kontrolka mazání - prosím o radu

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kepke 27. 12. 2005 12:24

Rs. píše:cidlo mazani (myslena ona "cervena olejnicka") je fungl obycejny spinac s pruzinkou a pistkem-
tj. konektor na blok = sviti, do vzduchu = nesviti
tenke paratko do dirky cidla (nezalomit) = zhasne
atd ....


já jen nevim proč to dělá u teplého oleje a u ztuhlého studeného ne...konektorem to asi nebude,když "umí" při zvýšených otáčkách zhasnout...
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod germi123 27. 12. 2005 12:25

Memohla by to být rozhozená zubová vůle čerpadla ?
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod kepke 27. 12. 2005 12:28

germi123 píše:Tak jedině to čerpadýlko. Nezaznamenal si nějaký netypický zvuk ? Tlakoměr v tvém okolí by jsi nesehnal ?e/quote]


bohužel,ten nikde neseženu...motor beží stejně, nic netypického jsem nezaznamenal...myslíš rovnou čerpadýlko? Možná bych ještě zkusil nový čidlo...,co?
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod germi123 27. 12. 2005 12:32

Mužeš ještě z nouze vyzkoušet to čidlo (může být vymačkaná pružina) , to stojí pár korun a doma se nestratí .
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod kepke 27. 12. 2005 12:36

germi123 píše:Mužeš ještě z nouze vyzkoušet to čidlo (může být vymačkaná pružina) , to stojí pár korun a doma se nestratí . /quote]


volal jsem ted do servisu,že zkusiem to nové čidlo a uvidíme...dám vědět. zatim dik moc
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod germi123 27. 12. 2005 12:36

Držím palce ať je to jen to čidlo. Zdar
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod Rs. 27. 12. 2005 13:23

kdyz se to pri zvysenych otackach ztrati, tak obvyklou pricinou byvaji "vule" (olej tam doufam mas mezi ryskami).
Servis Ti rekne kde, pripadne ty "levnejsi" (vadny red. ventil, vule v cerpadlu) odstrani.
typicky spinaci tlak kontrolky mene nez 0.5baru, typicky provozni tlak olej 2-3bary, 6max., tj. i kdyz je cidlo zanesene, je tam rezerva, aby seplo.
Rs.
Štamgast

Odeslat příspěvekod kepke 27. 12. 2005 17:18

Tak čidlo to bohužel nebylo... :? Je prej potřeba sundat vana a zjistit kde se ten tlak ztrácí. Bohužel ted mezi svátkama mě už nechtěj nikde vzít, že prej až po novém roce.....

Potřebuju se dostat na hory, tak doufám, že motoru moc neublížim, když to svíti jen na volnoběh a jak přidám tak zhasne...co myslíte? :hm
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod germi123 27. 12. 2005 17:27

Tohle je právě težky říct a je to o hubu. Aby se Ti to nezhoršilo a tak..... Teď to může být třeba maličkost,ale jestli to bude ta zubová vůle jak jsem říkal. Tak po dalších 200 km můžeš oddělat čerpadýlko.
Třeba je to jen ucpaný nasávací koš a při větším podtlaku to maže normálně . Teoreticky když tam oleje máš dostatek a kontrolka nesvítí a budeš více točit tak by se to jako nouzovka dalo. Ale rozhodnutí je na Tobě...... Když už teda pojedeš tak hodně vnímej změny a kdyby něco tak okamžitě vypni motor.
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod kepke 27. 12. 2005 17:30

germi123 píše:Tohle je právě težky říct a je to o hubu. Aby se Ti to nezhoršilo a tak..... Teď to může být třeba maličkost,ale jestli to bude ta zubová vůle jak jsem říkal. Tak po dalších 200 km můžeš oddělat čerpadýlko.
Třeba je to jen ucpaný nasávací koš a při větším podtlaku to maže normálně . Teoreticky když tam oleje máš dostatek a kontrolka nesvítí a budeš více točit tak by se to jako nouzovka dalo. Ale rozhodnutí je na Tobě...... Když už teda pojedeš tak hodně vnímej změny a kdyby něco tak okamžitě vypni motor.n/quote]


Předpokladám že s tim najedu cca 250km, snad se ta vule nemuže tak rychle zvětšit, když to vlastně začalo v pondělí a zničeho nic... ale budu mít asi strach :(
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod germi123 27. 12. 2005 17:33

Snad to v těch střeních otáčkách maže dostatečně.
Já Ti tady nechci říkát, aby jsi jel nebo nejel. To je čistě na Tobě :-)
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod kepke 27. 12. 2005 17:38

no předpokládám že hned jak to zhasne, tak už to maže dobře... 8)

každopádně nechápu, proč to dělá je u toho teplého motoru. Když je motor vlažnej a točí volnoběh 800ot/min, tak nic...a když je zrahřátej, tak pod cca 1100ot/min svítí... to mi hlava nějak nebere :hm
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod germi123 27. 12. 2005 17:44

To může mít z následek hustota oleje vs. nějaká ta vůle.
Jak dlouhá je doba od poslední výměny oleje (km ) ?
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod kepke 27. 12. 2005 17:50

cca 3-5tisíc, včetně filtru...musel by jsem kouknout na samolepku v motoru :)

Teoreticky když se však ten motor zahřeje, tak je řidší a tudíš by měl "lépe" cirkulovat a neměla by být potřeba takového výkonu čerpadla k oběhu-teda to si myslým já a možná se pletu :D
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod david1 27. 12. 2005 18:42

jezdil jsem z otcovou škodou 1203 a mazání problikávalo furt a nikdo jse nat tim nepozastavil :D horší je kdyš už svítí za jízdy :( slovenský stroj za těch 20 let to má všechny mouchy vychytaný :D
david1
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků