od Koubes 3. 5. 2021 12:55
Tak musím napsat moje a manželčiny dnešní dojmy ze svezení se s novou A3. Už jsme si při výbaru stihli vyzkoušet 1-er tak i A-klasse. A3 byla poslední na seznamu, než se žena rozhodne. Čekali jsme na ni nejdýl ze všech, protože zrovna jak na potvoru ji měl jiný zákazník jako náhradní auto...
Nicméně jsme se konečně k ní dneska dostali. Byla to základní 1,0 TSI s nižší výbavou celkově v barvě Atol blau na 17-kách kolech. Zvenku auto mo pěkné, to se musí uznat a ta barva mu i sedne, i když by mohla být o chlup světlejší.
Po otevření dveří ale popravdě přišel kulturně plastový šok. Začnu sedačkami. Byl tam základní látkové v modročernošedé barvě. Tvar jakštakš, ale potahový materiál, dovolím si tvrdit, byl na úrovni silonu z 80. let. Na omak strašné. Takže jediné řešení by bylo koupit vnitřní S-line paket za bratru 60K a k tomu za 18K alcantarové sedačky. Ty ale mají nevýhoud integrované opěrky hlavy a to žena nechce, protože se jí to nelíbí.
Dveře přehlídka tmavého plasu se zvláštně tvarovanouvnitřní klikou- na tu by se ale dalo zvyknout, ale veškerá fantazie a hlavně kvalita povrchu nikde. Plast byl popravdě děsivý. To samé na středové konzole pod displejem kolem řadičky. (Řadicí páka popravdě s hranatým tvarem, dobře do ruky nepadne.)Takový jakýsi pololesklý plast bez textury. K tomu utopené tlačítko ovládání hlasitosti radia. Kvalita plastu popravdě naprosto srovnatelná s manželčiným Leonem z r. 2016 za poloviční cenovku. Základní displej budíků taktéž dost slabý, nemožnosti změn zobrazení a celkově dost nepřehledné. Nejlepší byla dekorační lišta- ta je opravdu mohutná, šedý pseudokovoplast a při lehce silnějším dotyku krásně vrzala. A to mělo auto najeto lehce přes 4K.
Jízda nebyla na základním podvozku a 17-kách špatná, hezky odtlumeno, tříválec prakticky nebyl slyšet. Motor samozřejmě autu vůbec neodpovídá. Tam ta 1,5 bude akorát.
Popravdě auto hodnotím jako velké zklamání nejen vůči cenovce, kterou za to chtějí, ale i ze všech 3 kompaktů z prémie. Je aktuálně nejdražší s nejslabší výbavou v základu a s nejdražšími příplatky, takže při srovnání to bylo v naší specifikaci ceníkově: BMW 118i 975k, Merc A200 980k a Audi A3 1,5TFSI 1060k. Takže rozdíl cca. 80-90k vůči ostatním dvěma, kteří jsou vevnitř o hodně lépe zpracovaní. Nutno podotknout, že u Audi dali největší slevu, takže se těm 2 přiblížila na dostřel, ale ten interiér.... Na tohle koukat denně za takové peníze. To se prostě nedá. Koncern popravdě dost přestřelil dle mého subj názoru.
Taycan plus
911 997.1 S 6G samozřejmě
Mercedes-Benz A200 6G, trochu úprava výkonu...
Jak píše saabik: Všichni skončíme u Porsche...