Škoda Octavia 1.8 T 110 kW, spolehlivost, životnost

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod TOM_1.8T 4. 7. 2007 07:54

Srandisti! Já koupil 1.8T když měla nalítáno 190tkm a teď mám asi 260tkm. Investoval jsem navíc do LPG a jsem v poho. Ano, zadřela se mi taky vodní pumpa, a teď tam mám lepší - celokovovou. Ozubený řemen se neroztrhl, ale jen klouzal po zadřené pumpě. Oprava mě vyšla na 15tKč - čerpadlo + komplet rozvody, které stejně byly v plánu. Motor si můžu jenom chválit. Žere olej, ale v normě litr na 10tkm. Repasované turbo stojí lehce pře 10tKč. Zatím ho nemusím měnit, a ne že bych ho moc šetřil. Nejsem hovado, takže auto neženu, pokud není zahřáte a po svižné jízdě nechávám turbo dochladit. Točím s ním i 6 tisíc a v poho. Měnil jsem termostat a škrtící klapku za novou, kvůli plynu (12tKč :-( ). Takže já můžu doporučit. S tímhle motorem to aspoň jede jako auto.
TOM
TOM_1.8T
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod drgi 4. 7. 2007 10:05

TOM_1.8T píše:Srandisti! Já koupil 1.8T když měla nalítáno 190tkm a teď mám asi 260tkm. Investoval jsem navíc do LPG a jsem v poho. Ano, zadřela se mi taky vodní pumpa, a teď tam mám lepší - celokovovou. Ozubený řemen se neroztrhl, ale jen klouzal po zadřené pumpě. Oprava mě vyšla na 15tKč - čerpadlo + komplet rozvody, které stejně byly v plánu. Motor si můžu jenom chválit. Žere olej, ale v normě litr na 10tkm. Repasované turbo stojí lehce pře 10tKč. Zatím ho nemusím měnit, a ne že bych ho moc šetřil. Nejsem hovado, takže auto neženu, pokud není zahřáte a po svižné jízdě nechávám turbo dochladit. Točím s ním i 6 tisíc a v poho. Měnil jsem termostat a škrtící klapku za novou, kvůli plynu (12tKč :-( ). Takže já můžu doporučit. S tímhle motorem to aspoň jede jako auto.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive Roadster, 2001 (NBFL), 1.8, 90 000 km.
'Zero' : Toyota Corolla AE92, 1991, 1.6 4AF hatchback bez plutvicky, 190 000km.
drgi
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 4. 7. 2007 10:06

Tom_1,8T: jak můžeš doporučit něco čemu se zadře pumpa při 200 tis. km? :D já mám 255k a vše je původní a ve výborném stavu ... Auto má pravidelný servis a nemuselo se měnit nic ... Olej to nežere, dělám pravidlené kontroly a na risce je hladina pořád stejně vysoko. Potíže s turbem odpadaj, protože mám atmosféru.

Já beru zátrěžovej test když auto jezdí vevozovym parku jako služebák a tam moc dobře nedopadlo, je to prostě moc náchylný na styl jízdy a díky vyšším tlakům a hejblátkům a tudíž i *****ítkům i poruchovější. Takže tewnhle motor pouze od prověřeného majitele nebo novej, jinak ne ....
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Krejča 4. 7. 2007 11:20

nosal.nosal píše:Přátelé, co řešíte pořád to turbo, když v tom motoru je daleko víc věcí, které můžou odejít. Nevím, proč se lidi bojí turbobenzínů a ne turbodieselů, když u ropáků jsou ta turba složitější (naklánění lopatek atd.) a málo příznivců nafty to řeší tak fatálně, jako u benzínu. Já to vidím tak, když odejde, tak odejde, to se dá opravit, relativně za rozumnou cenu, ale když odejde například něco na ventilovém rozvodu (je jich tam 20 kusů), tak to je malér. Takže, pokud si tento motor někdo chce pořídit, tak říkám ano a užívejte si ho. Já tam mám ještě LPG, kakže i provoz je jako kdybych jezdil na benzín za 5 litrů - a to se vyplatí :-)"/quote]


A ty si myslíš že benzínový turbomotor nemá naklápění lopatek? :lol: Kde žiješ. Ty turba se zas tak moc lišit nebudou. Vy jste s toho myslím všici jacýsi pos...
Laguna Grandtour 2,2dci dynamique
Krejča
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 4. 7. 2007 11:26

Ono je benzínový turbo namáháno víc hlavně vyšší teplotou výf. plynů. Jinak je to lautr to samé jako u nafty. :)
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod TOM_1.8T 4. 7. 2007 11:43

drgi: škrtící klapka říká na kolik je otevřená řídící jednotce, která i podle této informace říká kolik dát paliva a v jakém okamžiku. Jelikož řídící jednotka LPG bere data z hlavní řídící jednotky, tak se na základě špatné informace motor těžko řídí. Bylo vochozená dráha polohy poblíž volnoběhu a koncový spínač u volnoběhu, což na plyn způsobovalo kolísání otáček a v zatíženém stavu auto chcípalo (klima, servořízení). U benzínu se jednotka přepne na nouzový režim a motor bez problému běži. Takže asi proto.

Jelikož jsem věděl v jakém je stavu to auto, tak jsem do toho šel. Je fakt, že mě ta pumpa překvapila, ale je fakt, že jsem měl štěstí. Navíc kolega má nalítáno cca 250tkm a bez žádného problému od novoti. Takže proto na základě 3 referencí stejného motoru soudím.
TOM
TOM_1.8T
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Dr. 120L 4. 7. 2007 11:50

jinak pro mě je 1,8T v O.I skoro jedina volba kdybych si jí kupoval ... ale musela by bejt prověřená že sní nejezdilo nějaký prase c otomu nerozumí .... dobrej výkon v poměru kváze a hlavně možnost chip tuningu když koníci dojdou :D
Dr. 120L
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oscar 4. 7. 2007 11:57

ono kdyby se pumpa menila s kazdejma rozvodama a nesetril ose, tak se nezasekne.
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 4. 7. 2007 12:09

Měnit pumpu preventivně?? No nevim.
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod David T. 4. 7. 2007 17:00

Octávek jezdí v republice tisíce takže je jasný že se najdou případy kdy se něco vysere. Osobně znám 2 1.8T a obě mají najeto okolo 200tis km. Co se motorů týče tak zatím absolutně žádný problém. Hlavně ta jedna dostává hodně zabrat. Sice to auto nezná studený rychlý starty ale zato nebylo nikdy dochlazovaný. Myslím, že pro O1 je to ideální motor. Tichý, pružný, usporný a podle mých zkušeností i spolehlivý.
Superb Sportline 2.0 Tsi 206kw 4x4
David T.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Žíža 4. 7. 2007 19:49

Krejča";[quote="nosal.nosal píše:Přátelé, co řešíte pořád to turbo, když v tom motoru je daleko víc věcí, které můžou odejít. Nevím, proč se lidi bojí turbobenzínů a ne turbodieselů, když u ropáků jsou ta turba složitější (naklánění lopatek atd.) a málo příznivců nafty to řeší tak fatálně, jako u benzínu. Já to vidím tak, když odejde, tak odejde, to se dá opravit, relativně za rozumnou cenu, ale když odejde například něco na ventilovém rozvodu (je jich tam 20 kusů), tak to je malér. Takže, pokud si tento motor někdo chce pořídit, tak říkám ano a užívejte si ho. Já tam mám ještě LPG, kakže i provoz je jako kdybych jezdil na benzín za 5 litrů - a to se vyplatí :-)"/quote]

A ty si myslíš že benzínový turbomotor nemá naklápění lopatek? :lol: Kde žiješ. Ty turba se zas tak moc lišit nebudou. Vy jste s toho myslím všici jacýsi pos... /quote]

1.8T nemá naklápění lopatek, je tam obtokový kanál (bypass) a je to tak v podstatě u všech benzínu (jsou jen vyjímky), protože ty naklápěcí lopatky nevydrží vyšší teplotu výfukových plynů narozdíl od ropáků. Takže až budeš dělat příště chytrého, tak si to první někde nastuduj :oboze
Forman r.94, BMM 40kw (6,3-6,9L) -> Octavia combi Collection r.03, 1.8T 110kw (6,3- 6,9L na 16")
Každé auto žere skoro stejně, vše záleží na řidiči !
Žíža
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Žíža 4. 7. 2007 19:52

Proč se zadírá ta vodní pumpa, v čem je problém, špatné mazání ? Má na její životnost vliv prasečí jízda ? Jestli je to špatně navržené (poddimenzované), tak pak je asi lepší ji měnit s rozvodama, už jsem to někde zaslechl, že se to mění komplet.
Forman r.94, BMM 40kw (6,3-6,9L) -> Octavia combi Collection r.03, 1.8T 110kw (6,3- 6,9L na 16")
Každé auto žere skoro stejně, vše záleží na řidiči !
Žíža
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oscar 4. 7. 2007 19:56

ziza: nevim jak u benzina, ale u TDI se to meni komplet. remen, kladky a pumpa.
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jim 4. 7. 2007 20:22

oscar: a nemění se vodní pumpa třeba při každé druhé výměně rozvodáku? posledně mi ji neměnili, tak nevím no... :hm
Fabia RS Dieselpower - 274PS@578Nm - EX
BMW 335Cd Dieselpower - 340PS@707Nm
Jim
TDI tuner roku 2007

Odeslat příspěvekod Ardeth 4. 7. 2007 20:53

Ano vodni pumpa u TDI by se mela menit s kazdyma rozvodama,protoze se hodne casto stava,ze nevydrzi dalsi cyklus do vymeny remene...
Jsou tam nejaky plastovy lopatky,ktery se ulamuji nebo co.
Ardeth
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků