Stránka 4 z 15

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 21:30
od Vana666
SKAJA: já to taky moc nechápu. Jediné logické vysvětlení vidím v tom (už jsem to psal několikrát), že pohon zadních kol jde u motoru napříč přes dva pravoúhlé převody které mají při přenosu výkonu poměrně vysoké mechanické ztráty a tak je snahou tam ten výkon přenášet co nejmíň.
A to nedovede ani torsen, ani žádný jiný mezinápravový diferenciál, tohle dovede jedině řízená spojka která se připojí jen když je akutní potřeba

takže spíše řešení z nouze

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 21:31
od Snail
SKAJA: Přesně tohle je věc, které nerozumím. Přece to musí být nějakým způsobem (levnější - jednodušší - výdělečnější) výhodnější než torsen, jinak by se to nesnažili nacpat všude.
Nejsem mechanik ani konstruktér, ale třeba dát do auta torsen znamená změnit celou koncepci - uspořádání podvozku a karoserie, zatímco haldex se dá domontovat třeba do fóbie (s nadsázkou) ??????????

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 21:35
od Vana666
Snail píše:...dát do auta torsen znamená změnit celou koncepci - uspořádání podvozku a karoserie...e/quote]

proč?
u motoru podél je převodovka za motorem a výstupní hřídel jde dopředu k přednímu diferenciálu.
No a ta hřídel se rozpůlí, do toho místa se vloží středový diferák a od něj se natáhne hřídel dozadu

o nic složitější než provedení s haldexem, spíše naopak

a taky si všimni, že se ten haldex nesnaží nacpat všude

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 21:38
od lego
A na co 4x4, když můžu nasadit řetězy nebo pneu s hroty a vyjedu taky všude??? :razz: :lol:

Nebo že by pásy??? :lol: :lol: :lol:

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 21:42
od lego
Jo ještě armáda prý prodává za pár šupů vejtřasky... :twisted:

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 21:43
od Snail
No já přemýšlím nad dalším autem - cca za 2 roky - s podmínkou velké auto jezdící přes 200km/hod + torsen a když vynechám audi, tak mě žádné jiné auto než Tribeca nenapadá, vše ostatní je pouze haldex. Proto jsem psala, že haldex cpou všude.

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 21:44
od lego
Lexus má taky 4x4 a nemyslím si, že by měl Haldex.

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 21:54
od zdenek
SKAJA: nerekl bych ze stala 4x4 je zastavbove narocnejsi, nahon musi byt proste jinak reseny nez u ctyrkolky s haldexem ktery se zastavbou priliz nelisi od dvoukolky a to je nejspis hlavni duvod protoze pro vetsinu vyrobcu je dulezitejsi (cti vice prodavany) model s prednim nahonem a ctyrkolka je takovy bonus k zakladni dvoukolce. A ohledne hmotnosti stala vs haldex bych to videl +- stejne, maximalne v rozdilu par kil, dobre by se to srovnavalo na Passatech s obema nahony, ale to se mi nechce hledat :) ale kdyz si to vezmu u Imprezy, tak ta moje s dvoulitrem ma pohotovostni hmotnost 1200kg, to mi prijde zhruba stejny i jako dvoukolky nizsi stredni ze stejnyho obdobi.

Spotreba staly vs. haldex je zdruba stejny, hmotnost taky, takze haldex musi vyjit levneji at uz kvuli jednoduchosti/slozitosti zastavby nebo kvuli cene samotny spojky. Jina moznost me nenapada a pokud by na strane haldexu nebyla nejaka vyhoda, tak by ho vyrobci tezko pouzivali :hm

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 21:54
od Vana666
lego píše:A na co 4x4, když můžu nasadit řetězy nebo pneu s hroty a vyjedu taky všude??? :razz: :lol:

Nebo že by pásy??? :lol: :lol: :lol:l/quote]


na co 4x4 ?

- ty řetězy vůbec nemusíš nasazovat a nemusíš je ani vozit. Tam kde ostatní musí v chumelenici z auta ven a zmrzlými prsty mordujou řetězy, ty dáš jen levý blinkr a pokračuješ dál

- s vyprošťovacíma řetězama na sněhu můžeš tak do 40-50 km/h. Se 4x4 i třikrát tolik

- a i s řetězama vyjedeš míň než 4x4 bez řetězů. Osobně jsem se přesvědčil loňnskou zimu, když jsem ze sněhové sračky musel na laně vytáhnout passata předokolku s řetězama, který tím úsekem nebyl schopný projet. Já ho (taky s pašíkem ale 4x4 a bez řetězů) vytáhl a pak jsem celý ten sračkový úsek projel a přitom ho ještě táhl za sebou :lol:

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 21:58
od Vana666
zdenek píše:... ohledne hmotnosti stala vs haldex bych to videl +- stejne, maximalne v rozdilu par kil, dobre by se to srovnavalo na Passatech s obema nahony, ale to se mi nechce hledat..

já to kdysi hledal. 4x4 s torsenem byla cca + 70kg
4x4 s haldexem + 120 kg

váha komplet včetné hřídelí, jiné zadní nápravy apod

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 22:00
od zdenek
Vana666 píše:
zdenek píše:... ohledne hmotnosti stala vs haldex bych to videl +- stejne, maximalne v rozdilu par kil, dobre by se to srovnavalo na Passatech s obema nahony, ale to se mi nechce hledat..

já to kdysi hledal. 4x4 s torsenem byla cca + 70kg
4x4 s haldexem + 120 kg

váha komplet včetné hřídelí, jiné zadní nápravy apodp/quote]

Haldex o 50kg tezsi nez torsen? To bych teda necekal :)

Odeslat příspěvekNapsal: 15. 10. 2007 22:01
od lego
Vana666 píše:
lego píše:A na co 4x4, když můžu nasadit řetězy nebo pneu s hroty a vyjedu taky všude??? :razz: :lol:

Nebo že by pásy??? :lol: :lol: :lol:l/quote]

na co 4x4 ?

- ty řetězy vůbec nemusíš nasazovat a nemusíš je ani vozit. Tam kde ostatní musí v chumelenici z auta ven a zmrzlými prsty mordujou řetězy, ty dáš jen levý blinkr a pokračuješ dál

- s vyprošťovacíma řetězama na sněhu můžeš tak do 40-50 km/h. Se 4x4 i třikrát tolik

- a i s řetězama vyjedeš míň než 4x4 bez řetězů. Osobně jsem se přesvědčil loňnskou zimu, když jsem ze sněhové sračky musel na laně vytáhnout passata předokolku s řetězama, který tím úsekem nebyl schopný projet. Já ho (taky s pašíkem ale 4x4 a bez řetězů) vytáhl a pak jsem celý ten sračkový úsek projel a přitom ho ještě táhl za sebou :lol:L/quote]


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Odeslat příspěvekNapsal: 16. 10. 2007 11:21
od Posraldescu
bleach píše:haldex neni ok, v zatacce necekane sepne a jdete zadkem napred, cetl jsem to na netu

No jasně, jedna babka povídala. HaldexII je sepnutý pořád, takže nějaké nárazové sepnutí v zatáčce se logicky nekoná.

Odeslat příspěvekNapsal: 16. 10. 2007 12:40
od Pastekar
Trochu to mozem posudit - jazdil som so starym Passatom Torsen (sluzebak) a teraz mam novy Hladex (tiez sluzebak).
Tam kde som so starym (Torsenom) vysiel bez jedineho zavahania tak tam sa Haldex trapi uplne neuveritelne. Napriklad rozjazd v prudkom kopci na rozbitej prasnej ceste - s Torsenom rozjazd z cca 2000 ot/min. (TDI PD) bez jedineho zavahania alebo presmyknutia niektoreho kolesa, bolo to skoro ako rozjazd na asfalte po rovinke. Haldex ten isty kopec, to iste miesto - predne kolesa zufalo hrabu, guma *****, po kratkej chvilke trhane zaberu aj zadne kolesa ale kratko po zabrati mi chcipa motor (pretoze som necakal ze zrazu zaberie zadna naprava). Druhy pokus - motor drzim vo vyssich otackach, predne opat hrabu, zadne sa pripoja a trhane sa rozbehnem. Ano, aj s Haldexom som to presiel, ale komfort neporovnatelny, ovela vaczsie opotrebenie gum, namahanie naprav, spotreba, vsetko...

Este chcem urobit jeden test - s Torsenom sme vyliezli po travnatej lyziarskej zjazdovke bez jedineho zavahania, dokonca aj rozbeh v relativne prudkom stupani na trave bol uplne bez zavahania (zjazdovka nebola prilis prudka, taka zaciatocnicka). Chcem to este vysusat s Haldexom, dam vediet ako to dopadlo.

Odeslat příspěvekNapsal: 16. 10. 2007 13:11
od Mr. Bean
Torsenom sme vyliezli po travnatej lyziarskej zjazdovke bez jedineho zavahania, dokonca aj rozbeh v relativne prudkom stupani na trave bol uplne bez zavahania

:tleskani

Můžu mít dva dotazy ?

1) Ta louka s tou sjezdovkou Vám říká pane, či jste tam jezdil s s dovolením toho, co mu to tam patří ?

2) Domníváte se opravdu, že třeba osobní kombík s pohonem 4x4 si někdo kupuje nato aby jezdil po louce, po poli a či do prudké sjezdovky ?


PS: Není to prostě tak, že máte vobě pazoury levý ?