kontrolka mazání - prosím o radu

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod kepke 27. 12. 2005 20:01

Další zjištění, když je motor a tedy i olej více zahřáty, tak to chce otáčky aby čidlo zhaslo cca 1200 až 1300ot/min :hm
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 27. 12. 2005 20:06

S tim bych radsi uz moc nejezdil, to vypada,ze se nekde dost ztraci tlak, nebo blbe funguje cerpadlo. Treba muze byt vysypane nejake lozisko atp. Nakonec by se to mohlo cele zadrit!
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kepke 27. 12. 2005 20:26

fakt nevim :hm
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod germi123 27. 12. 2005 20:57

kepke: Teď už se teda otáčky ještě zvyšují pro zhastnutí kontrolky ?
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod kepke 27. 12. 2005 21:10

germi123 píše:kepke: Teď už se teda otáčky ještě zvyšují pro zhastnutí kontrolky ?n/quote]


když ten motor je zahřátej více, cca po 10km, to už by mohl mít provozní teplotu, tak je třeba na zhasnutí cca 1200ot/min....když je "vlažnejší"tak stačí cca 900-1000ot/min a první cca 3km tak se studenym motorem z garáže 3km se kontrolka ani nerozsvíti...

:hm
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Plejba_jr. 28. 12. 2005 21:07

Osobně jsem u těchto motorů snad ještě nikdy neviděl poškozené olejové čerpadlo tak, že by způsobovalo toto problikávání. Ostatně kdo ví jak vypadá a funguje, dá mi za pravdu, že běžným provozem má životnost zcela jistě vyšší, než zbytek celého motoru. Tohle problikávání/svícení v nízkých otáčkách u zahřátého motoru považuju za dost běžnou závadu motorů Skoda OHV, použitého v modelech 1000 MB - Fabia MPI. Minerální olej třídy 15W-40, který tam dáváš je naprosto v pořádku a nic na tom rozhodně neměn. Horším už příliš neušetříš, lepším sériovému motoru nepomůžeš a zbytečně stojí více peněz a zvýší se i jeho spotřeba. Z vlastní zkušenosti bych to viděl na jeden z následujících problémů:

1. Vadné čidlo - relativně běžná a levná závada, čidlo stojí pár korun

2. Zanesený sací koš motoru karbonovými úsadami - relativně běžná a levná závada, stačí vypustit olej, sundat vanu, dekarbonizovat, materiál skoro 0,- práce cca 1hod.

3. Vyběhaná ložiska na klice - relativně běžná závada u těchto motorů, sice náročnější na práci, ale přebroušení klikové hřídele se dá pořídit kolem 1500,- + všechny nové šálky a ojniční ložiska (vhodné vyměnit, když už je to rozebrané) přibližně 1500,- + práce šikovného mechanika cca 6 hodin.

Další, co by to mohlo způsobovat mě nenapadá.
Plejba_jr.
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod germi123 28. 12. 2005 21:13

Plejba_JR: Myslíš, že po 110000 už by byli na výměnu ložiska na OHVčku ?
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod JardaB 28. 12. 2005 21:20

Znamy mel podobnou zavadu, a bylo to vypadlou tryskou, ktera strika olej na rozvodovy retez. Taky me napada, jestli neni v motoru nejaka zaslepka v olejovem kanale, ktera by mohla vypadnout (byvaji sroubovane a zajistene jen lepidlem)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kepke 28. 12. 2005 21:23

jak jsem psal, čidlo to vadný není a auto jsem dneska dovezl do servisu...přeci jen jsem germi ty hory riskovat nechtěl pozor2 uvidim,co mi řekne zítra.

Extra se v motorech nevyznám co a jak vydrží, ale myslím že 105 00km není mnoho u tohohle maloobjemu, kterej nikdo moc nehonil Mr. Green
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod germi123 28. 12. 2005 21:25

kepke dobře si udělal.Bylo by to o hubu a nestálo by to zato. Když tak dej zítra vědět co to bylo .
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod kepke 28. 12. 2005 21:37

Jasně že dám vědět, doufám že to zmáknou pořádně..
miluju sílu 5000 poníků...
s2 combi
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod germi123 28. 12. 2005 21:39

Snad jo. Tohle nebude nijak složitá diagnostika.
germi123
Servismen

Odeslat příspěvekod Plejba_jr. 28. 12. 2005 22:42

to germi123: Sice by to bylo trošku nestandartní, ale občas se to holt u těchto motorů stane, klídně i dříve. Navíc přispěvatel kepke píše, že je to r.v. 95 a nepředpokládám, že jí před 10-ti lety kupoval novou a jezdí s ní jen 10tkm ročně, těžko říct, kolik může mít doopravdy. Osobně bych to také viděl na nejhorší scénář a můj tip patří zanesenému sacímu koši..........necháme se všichni překvapit.
Plejba_jr.
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kepke 28. 12. 2005 22:47

jo,byla nova a fakt tak kolem 10tis ročně....
miluju sílu 5000 poníků...
s2 combi
kepke
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod M@tezz 28. 12. 2005 22:59

Co jiné auto? :D
Jůzr rekvestuje akces do fajlu na šérpojntu. Responsibl menedžr jeho rekvest ridžektnul.

Upozornění: Přečtením tohoto příspěvku potvrzujete, že souhlasíte s jeho obsahem.
M@tezz
Režisér roku 2007
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků