Oct.II 1.9TDI 77kw

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod OII 3. 8. 2006 14:20

Dneska jsem byl u autorizovaneho dealera Skoda. Ohledne jemneho skubani mi rekl. Aby motor splnoval normu EU4, doslo k uprave v ridici jednotce.

Pokud zrychluji a trochu to skube, je to tim, ze jednotka vstrikuje mene paliva nez by melo byt. Zasrana Skodovka to vymyslela nejjednodusi cestou.

:x

Nekdo tady psal, ze staci prehrat ridici software v jednotce. Je potom otazka, zda motor vubec bude splnovat normu EU4.

Prvni Octavie II 1.9 TDI splnovali normu EU3, takze tam by to snad melo byt OK.
OII
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod diam@nt 3. 8. 2006 15:47

Predpokladám, že keď ten update vydala Škoda, tak určite bude. O to by som sa nebál.
Fabia II 1,4 TSI
Audi Q5 2,0 TSI
Karosa ŠL 11
Karosa ŠD 11
Karosa ŠM 16,5 (vo výstavbe)
diam@nt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GTEVO 4. 8. 2006 09:01

Roman5a9 píše:U Klokočky v Řepích mám známeho technika a když jsem mu volal a ptal se ho na to občasné poškubávání při akceleraci tak mi na to řekl že to reklamuje hodně lidí,prý dali dotaz na výrobce a ten jim odpověděl po měsíci že to způsobuje odchod výfuk.plynů z motoru,že se to nějak přiškrcení z důvodu plnění emis.limitů a že to každopádně není na závadu a ani že to nic nepoškozuje,ale že pracují na novém software ŘJ motoru,tak prý by se snad měli přehrávat řídící jednotky,ale kdy, to sám nevěděl.Řikal mi že to dělaj tyhle TDI 77kw u všech koncern.modelů,tak nevím jestli tomu věřit.
Příští týden jedu na ten Jarov tak dám vědět.Každopádně je podivné že to už dělá minimálně,tak do 15000km jsem to cítil skoro pořád při akceleraci a nyní mám přes 30000km a cítim to už jen zhřídka.Uvidíme. /quote]


Tak já sem přidám další příběh mého bratrance,který měl úplně totožný problém s jemným pocukáním na hranicí sepnutí turba přesně jak tady popisujete.
Nebyla to sice Octavie,ani žádné koncernové TDi,ale BMW 320d.
Závada byla mnohokrát konzultovaná v autorizovaném servise,a nikdo,ani hlavní inportér Autec Praha si s tímto problémem nevěděli rady,tak se stále špekulovalo a zkoušelo(výměna turba,výměna kompletního výfukového potrubí včetně MAF,což je vlastně obdoba filtru pevných částic atd),až v Mnichově přišli na to samé co tady někteří uvádí.Problém byl ve špatném softwaru.Závadu sice neodstranili na první změnu SW,ale až na třetí,kterou poskytl výrobce s tímto vyjádřením,že už to bude OK.
Cukání se od té doby neobjevilo,auto je po 60 000km naprosto v pohodě bez jediného náznaku pocukání.

Takže pravděpodobnost problému spatřuji v SW. :wink:
GTEVO
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GTEVO 4. 8. 2006 09:02

V poslední době se AR stále seká,dejte to prosím do pořádku..........jo GOESI!!!!!!!! :wink:
GTEVO
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pavproch 4. 8. 2006 11:15

Roman5a9 píše:Mám ji 3týdny,najeto 5500km a od začátku pozoruji že při zrychlování od 2rychl.stupně kolem 1800-2000ot.to občas jakoby zatrhá a až pak to začne zrychlovat.Nemáte s tím někdo zkušenost?
Měl jsem před tím dvě Oct.I 1.9TDI 66kw s tou jsem najel 372000km a pak 81kw a s tou jsem nalítal 422000km,obě byli v pohodě,jen ty váhy vzduchu to je neštěstí a u 81kw mi ve 350000km odešlo turbo,jinak jen běžná udržba,obě jsem kupoval nové,takže nějaké zkušenosti s chováním k TDI mám,ale to zatrhání při zrychlování jsem spozoroval až ted u 77kw.
Trochu mi to připomíná jako když mi u staré oct.I odcházela váha vzduchu,ale to nejelo ani po tom zatrhání,tohle tahá dobře.
Už jsem se ptal ve foru v auto cz.,těch stejných případu se zatrháním motoru při zrychlování tam byla hromada,ale někdo nevěděl jestli to je normál nebo ne.Nevíáte?Díky
Jinak OII je skvělé auto,zatím naprostá spokojenost.n/quote]


Mě takle podobně "houpne" v tahu (někde okolo 2800-3000 otáček) moje stávající O1 1.8T 4x4 (teda když zrovna jede... viz http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?t=6479), navíc je to doprovázeno nějakým kovově znějícím cvaknutím zespodu auta. ale dělá to jenom, když:
- je auto pořádně přohřáté (aspoň 50km)
- je venku mezi 10 a 20 st C
- jedu s minimálním zatížením (sám nebo ve 2)
- mám zařazenu 2 nebo 3
- a sešlápnu ten plyn opravdu až na podlahu

Dělá to takle od novoty...

Kombajn se stejným motorem bych měl asi brzo (mno, vlastně se asi 2 měsíce čeká, než ji v Kvasinách vyrobí, že?!?!) nafasovat, tak jsem zvědav, jestli se bude taky "cukat"....
pavproch
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Roman5a9 12. 8. 2006 19:30

Tak v pondělí jsem byl u Klokočky ohledně toho škubání,přehráli ten soft.a nyní jsem s tím absolvoval cestu Praha-Amsterodam-Brusel-Praha a je to super,už ani necukne.

Ten známí technik mi řikal že to Flash CD na upravu softu ŘJ motoru je posláno z německa s VW a je určeno pro všechny koncern.modely s TDI 77kw a že pochopitelně emisní norma je zachována.

Po přehrání je co se výkonu týče sem žádnou změnu nezaznamenal,akorát mě potěšil výraznější počáteční turbo efekt.prostě v místech kde to dříve cuklo to ted naopak více zabere.
Max.spokojenost!!!!!
Roman5a9
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod coxxi 12. 8. 2006 21:46

Roman5a9 píše:akorát mě potěšil výraznější počáteční turbo efekt.prostě v místech kde to dříve cuklo to ted naopak více zabere.
Max.spokojenost!!!!!./quote]


ono jestli se spis spojenim TURBO EFEKT neoznacuje prave ze to "nejede" nez se roztoci turbo .... 8) Cili je to negativni vlastnost:)
coxxi
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yoby 12. 8. 2006 21:53

jj, dlouho nic, chvíli kopanec do ***** a pak zas nic :-D vivat TDI :D
yoby
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MAN737 12. 8. 2006 22:07

škubání u nafty na hranici sepnutí turba často způsobuje EGR ventil.

Ověřit si to může každý tím,že ho odpojí. Např odpojit hadičku podtlaku,tím pádem je stále zavřený,jako by tam nebyl,ovšem některé motory pak přejdou na jiný režim v ECU,protože poznají závadu..

Někdy pomůže jiný soft,většinou stačí vyměnit EGR,vyčištění však nedoporučuju,to je krátkodobé řešení..
MAN737
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Roman5a9 12. 8. 2006 23:08

To právě dělalo před tím, nic,nic,ve 2000ot.zaškubání a po té zatah,nyní po přehrání jednotky to jde odspoda pěkně plynule a zabrání turba už není takovej kopanec ale plynulej naběh.

S tím EGR ventilem mám taky svoje zkušenosti,měl jsem před tím dvě TDI u OI nejprve 66kw s tou jsem nalítal 372.000km a 81kw s tou 420.000km a měnil jsem to dostkrát a tohle zaškubávání u OII TDI 77kw bylo jiné.

Jak jsem byl info.tak tyhle nový PD už nemaj samostatný EGR ventil ale už je to řešeno jiným způsobem,prý tam je nějaká centrální krabička(název jsem bohužel zapoměl) ze které se řídí jak plnění turba,emise,prý už to není jednotlivě.
Roman5a9
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod TomZ 15. 8. 2006 10:36

Tak sme tam dneska taky s tim byli..A prej ten soft ten mechanik si jako prvni dal do sveho sluzebaka.. ze snad si ho privezl on sam, ze to oficialne vydane neni.. a prej spotreba pujde trochu dolu a zda se nam ze trosku vykon nahoru.. ale tezko rict.. no hlavne ze to uz nedela..
TomZ
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p3k 15. 8. 2006 12:49

Ahoj, opravdu to vůbec neškube? Nevíš jestli ten SW je jenomu u Klokočky nebo to bude všude po celé ČR? Dík
p3k
Nováček

Odeslat příspěvekod Roman5a9 15. 8. 2006 13:56

To nevím který hňup to tam řekl že si to ten mechanik přivezl sám,mám tam dlouholetého známého a ten mi když jsem tam byl ,dal číst to aktuál.zdělení z MB na to proč a co to způsobovalo a i to CD soft.jsem viděl a je to skutečně originál,nic vypalovanýho.
V pátek to dělali i mému známému v InterPorsche a okamžitě věděli o co jde,a udělali mu to na počkání,takže Klokočka není jediný.
Já mám od toho přehrání najeto skoro 4000km a zatím super a pravda je že spotřeba šla o něco dolu.
Roman5a9
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod p3k 15. 8. 2006 17:12

Roman5a9: Díky, pujdu to zkusit asi příští týden.
p3k
Nováček

Odeslat příspěvekod TomZ 16. 8. 2006 08:54

2Roman: No prisli sme, ze to skube. A oni, ze to dela kazda. Tak rikam, ale cetl sem na netu ze tady na to mate nejakej soft... tak se vyptaval kde sem to cetl.. ze si to jako prvni daval do svojeho auta bla bla.. mozna kecal.. tak jestli tam mas dobreho znameho.. tak asi tenhle nemel co delat tak kecal z cesty..
TomZ
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků