Climatronic - v aute je chladno

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod anonymni 4. 10. 2010 15:01

wolff má vždycky pravdu, pokud se teda nesplete
anonymni

Odeslat příspěvekod Ribo99 4. 10. 2010 22:04

kikideni píše:
wolff píše:Je to dáno špatnou konstrukcí, obecně u klim koncernu VW (nevím jak to bylo u toho Mitsubishi).

Problém je v tom, že je tam příliš malá citlivost (hystereze) teploty a špatná logika ovládání, kdy se klima prostě chová, že musí vytopit hned a vychladit hned. Takže ta klima pak nějakou dobu topí a pak po stejně dlouhou dobu chladí, jak o život.

Takže v autě je 20 °C, ty nastavíš 22°C... Klima topí jak blázen... Co dosáhne teploty 22°C... Setrvačností teplota vyhoupne na 23°C (výrobcem špatně nastavený teplotní krok, ideální jsou min půlstupně), tak klima bez špetky fuzzylogiky začne chladit opět jako blázen.. a takhle je to furt dokola. Inu.. technologicky zvládnutý úkol na čistou pětku. :D


Tak takto to přesně fungovala automatická klimatizace kolegovi ve Fiatu Stilo 1,4


Tak u stila se ale jednalo o daleko větší průser, než neschopnost přesně regulovat teplotu. Tam pro změnu vypadával kompresor klimy úplně. ;-)

http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?p=2848931#p2848931

-- 4. 10. 2010 23:06 --

Gumby píše:Tak minimálně v jednom má wolff pravdu. Že nastavovat žádanou teplotu v autě po desetinách je kravina.


Wolff ale psal o celých stupních. Ty desetiny se objevily až potom na přiloženém videu. :kuk: Osobně mám v autě i půlstupně a stejně je nějak nevyužívám... :nenapadne
Ribo99
Nováček

Odeslat příspěvekod wolff 4. 10. 2010 23:39

Tak hlavně jak psal Gumby, problém je v tom co já už napsal dávno před tím. A to je to stupidní chování klimy. Hystereze se dá samozřejmě ošidit a jeden K pak může stačit, nicméně nesmí ta klima fungovat stylem.. když snížit teplotu, tak foukám arktickej vzduch. A bohužel to teď tak v koncernu funguje, alespoň v té Yetině ano...
V mém autě, když nastavím 22°C, tak nemám nikdy pocit zimy, zatímco v Yetině to na mě foukalo při prvním průsvitu slunečních paprsku arktický vzduch... A prostě to je špatně. Chápu, že náš milý VWRadek (co koupil ojetou zmrzačenou Olympiádu) tohle neůže pochopit, ale bohužel tady se koncern sekl.

P.S. desetiny jsou hovadina, ale mám pocit, že to z toho videa je nějaký bug, v Yetině to nejde, no možnás e jen tak z legrace podívám do manuálu,a le nutnost čtení manuálu pro ovládání klimy je taky za 100bodů. Prostě tošíám a mění se stupně po celých číslech, pokud je tam an to nějaké extra talčítko, které nastavuje teplotu po desetině...tak teda nevím... Ale proti gustu..., i když je mírně úchylné.

Ribo samo... já už si to s tou klimou nepamatuju, ale mám pocit, že vypadávala taky právě proto, že chtěla jet na plno a systém ji raději při plném plynu dopojil z provozu. Tam byla zřejmě chyba v algoritmu, tak jako je tomu teď u VW.
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ribo99 4. 10. 2010 23:52

wolff píše: já už si to s tou klimou nepamatuju, ale mám pocit, že vypadávala taky právě proto, že chtěla jet na plno a systém ji raději při plném plynu dopojil z provozu. Tam byla zřejmě chyba v algoritmu, tak jako je tomu teď u VW.


Kdyby sis přečetl ten odkaz, tak nepíšeš, že tam je stejná chyba jako u VW. U Stila to prostě ŘJ odpojila a už nezapla. Což je trošičku větší problém než neschopnost udržet stálou teplotu. I když já jsem u koncernu nikdy nic takového nezaznamenal, takže pokud to tak někomu dělá s velkými výkyvy, tak doporučuji servis. V pořádku to určitě není...
Ribo99
Nováček

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 5. 10. 2010 06:14

wolff píše:Tak hlavně jak psal Gumby, problém je v tom co já už napsal dávno před tím. A to je to stupidní chování klimy. Hystereze se dá samozřejmě ošidit a jeden K pak může stačit, nicméně nesmí ta klima fungovat stylem.. když snížit teplotu, tak foukám arktickej vzduch. A bohužel to teď tak v koncernu funguje, alespoň v té Yetině ano...
V mém autě, když nastavím 22°C, tak nemám nikdy pocit zimy, zatímco v Yetině to na mě foukalo při prvním průsvitu slunečních paprsku arktický vzduch... A prostě to je špatně. Chápu, že náš milý VWRadek (co koupil ojetou zmrzačenou Olympiádu) tohle neůže pochopit, ale bohužel tady se koncern sekl.

P.S. desetiny jsou hovadina, ale mám pocit, že to z toho videa je nějaký bug, v Yetině to nejde, no možnás e jen tak z legrace podívám do manuálu,a le nutnost čtení manuálu pro ovládání klimy je taky za 100bodů. Prostě tošíám a mění se stupně po celých číslech, pokud je tam an to nějaké extra talčítko, které nastavuje teplotu po desetině...tak teda nevím... Ale proti gustu..., i když je mírně úchylné.

Ribo samo... já už si to s tou klimou nepamatuju, ale mám pocit, že vypadávala taky právě proto, že chtěla jet na plno a systém ji raději při plném plynu dopojil z provozu. Tam byla zřejmě chyba v algoritmu, tak jako je tomu teď u VW.


zadna auto klima koncernu pri potrebe snizeni v interieru teplotu o par stupnu nefouka ledovy vzduch, dobre to vis, tak si tu nevymyslej. klima tam funguje stejne jako jinde, uz proto, ze dodavatelu klimy do aut zase tolik neni a aby ses nedivil, ze mas to same co v yeti. Jinak u koncernu jde o to, ze si muzes vyvolat z RJ ruzne udaje a ty ruzne nastavovat, vcetne sledovani teploty a nastavovani na desetiny. Na ovladaci mas pul polohy - pul stupne, stejne jako na jinych autech.
Jenze pro tebe je lepsi furt nekde fnukat, jak je fiatek dokonaly a jak je koncern deeesne spatny. Jak sem uz psal, nikdo te uz nebere vazne a jak tak koukam, frustrace ti zatemnuje ty zbytky mysleni vice a vice.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 10. 2010 07:40

mně teda ta klima funguje jak říká Radek :hm
anonymni

Odeslat příspěvekod BigDude 5. 10. 2010 08:07

speleo píše:Z Fordu Mondeo s autoklimou taky neznám, že by to začlo po chvíli foukat studeně :hm



na to staci i rejze, klimatizace (automaticka) na 1 - Hyundai i30
BigDude
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 10. 2010 08:09

to jsou pomluvy! :/
anonymni

Odeslat příspěvekod krms 13. 10. 2010 16:11

Rekl bych, ze to mash rozbity ;-) Pri udrzovani teploty mi tedy jede vlazny vzduch (Climatronic) a navic se vetraky samy postupne prepnou do nejnizsich otacek. Nastavovat teplota jde po pul stupnich. Co se mi libi, tak to je, ze to v lete i sama prepina na vnitrni cirkulaci, aby se auto co nejdrive vychladilo z 50C na normalni teplotu a ze pri pritapeni fouka nejdriv na nohy. Je to proste vymakany... a funguje to normalne :-)
krms
Nováček

Odeslat příspěvekod uba 24. 9. 2011 10:44

VYŘEŠENO - v klimatroniku je malý větráček a čidlo teploty, větráček nasává vzduch z kabiny přímo na čidlo. Tento větráček nefungoval. čidlo se po čase zahřálo, klimatronik ubral, ale větráček nenasál chladnější vzduch, takže si myslel, že a autě pořád teplo, tak ubíral teplo pořád dál. Výměna celého panelu s funkčním větráčkem vše vyřešilo.
Upozornění administrátora: odstraněn podpis odporující pravidlům fóra.
uba
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jandaxx 24. 9. 2011 10:51

Podobný problém mají Laguny. Ty mají čidlo a větráček u vnitřního zpětnýho zrcátka a docela se to sere. Na clubových stránkách je postup, jak to samo-domo opravit.
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod ToMMyK 9. 10. 2011 20:46

uba píše:VYŘEŠENO - v klimatroniku je malý větráček a čidlo teploty, větráček nasává vzduch z kabiny přímo na čidlo. Tento větráček nefungoval. čidlo se po čase zahřálo, klimatronik ubral, ale větráček nenasál chladnější vzduch, takže si myslel, že a autě pořád teplo, tak ubíral teplo pořád dál. Výměna celého panelu s funkčním větráčkem vše vyřešilo.

aha, to vysvetluje to, proc je mrizka climatronicu vzdycky tak zabordelena od prachu
Kdyz turbo tlaci, tri valce staci
ToMMyK
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 9. 10. 2011 21:11

no tak podle mě si současně s výměnou větráčku ztratil cit, protože jaksi nepoznáš, že to na tebe fouká arktický a hned na to saharský vítr...
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod magorko 2. 2. 2015 09:26

mager píše:daj si acylpirin. btw preco sa to po cesky pise acylpyrin?

lebo sa pise acylpyrin,vies?
pracujem vo firme,kde mam zadarmo internet a mozem chodit na garaz.Obcas si odtial poziciam mys alebo klavesnicu.Auto nemam,ale rad by som.Zatial si poziciavam firemne kde mam zadarmo benzin.Byvam u rodicov a rad sa tu zabavam.
magorko
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků