Karbec FAVORIT

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Luig 29. 3. 2006 09:47

Ahoj vsem. dneska jsem navstivil autoservis na kompletni serizeni karburatoru (otacky, CO, lambda...) Zda se vsechno v poradku a po prezuti na letni gumy uz auto jezdi zas co jezdilo (byly s tim trochu problemy ale to ted neni dulezity) . Ale.. Mechanik mi rekl ze by bylo nejlepsi vymenit karburator za klasickej mechanickej (tedka LSe - pierburg). Kdysi uz me to napadlo a resil sem to i tady ale bylo mi receno ze takovy zasah neni legalni a byl by problem na emisich/STK. Dneska mi naopak mechanik rekl ze se to dela bezne a problem v nicem neni. A ze by pry takova vymena mohla prijit tak kolem tisice korun za starsi karbec + ridici jednotka karburatoru. A vzledem k tomu ze mi tedka auto jezdi za 9/100 pri klidnym stylu jizdy, tak o tom silne uvazuju. Uvidim jak se zmeni spotreba tedka po serizeni ale moc bych na to nevsazel. Takze, mate s tim nekdo zkusenosti, pripadne jakej konkretni karbec + ŘJ shanet? Tedka jde o LSe 40 kW, rok 92. Diky moc
Luig
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JardaB 29. 3. 2006 10:03

Normalni karbec snad zadnou RJ nema ???
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kominik 29. 3. 2006 10:04

já teda nevim, ale mám Favorita z roku 1990 a jezdím zhruba za 6,5 - 7 l. Karbec původní.... Jestli to nebude spíš ve stylu jízdy :lol:
kominik
Nováček

Odeslat příspěvekod Luig 29. 3. 2006 10:16

jo neco tam je, prichyceny vlevo na podbeh, kousek od civky
Luig
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Luig 29. 3. 2006 10:19

v lete mi to jezdilo za cca 7, jenzeted se to zhorsilo, v zime nebyl problem jezdit za 10. A tedka poslednich 300 km sem jezdil jak duchodce s platem vajec za zadnim sklem a stejne to jezdi za 8,5-9. Navic sou s timhle karcem akorat problemy, nejsou na to dily takze pokud by nebyl v prestavbe pravni problem tak neni co resit
Luig
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Lumpo 29. 3. 2006 11:23

JardaB píše:Normalni karbec snad zadnou RJ nema ???


snad??? Mr. Green Samozřejmě že nemá!!! Mr. Green
Lumpo
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Head 29. 3. 2006 11:39

Jediná řídící jednotka karbece je ocelové lanko plynu :-)
Yesterday is history, tomorrow a mystery, today is a gift, thats why it's called the present
Head
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kubisz 29. 3. 2006 14:16

tady asi snad pude o to, ze je lepci predelat jednobodovy BMM na karbec, ze to lip jede, ma to lecpi spotrebu a nejsou s tim takovy desny problemy...a legalni to asi nejni, leda ze by se to pak nechalo zapsat do vTP, coz by asi slo...nebo je to jinac?
kubisz
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luig 29. 3. 2006 15:16

Dnesni stav je PIERBURG, elektronicky rizenej karburator, oznaceni LSe, zadna ridici jednotka tam neni, akorat nadobra s aktivnim uhlim, kupa kabelu a hadic. Predelalo by se to na klasickej karburator a mechanik v servisu rikal ze by se k civce pripojila akorat ridici jednotka. Neslo by o vstrikovani ale o karbec. V literature to oznacujou jako RIDICI JEDNOTKA ZAPALOVANI.
Luig
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Bigduck 29. 3. 2006 16:05

kubisz píše:tady asi snad pude o to, ze je lepci predelat jednobodovy BMM na karbec, ze to lip jede, ma to lecpi spotrebu a nejsou s tim takovy desny problemy...a legalni to asi nejni, leda ze by se to pak nechalo zapsat do vTP, coz by asi slo...nebo je to jinac?


:D :D :D :D :D :D :D
Bigduck
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Brus 29. 3. 2006 16:49

k civce se pripoji tranzistorove zapalovani, coz je takova mala krabicka (darlingtonovo zapojeni tranzistoru, par odporu, tot vse)ze by to nekdo nazyval "RIDICI JEDNOTKA ZAPALOVANI" jsem jeste neslysel
Brus
Inventář

Odeslat příspěvekod asimov 29. 3. 2006 16:56

Na posledních karburátorových autech už bylo poměrně hodně čidel a elektronických vypomáhátek zlepšujících některé funkce karburátoru, ale řídící jednotkou bych to rozhodně nenazval. :)
R.I.P.: Alfetta GTV 2.0 Dellorto (96kW): Oo===V===oO
Lancia Kappa SW 2.0T 16v (151kW)
asimov
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luig 29. 3. 2006 17:16

OK, tak sme vyresili jak tomu budem teda rikat a ze tam opravdu neco takovyho je. Ted mi jeste helfnete s tim jakej konkretni karbec shanet, teda jestli je vic typu. Nebo vase zkusenosti s koupi, pripadne na co si dat pozor, co zkontrolovat atd atd. Diky :-)
Luig
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Dreamer_ 29. 3. 2006 19:03

... ja osobne by som sa radšej popozeral po niekom, kto to dokáže poriadne skontrolovať a nastaviť ...

... neúmerne zvýšená spotreba v zimnom období je daná buď zlým termostatom, alebo nejakým teplotným snímačom (... zväčša snímač teploty chladiacej kvapaliny) ...

... ak máš záujem, napíš mi svoj e-mail (môžeš mi to poslať ako SZ ak chceš) a pošlem ti dokumentáciu k ecotronicu ...
Dreamer_
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Whistler 1. 4. 2006 12:28

Dreamer_ píše:... ja osobne by som sa radšej popozeral po niekom, kto to dokáže poriadne skontrolovať a nastaviť ...

... neúmerne zvýšená spotreba v zimnom období je daná buď zlým termostatom, alebo nejakým teplotným snímačom (... zväčša snímač teploty chladiacej kvapaliny) ...

... ak máš záujem, napíš mi svoj e-mail (môžeš mi to poslať ako SZ ak chceš) a pošlem ti dokumentáciu k ecotronicu ... /quote]


Ja by som mal zaujem,ak budes taky dobry (mam Favorit 135GLXi,je to ono?).Diky moc,email v profile
Whistler
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků