rozumné provozovat do nějakých 150ti tis. a pak nekompromisně z domu.
-pb-
Inventář

Odeslat příspěvekod DoubleSix 6. 11. 2010 20:39

brasci píše:double: tak ale to je extrém a také niečo sa vždy vstane...
Já vím, ale když tam to turbo není, tak se ti nemůže rozbít.
Ono přeci jen, ty malé motory jsou osazovány do aut, kde je třeba ten motor trochu vytočit, aby to jelo. Takže ty motory jsou dost zatěžovaný. Viz třeba 1.4 TCe v Renaultu GrandScenic, 1.4 TSi v Passatu, Touranu a Superbu, ...
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -pb- 6. 11. 2010 20:43

nevím jak v těžších autech, ale v golfu 1.4 TSI točím obecně méně jak ve fabce 2.0
-pb-
Inventář

Odeslat příspěvekod m4lcolm 6. 11. 2010 20:47

Beaumont píše:Deli: Ono taky záleží na tom, která atmo 1.6... Třeba ta 1.6 VTi v Peugeotu 308 je super. Tu v Astře neznám...

Nebo 1,6 133k v Aurisu...
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod miromen4 6. 11. 2010 20:52

+1 podle mě nejlepši atmo 1.6 i BMW se muže jit bodnout. :nenapadne
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 11. 2010 22:44

m4lcolm píše:
Beaumont píše:Deli: Ono taky záleží na tom, která atmo 1.6... Třeba ta 1.6 VTi v Peugeotu 308 je super. Tu v Astře neznám...

Nebo 1,6 133k v Aurisu...


Nebo 1.6 Corolla/Sprinter 140k@7200ot./150Nm@6000ot.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m4lcolm 6. 11. 2010 22:55

to se tu ale neprodává :-]
m4lcolm
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 11. 2010 22:58

Nevadí, ale ukazuje to na um žluťáků oproti Evropanům.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marekg 7. 11. 2010 00:00

m4lcolm píše:
Beaumont píše:Deli: Ono taky záleží na tom, která atmo 1.6... Třeba ta 1.6 VTi v Peugeotu 308 je super. Tu v Astře neznám...

Nebo 1,6 133k v Aurisu...


Mám Aurise doma už skoro 14dní,právě s tímhle motorem.Za ty prachy (315tisíc,základní výbava,pro mě ale dostačující)bych nikde jinde skoro 140ti koňovou atmosféru nedostal.Nad ní je už jen 1.8 Valvematic se 108kW a+20Nm a o 0.5s lepším zrychlením(9.5s),maximálka je rovnejch 200,jen o 5kmh víc než u 1.6ky.Prvních 200km to byl docela lenoch,ale teď,po zhruba 800km se začíná probouzet.Není problém jezdit na 5ku 50 po městě,kde točí zhruba 1800 a stačí lehce šlápnout a po překročení 2000 ot docela rychle leze až za 6000.Maximálka zatím neodzkoušená,nechtělo mě to pustit přes 180,kdy motor točí na 6ku 4600,zřejmě je to zatím nějak omezený.Spotřeba po 14dnech a 800km 7.2l .Motor je parádně odhlučněnej,na volnoběh není slyšet,při vyšších rychlostech ho přehluší hlučnější zimní gumy. Výbornej je vyšší posez , do auta se nastupuje jak do MPV. Původně jsem chtěl jen 3dv verzi s 1.33 Dual VVTi 100koní,a těď jsem rád za to konečný rozhodnutí.Ten slabší motor je dobrej do Yarise,kde si s tunou asi lehce poradí,ale v ca 1.35 tunovým aurisu je odsouzenej do role městské motorizace,a na klidnější ježdění po okreskách.
Citroen Xsara Break 1.9D , Fiat Bravo SX 1.6 16V
marekg
Nováček

Odeslat příspěvekod glider 7. 11. 2010 02:22

ak sa nemylim Vmax dosiahnes na 5ke

na 6ke ta to nepusti dalej lebo uz nevladze ;-)
/teoreticky by ti to na 6ke potom slo 240 cca nechce sa mi to presne ratat/
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 911 7. 11. 2010 02:25

miromen4 píše:+1 podle mě nejlepši atmo 1.6 i BMW se muže jit bodnout. :nenapadne

bmw 1.6 uz nikam nedava. v jednicce skoncilo v 2009. asi zas bude...
jo a jinak motor to nebyl spatny v tom bawu. jel sem s tou 90kw verzi a dost pochybuji, ze by tak sterilni auto jako auris, melo zrovna motor extra vyladeny a zivy. dobry ano, na svuj vykon.
Never a frown with golden brown
911
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fkabl 7. 11. 2010 16:51

...jen doplním další velký test, kde se utkal Golf 1,4 TSI (90kw) (získal v testu 394 bodů z 500 možných) s Astrou 1,4 Turbo (103kw) (365 bodů) s Meganem 1,4 Tce (96kw) (345 bodů) s Toyotou Auris 1,6 Valvematic (97kw) (340 bodů) a s Kia Ceed 1,6 CVVT (92kw) (339 bodů). Celkově skončili v pořadí a s body, v jakém jsem je napsal.

Závěrečné hodnocení - shrnutí:
Golf - "...Golf uštědřil konkurenci díky bezproblémovým jízdním vlastnostem, kultivovanému motoru a vyváženému podvozku další lekci."

Astra- "...kultivovaný pohon přesvědčil stejně jako pohodlné svezení. V oblasti motoru a ergonomie má ještě Astra prostor pro zlepšování."

Časopis "Auto motor a sport, číslo 7 červenec/2010"
fkabl
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků