Stránka 19 z 37

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 2. 2012 09:36
od Marek Zrak
Já bufíka mám, používám ho před každým startem, taky bych bez něj auto už nekoupil. Takže ho zapínat v mrazech i za jízdy? Já ho vypnu asi do 5 min. po rozjetí.
Dnes jsem ho vyzvedl ze servisu, není tam žádná chyba, aspoň mi dolili močovinu. Na fa. mám 1,1 ks,(cena kolem 300,-) znamená to, že dolili 1,1l? To by bylo super, na 7tkm.

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 2. 2012 10:51
od řidič Pavel
Bufíka obvykle vypínám při dosažení teploty oleje 70C. Pak už vím, že auto topí jak má a motor už je prakticky v pracovním režimu, takže se netrápí.
Jinak 1,1 bude než litry spíše kanystry a podle ceny a tvého nájezdu bych to tipnul 1,1 10-litrového kanystru.

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 2. 2012 12:01
od CyberVic
Co se bufika tyce, mam podezreni, ze ho ma kazdej naftovej Sharan. U staryho Sharana to tak bylo. Fyzicky tam je, a spousti se automaticky pri venkovni teplote mensi nez 8C, a teplote motoru do 75C, pak se vypne. Tusim ho v motorovym prostoru s vyfukem u PP kola/blatniku. Potom by ten priplatek 35k kc za nezavisly ovladani neceho, co uz tam stejne je, byl uz uplnej ulet...

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 2. 2012 13:55
od Marek Zrak
Má ho, ale musí se nainstalovat sada k překopání na nezávislé topení, stejně jako u každého auta s přihřívačem z výroby.
Ovšem už to nebude v ovládání klimatizace, ale budou zvlášť namontované spínací hodiny + případně dálkáč. Ovšem sada taky něco stojí a já si raději připlatím za origo.
Teď jsem právě řešil tuhle úpravu na Trafica.

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 2. 2012 17:44
od řidič Pavel
Naftový přídavný topení (skorobufík) měla standardně předchozí generace Sharana. Současná generace má již elektrický přídavný topení. Tohle mi bylo sděleno v servisu, když jsem Sharana objednával.
Jelilož od Webasta dodělávka bufíka by přišla na 25k plus cca 8k práce, tak jsem to objednal přímo z výroby, to už byl minimální rozdíl a mám na to tovární 5-letou záruku.

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 2. 2012 18:14
od Marek Zrak
Aha, to jsem ani nevěděl, že to není stejné, jak u minulé generace.
Navíc dodělávka se absolutně nevyplatí, když origo stojí 25tkč.

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 2. 2012 19:18
od řidič Pavel
Za 25kKč to máš dobrou cenu. Já jej kupoval za 35kKč ceníkové ceny (a -12% slevy za celé auto).

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 2. 2012 21:26
od Marek Zrak
Teď se prodává za 24800,-, měl jsem stejnou slevu.

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 2. 2012 21:42
od řidič Pavel
To už je zajímavější cena. Je ale zajímavé, jak od loňska Sharan podražil. Jsem v konfigurátoru nacvakal moji konfiguraci a i když je bufík o 10k levnější, tak auto podražilo ceníkově o skoro 20k.

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 19. 2. 2012 17:51
od CyberVic
řidič Pavel píše:Naftový přídavný topení (skorobufík) měla standardně předchozí generace Sharana. Současná generace má již elektrický přídavný topení. Tohle mi bylo sděleno v servisu, když jsem Sharana objednával.


...a delal by mi elektrickej prihrivac v mrazu takovyto omrzly kolecko na dlazbe, kdyz to rano natocim a necham cca 5 minut bezet? Je stejny, jako vzadu u klasickyho vejfuku, jenom mensi, a je v prostoru pred PP kolem...

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 19. 2. 2012 18:08
od Maxi99
U všech naftových motorů je z výroby přídavné naftové topení. Teď v zimě je i trochu cítit a když začne bežet tak když stojíte vedle auta je i slyšet. Existuje i úprava, kdy lze bufík ovládat jako originál přes CAN na MFA - palubním počítači včetně dálkového ovládání. Zatím ale cena za tuto úpravu (včetně MFA) je poměrně vysoká - našel jsem pouze jeden servis v německu na který jsou dobré reference, ale 899EUR. Bez MFA je cena nižší - záleží co chcete za dálkové ovládání.

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 2. 2012 16:20
od řidič Pavel
CyberVic píše:...a delal by mi elektrickej prihrivac v mrazu takovyto omrzly kolecko na dlazbe, kdyz to rano natocim a necham cca 5 minut bezet? Je stejny, jako vzadu u klasickyho vejfuku, jenom mensi, a je v prostoru pred PP kolem...

Aha, tak asi servisák vařil z vody a kecal. Když jsem se totiž ptal na některé technické detaily nového Sharana, tak občas odpověděli rovnou že z hlavy neví, protože moc nových Sharanů jim na servis ještě nejezdí a oni je nemají pořádně prozkoumaný skrz-naskrz.

Edit: Je mi ale tedy záhadou, proč v zimě se zapnutým bufíkem (při nastartování motoru) se ohřev motoru na provozní teplotu výrazně zkrátí, než když jedu bez zapnutého bufíku. Přitom tedy dohřev by měl jet v obou případech. Jedině snad, pokud při dohřevu jede bufík na poloviční výkon, ale pokud ho natvrdo zapnu na klimošce, tak by jel na plných 5kW výkonu. Kdo ví...

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 27. 2. 2012 21:03
od vilik
řidič Pavel píše:Edit: Je mi ale tedy záhadou, proč v zimě se zapnutým bufíkem (při nastartování motoru) se ohřev motoru na provozní teplotu výrazně zkrátí, než když jedu bez zapnutého bufíku. Přitom tedy dohřev by měl jet v obou případech. Jedině snad, pokud při dohřevu jede bufík na poloviční výkon, ale pokud ho natvrdo zapnu na klimošce, tak by jel na plných 5kW výkonu. Kdo ví...

Ty si můžeš zapnout bufíka manuálně? Myslím, že ne. Jen jeho zapnutí trochu uspíšíš zapnutím topení (říkáš tomu klimatizace), takže dojde k většímu odběru tepla.

Jinak bufík funguje jako přihřívání vody. Správný postřeh, že se auto dříve ohřeje, pokud bufík jede. Ovšem pokud nejsou splněné podmínky pro zapnutí, nenaskočí a ohřátí trvá déle. Ty podmínky si hlídá elektronika a někdy se zdánlivě chová nelogicky. Ovšem je to opravdu jen zdání. K tomu aby zapálil bufík, musí být voda v okruhu chladnější než 75 ° C, venkovní teplota pod 12 °C. Čidlo venkovní teploty je paradoxně pod stěrači. Ovšem má to svůj důvod. Teplota se v tomhle prostoru mění pomaleji, než kdyby bylo čidlo přímo venku. V praxi by to znamenalo, že když bude teplota okolo 10ti stupňů a pojedež ve stínu, třeba lesem, tak v okamžiku, kdy vyjedeš na sluníčko, kde může být teplota podtatně vyšší, bufík by vypl. No a jakmile zajedeš do lesa, zase by nastartoval. Tedy pokud bys měl teplotu vody míň jak 75 stupňů. V okamžiku, kdy teplota v okruhu dojde na 85 stupňů, bufík vypíná bez ohledu kolik je venku. Pokud motor vyvine dostatek tepla a teplotu vody udrží, bufík už nenaskočí. Ovšem jakmile znovu klesne pod 75 zase zapálí.

Mnoho lidí si přidalo manuální zapnutí bufíka. Takže ho můžou nastartovat kdykoli a klidně ho nechat zaplý. On sám vypne, když se voda ohřeje. Je to dobré třeba když parkuje ve vytopené garáži. I když bude venku třeba -15, tak než vyvětrá prostor pod stěrači a zchladne čidlo ujede klidně třeba 5,6 kilometrů. Teprve potom bufík startuje. No a on si ho nastartuje hned, takže motor se podstatně dříve ohřeje a auto dříve topí.

Mrkni sem, je tam mnoho užitečných informací.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=18877
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=23757
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=45524
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=49003
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=48844

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 28. 2. 2012 08:21
od řidič Pavel
vilik píše:Ty si můžeš zapnout bufíka manuálně? Myslím, že ne. Jen jeho zapnutí trochu uspíšíš zapnutím topení (říkáš tomu klimatizace), takže dojde k většímu odběru tepla.

Samozřejmě že mohu zapnout bufíka manuálně. Nejen manuálně, ale dokonce na dálkový ovládání či přes časový spínač v MFA. Proto jsem si za něj připlácel 35 tisíc.
Jinak zapnutí bufíka poznám bezpečně podle sluchu. Jeho start připomíná start Migu za kopcem. :D
To co dále popisuješ, to vím, ale to platí pro normální naftový přihřívač (resp. je to bufík bez možnosti samostatného provozu). Manuálně si bufík zapnout mohu kdykoliv, dokud je co vytápět, případně chladič stačí chladit. Až v případě, kdy manuálně zapnutý bufík nemá co vytápět (vnitřní teplota si drží svoji "hladinku") a chladič už nestíhá chladit přebytek tepla, tak se mi z bezpečnostních důvodů vypne.
Tebou uváděné odkazy jsou sice naučné, ale to platí pro předchozí generaci, která s novým Sharanem má společného akorát název a možnost sedmi míst. Nelze to vztahovat automaticky. U mně například má bufík samostatný okruh, který vynechává blok motoru, takže když mi běží bufík hodinu, tak motor je stále studený, protože voda se honí pouze mezi bufíkem a výměníkem tepla v kabině. Až teprve nastartováním motoru se voda začne honit z bufíka do motoru.

Re: Sharan 2010

Odeslat příspěvekNapsal: 28. 2. 2012 16:52
od Marek Zrak
A já žiju v bláhové naději, jak se mi motor před nastartováním krásně předehřívá :hm