Sharan 2010

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod sprint 23. 12. 2011 22:51

Kdyby mi ho někdo koupil, tak bych ho i živil. :D
Opel Astra 1.4T
Yamaha Xmax 400

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 23. 12. 2011 22:51

Honza 42: jsem rád, že se bavíš, ale evidentně nevíš o čem je řeč...
Tohle auto umí jezdit za 7l i při relativně svižnější jízdě,(až tě přejdou návaly smíchu, zkus si přečíst i nějaký z mnoha testů) proto jsem si ho bral, abych měl nějaké civilní, pohodlné přibližovadlo a nemusel každou jízdu platit 15l+.
Na dálnici mi většinou stačí 140 tacho, 180 umí jet i 103kw, ale ta doba, než se tam dostane.
Navíc 170k mi fakt přijde optimálních, míň bych nechtěl.
K přeplňovanému benálu v MPV, měl jsem ho v A Zafiře 147kw, průměr okolo 11,5l, ale byla o cca 300kg lehčí, takže v Sharanu to bude docela papánek.
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sprint 23. 12. 2011 22:59

Ale zase takový pocit že máš na něco víc než ostatní taky není k zahození. :-]
TDI je nuda.
Opel Astra 1.4T
Yamaha Xmax 400

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 23. 12. 2011 23:04

To jo, se Zafirou jsem si na nedostatek legrace nemohl stěžovat, ale do Sharana bych to nechtěl, ten nárust spotřeby za to nestojí.
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 24. 12. 2011 03:16

Trochu vím o čem mluvím, protože mám na předchozím modelu najeto asi 120000km. A jezdím úsporně za 6,5 l/100km. Když jedu svižně, ale poklidně a s rozmyslem tak kolem 7 litrů. Kdybych chtěl náhodou víc využívat "mizerných" 96kW tak to poleze k 8 litrům. Nové CR nic závratně jiného ve spotřebě nenabízejí, kromě absence kraválu. Takže můj závěr: Za 7 ano, ale s dynamikou takovou, že by ti stačil i muzeální 81kW Tdi, kromě pár akcelerací na efekt. A tomu se dá říkat i relativně svižnější jízda, takže nejsme ve při.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod sprint 24. 12. 2011 09:03

Zato muzeální 81kW se obešel bez DPF, AD Blue a jiných hovadin a jeho spolehlivost byla ukázková.
Opel Astra 1.4T
Yamaha Xmax 400

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru

Odeslat příspěvekod MELLO 24. 12. 2011 09:38

S těma spotřebama ste mě fakt o svátek docela pobavili :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m_tsch 24. 12. 2011 09:42

sprint píše:Zato muzeální 81kW se obešel bez DPF, AD Blue a jiných hovadin a jeho spolehlivost byla ukázková.

Přesně tak.
Kdo chce Mellem bít, slováka si vždycky najde.
m_tsch
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod řidič Pavel 24. 12. 2011 11:03

Honza42 píše:Takže můj závěr: Za 7 ano, ale s dynamikou takovou, že by ti stačil i muzeální 81kW Tdi, kromě pár akcelerací na efekt. A tomu se dá říkat i relativně svižnější jízda, takže nejsme ve při.

No teda nevím, ale když si pořídím třeba 300 koňovou káru, tak jsem povinen využívat všech koní i třeba při popojíždění v koloně?!?
Když máš silný motor, tak sice můžeš jezdit po většinu čase s dynamikou o řád slabšího motoru, ale oproti tomu slabšímu máš ohromnou výhodu v rezervě. A že kolikrát se mi to hodilo...
Konkrétně, při předváděčce jsem jezdil s 103kW Sharanem. Když jsme jezdili po městě do 100kmh, tak se to chovalo vcelku normálně, už jsem si říkal, že nebudu připlácet za dalších 22kW. Pak jsme ale vyjeli na dálnici, předjíždím zařazující se kamion (tzn. měl jsem rychlost cca 95-100kmh), za mnou vidím přibližující se světla, nechci překážet, chci honem před kamion, dupnu na plyn a.... ho*no, paní Müllerová, ho*no,... auto tlačím vočima, dynamické zrychlení ze 100 na 140 ve 4 lidech ve velké krabici se 103kW stojí za pytel... a bylo rozhodnuto, že si za 125kW TDI připlatím... Samozřejmě ještě by bylo lepších 147kW 2.0TSI, ale to fakt nechci živit...
V současné době již týden jezdím 100km denně jen po okreskách, takže se svým 125kW TDI mám kouzelnou spotřebu 5.8l, ale rozhodně to není důvod si říct "stačil bych si s 81kW TDI", protože až budu třeba v 70kmh předjíždět na okresce auto, něco se zjeví v protisměru, tak budu rád za nějakou dynamiku nebo když zítra vyrazím na dálnici, nebudu brzda provozu.
EDIT: Ještě pro "pobavení" ostatních. Běžně mám kombinovanou spotřebu 7.2, pokud jezdím pouze po městě, tak 8.2. V 95% jezdím sám a prázdným kufrem.
řidič Pavel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 24. 12. 2011 11:29

Buffer overflow :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marek Zrak 24. 12. 2011 12:34

Pavel: přesně takhle to taky vidím, se spotřebou jsem maximálně spokojen, ale abych nekecal, dneska přesun po dálnici do Ostravy a zpět, 7,5l. Jakmile se sjede z dálnice, krásně to klesá níž, taková čísla jsem už dlouho neviděl, hned mám pocit, že jezdím prakticky zadara 8-D
Pochvaluju si i Dynaudio, hraje dobře.
Honza 42 má priority asi jinak nastavené.
Je zvláštní, že spotřebu chválí v každém testu (potvrdila se mi i v praxi), ale Honza výhody CR okamžitě odborně zhodnotil...
F-150 5,0 ROUSH
M2
Coupe JCW KW3
Scania R490

hoonring.cz
Marek Zrak
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m_tsch 24. 12. 2011 13:10

Každému dle libosti, hlavně že jste spokojení ne?
Kdo chce Mellem bít, slováka si vždycky najde.
m_tsch
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Honza42 24. 12. 2011 13:12

Ten přínos je opravdu jen v kultivovanosti motoru. Nejúspornější je stejně starej 81kW s rotačkou, kde se dá běžně jezdit za 5,5. U PD 85kW a 96kW se pod 6 prakticky nedá dostat (jen při jízdě v příměstském provozu, kde se to trvale plouží kolem 70-80km/h se dá udělat něco jako 5,7 l/100km.)
A common raily, jak vidno, na tom nejsou lépe, takže chválit spotřebu asi nemá moc smysl.

Nastavení priorit? Výkon se hodí, nejsme v rozporu. Ale když něco využívám velmi zřídka (o čemž svědčí spotřeba kolem 6-7 litrů), dovedu si představit, že to nemám vůbec. A o tom byl můj první příspěvek.

Jinak nový Sharan líbí, akorát bych nezkousl nemožnost vyndat sedačky.
Honza42
Inventář

Odeslat příspěvekod řidič Pavel 24. 12. 2011 13:34

Chválit spotřebu i u nových CR lze, proč ne. Vzhledem k tomu, že nový Sharan je auto s pohotovostní hmotností přes 1,8 tuny, aerodynamickými vlastnostmi krabice, zrychlením na stovku pod 10 vteřin, mající DPF zvyšující spotřebu nafty, tak ta spotřeba je více než dobrá.
Táta měl 81kW rotačákv octávce, chvíli jsem s ním i jezdil, takže ho trochu znám. Nicméně Octávka nemá tvar krabice, neměla DPF a je přes 400kg lehčí. Pokud bys tento motor dal do současného Sharana, tak by si najisto na 5,5 nešel. Ono to chce porovnávat srovnatelné a ne hrušky s jablky.
Takže hypoteticky, pokud bych si měl vybrat do Sharana 81kW rotačák nebo 125kW CR, šel bych najisto do CR i za cenu vyššího rizika případných poruch.
A co se týče výkonu, i když něco používám zřídka, tak to znamená, že to tedy občas použiji a tímpádem se mi to hodí. To platí i u toho výkonu. Pásy v autě také potřebuji zřídka (mnoho lidí jejich vlastnosti (tj. zadržení v případě nárazu) za celý život nepoužije ani jednou) a také se pásáme. Když tedy někdo obvykle jezdí za 6-7 litrů, tak to neznamená, že ten výkon občas nepoužije. Využití výkonového potenciálu motoru neznamená, že budu jezdit pořád za 10l.
řidič Pavel
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 24. 12. 2011 13:45

Nicméně Octávka ........................ a je přes 400kg lehčí.

Nejdřív sem s tebou chtěl začít polemizovat, ale potom sem se nejdřív raději podíval a člověče to by mě fakt nenapadlo. OI 81kW měla opravdu bez pár kg skoro 1,4t
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků