Roman5a9 píše:U Klokočky v Řepích mám známeho technika a když jsem mu volal a ptal se ho na to občasné poškubávání při akceleraci tak mi na to řekl že to reklamuje hodně lidí,prý dali dotaz na výrobce a ten jim odpověděl po měsíci že to způsobuje odchod výfuk.plynů z motoru,že se to nějak přiškrcení z důvodu plnění emis.limitů a že to každopádně není na závadu a ani že to nic nepoškozuje,ale že pracují na novém software ŘJ motoru,tak prý by se snad měli přehrávat řídící jednotky,ale kdy, to sám nevěděl.Řikal mi že to dělaj tyhle TDI 77kw u všech koncern.modelů,tak nevím jestli tomu věřit.
Příští týden jedu na ten Jarov tak dám vědět.Každopádně je podivné že to už dělá minimálně,tak do 15000km jsem to cítil skoro pořád při akceleraci a nyní mám přes 30000km a cítim to už jen zhřídka.Uvidíme. /quote]
Tak já sem přidám další příběh mého bratrance,který měl úplně totožný problém s jemným pocukáním na hranicí sepnutí turba přesně jak tady popisujete.
Nebyla to sice Octavie,ani žádné koncernové TDi,ale BMW 320d.
Závada byla mnohokrát konzultovaná v autorizovaném servise,a nikdo,ani hlavní inportér Autec Praha si s tímto problémem nevěděli rady,tak se stále špekulovalo a zkoušelo(výměna turba,výměna kompletního výfukového potrubí včetně MAF,což je vlastně obdoba filtru pevných částic atd),až v Mnichově přišli na to samé co tady někteří uvádí.Problém byl ve špatném softwaru.Závadu sice neodstranili na první změnu SW,ale až na třetí,kterou poskytl výrobce s tímto vyjádřením,že už to bude OK.
Cukání se od té doby neobjevilo,auto je po 60 000km naprosto v pohodě bez jediného náznaku pocukání.
Takže pravděpodobnost problému spatřuji v SW.