Smart - totálně zbytečné "auto"

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Opel, Porsche, Volkswagen, Ford EU, Smart...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Bob 4. 10. 2008 18:24

Nedávno jsem měl auto den v servisu a jako náhradní auto mi nabídli Smart (fortwo). Nedal jsem si 5 a 5 dohromady a telefonicky souhlasil.
Jeden den mi stačil.
V principu se nejedná o auto, ale o motokáru, která může i na běžné silnice. "Auto" je děsně malé, což je v některých situacích i výhodné (parkování), potom nastupují už jen mínusy. Do auta si sednu (mám 196 cm), ale před zavřením dveří si raději přitáhnu koleno dovnitř. Zavazadlový prostor je naprosto nulový - jednu jedinou tašku jsem musel zmáčknout, aby šlo zavřít dvoudílné otvírání kufru.
První deformační zónou vepředu jsou moje kolena. Také pohledem vlevo zjišťuju, že dveře jsou papírové bez jakýchkoliv výztuží. Kolečka jsou asi desetipalcová a tenká - omylem jsem nezbrzdil před retardérem a "auto" vylétlo do vzduchu.
Doma jsem se podíval na web a zjistil, že je to dražší než Fabie ...
Desetkrát můžete říkat, že vám stačí dvě sedačky - ale nestačí. Při podobně nulovém zavazadlovém prostoru se zadní sedačky (které tu nejsou) používají na zavazadla. Za jeden den provozu jsem večer jel na basket a samozřejmě chtěl někdo svézt - sorry.
Prostě nechápu, jak si to někdo může koupit, když je tu za menší peníze Fabie (jen příklad pro ČR typický, těch aut je v každém státě plno).
Chybí dvě sedačky, chybí zavazadlový prostor, nízký komfort jízdy, auto je nebezpečně malé.
Když jsem ho vracel, tak v servisu někdo telefonicky reklamoval, že má průměr 6,5 litru a v papírech píšou 4,5 .....
Bob
Štamgast

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 4. 10. 2008 18:51

Po ježdění po městě: 20" nepotřebuješ, jezdí se stejně 50/70/80 max. Kufr nepotřebuješ, já jezdím 90% času s malým batůžkem který se vejde na spolujezdcovo sedadlo nebo kamkoliv jinam. Výkon taky netřeba, vždyť průměrnému městkému ježdění bohatě stačí škodovka s 50 koni ....

Nevím c čím si do toho auta sedal ... jestli si čekal že to bude dvoumístnej mercedes, nebo co ... je to mini auto se všemi výhodami i nevýhodami z toho plynoucími. obratnost, spotřeba, malé rozměry výhoda na jedné straně, nizší pasivní bezpečnost, malý (žádný) kufr, atd na straně druhé. Až někdo vymyslí auto které bude malé, přitom levné, s dobrou pasivní i aktivní bezpečností, výkonným a přitom úsporným motorem asi dostane nobelovku
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.II 4. 10. 2008 18:59

Už ta malá pasivní bezpečnost by mě od nákupu odradila.
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 4. 10. 2008 19:01

Kazdemu soudruhovi dle jeho vkusu...
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jose85 4. 10. 2008 19:25

Smart rozhodně nemá malou pasivní bezpečnost-je to speciální "klec" obložená panelama.V městských rychlostech bude určitě bezpečný,ve vyšších bude problém s účinky přetížení-žádná deformační zóna.

Smart crashtest
http://uk.youtube.com/watch?v=ju6t-yyoU8s
Jose85
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod mikicz 4. 10. 2008 19:32

Jose85: není bezpečný... resp. jednoho měl známý ve firmě a týden po tom, co ho prodali se v něm nový majitel zabil když nabořil zezadu kamion a absece deformačních zón byla hned znát...
Jinak těch negativ je víc. příšerná pseudoautomatická elektronická pomalá převodovka, příšerná přetáčivost díky motoru vzadu (jel jsem s tím jenom jednou v zimě) kvůli krátkému rozvoru a vysoké kastli mizerná stabilita a jízdní komfort.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ota 4. 10. 2008 19:40

mikicz: Pozor na to, ze naraz do navesu kamionu je casto smrtelny i v superbezpecnych autech. Vsechny deformacni zony zajedou pod naves a tu zadni traverzu naberes A sloupkama a celnim sklem.
Ota
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 4. 10. 2008 19:45

Ota: jistě, nikde jsem netvrdil, že v 5* autě by se jim nic nestalo, ale podle informace kolrgy, který kolem toho jel a své bývalé auto poznal jenom podle RZ by to v autě s "čumákem" tak hrozně nedopadlo. už jenom proto, že zpomalení (které zabíjí) by bylo menší díky postupné deformaci.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ota 4. 10. 2008 20:06

mikicz: To je prave problem narazu do navesu, deformacni zony se nedeformuji, ale zajedou pod naves. Naraznik pak pusobi jako gilotina.
Ota
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 4. 10. 2008 20:08

proto je tam traverza proti podjeti. Akorat vetsinou neni uplne presne na urovni konce navesu. Na to prave dojedou auta, co nemaji cumak.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Jose85 4. 10. 2008 21:37

Taky trochu smůly..Podjetí kamionu nebude úplně typická "městská" nehoda.
Bezčumákový jsou skoro všechny miniauta.
Náznak čumáku má třeba Seicento,ale že by bylo bezpečnější :-) :
Obrázek
Jose85
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod -LK- 4. 10. 2008 21:50

mikicz píše:Jose85: není bezpečný... resp. jednoho měl známý ve firmě a týden po tom, co ho prodali se v něm nový majitel zabil když nabořil zezadu kamion a absece deformačních zón byla hned znát...

Nemohlo to bejt tím, že se ten známý pokoušel vyměnit brzdy, nepovedlo se mu to a tak ten Smart prodal? :-)
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mikicz 4. 10. 2008 21:54

-LK-: ehm? presumpce viny? někdo ti prodal vrak, tak každý prodejce auta prodává vraky? ne, bylo to normální služební auto, které na konci leasingu (který náhodou vyšel do doby, kdy firma potřebovala víc prachů a míň aut) šlo do světa. jeden den s ním ještě jezdil zaměstnanec a druhý den už nový majitel. nebylo bourané, bylo normálně servisované atd.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Bob 4. 10. 2008 23:44

Dr. 120L píše:Po ježdění po městě: 20" nepotřebuješ, jezdí se stejně 50/70/80 max. Kufr nepotřebuješ, já jezdím 90% času s malým batůžkem který se vejde na spolujezdcovo sedadlo nebo kamkoliv jinam. Výkon taky netřeba, vždyť průměrnému městkému ježdění bohatě stačí škodovka s 50 koni ....

Nevím c čím si do toho auta sedal ... jestli si čekal že to bude dvoumístnej mercedes, nebo co ... je to mini auto se všemi výhodami i nevýhodami z toho plynoucími. obratnost, spotřeba, malé rozměry výhoda na jedné straně, nizší pasivní bezpečnost, malý (žádný) kufr, atd na straně druhé. Až někdo vymyslí auto které bude malé, přitom levné, s dobrou pasivní i aktivní bezpečností, výkonným a přitom úsporným motorem asi dostane nobelovku

čekal jsem alespoň to, co má Fabie - když je smart dražší
20" nepotřebuju, ale u každého kanálu (občas se vyhnout nejde) jsem měl pocit, že utrhnu kolo
z 90 % kufr nebo 4 místa třeba nepotřebuješ, ale na zbylých 10 % existují lacinější a větší auta - tak proč pseudoauto?
o výkonu jsem se nezmiňoval, do města stačí
spotřeba není výhoda, když auto samo je dražší, přitom spotřeba nijak extrémně nízká není
pasivní bezpečnost Smarta je až děsivá - stačí v tom sedět 5 minut
podle mého si to koupí jen snob, který chce být "in"
Bob
Štamgast

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 5. 10. 2008 00:55

no já bych si smarta asi taky nekoupil bobe :-) za ty prachy 4 royk starou A8mu v osmihrnku, kůži, fmetle, palubka vořech, sesle vepř, fialky, bez švihadel, dvakrát kolem zeměkoule .-))))
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků