Jak funguje asistent rozjezdu do kopce?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Potvora 16. 9. 2005 14:57

Máte někdo zkušenosti s asistentem rozjezdu do kopce, co jde do O II za asi 2.000 pořídit?
Přemítám o tom, jak funguje. Jak řídící jednotka, která to má na starosti, pozná, že nechci třeba jen kousek pocouvnout s vyšlápnutou spojkou? Typická situace při parkování vozidel za sebe v kopci - na první rejd nacouvám co nejvíc k autu za mnou, druhým manévrem je pak případná korekce - u auta bez asistenta stačí sešlápnout spojku a brzdou korigovat rychlost/vzdálenost.
Napadlo mě, že se třeba asistent hlásí o slovo pouze v situaci, kdy je zařazená nějaká rychlost - znamená to tedy, že bude na výše uvedený manévr potřeba vyřazovat?
A poddotaz - funguje asistent rozjezdu také z kopce? Jinými slovy, stojím čumákem z kopce, zařadím jedničku a chci se rozjet (přde mnou nejsou žádné překážky)... pozná asistent pomocí nějakých náklonových čidel, že má čumák níž?
Potvora
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod p0etrik 16. 9. 2005 15:09

Ja myslim ze ta brzda zustane aktivni jenom par vterin, takze bude stacit pockat. Takhle bych to aspon resil ja.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod luk 16. 9. 2005 15:59

Drží to 1-2 vteřiny - viz článek:

http://www.autorevue.cz/Automobilka/AR.asp?ARI=4999
<--- Odpůrci aut fkombíku by si měli uvědomit, že...
luk
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Prochaine 29. 9. 2005 23:36

Jak se chová automatická převodovka při stání a následném rozjezdu do kopce? Typicky například výjezd z garáží Carrefour na Smíchově.
Škoda Superb 2,0 TDI 140kW DSG (MR 2016)
Prochaine
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 29. 9. 2005 23:41

Prochaine: nevim, proste stojim na brzde, zarazeno D, pustim brzdu, auto stoji (pokud jsem v kopci) max. zacne velmi mirne popojizdet, plynule, bez kuckani, mezitim nohu prehdoim na plyn, zmacknu a jedu...
anonymni

Odeslat příspěvekod Goggy 30. 9. 2005 12:37

Prochaine:
Zalezi na tom, jak vykonny je motor (spis Nm nez kW). U automatu je motor porad zaberu kdyz tam mas D a pustenou (od urcity meze) brzdu, takze rozjizdeni do kopce probiha stylem:

Stojis a mas zarazeno P. Slapnes na brzdu, das D. Povolujes brzdu a auto bud zacne sjizdet dolu, nebo stat, nebo popojizdet dopredu.

Kdyz zacne sjizdet dozadu z kopce tak staci pridat plyn. Kdyz je to hodne velkej kopec a nesmis couvnout ani trochu (vzadu je treba auto) tak se to muze udelat jako u klasickyho auta akorat ze vynechas spojku, trochu slapes na brzdu a pritom das trochu plyn, pak uz jen pustis brzdu.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod filomena 30. 9. 2005 13:23

Goggy píše: tak se to muze udelat jako u klasickyho auta akorat ze vynechas spojku, trochu slapes na brzdu a pritom das trochu plyn, pak uz jen pustis brzdu.


to mi nejde do hlavy, to akoze jednou nohou (lavou) brzdis a pravou pridavas plyn????? (pretoze u klasickeho auta pustas spojku, ktora ti to auto podrzi, kym pridas plyn..)
filomena
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 30. 9. 2005 13:42

automat nema rucni brzdu?
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Prochaine 30. 9. 2005 14:48

Abych byl konkrétní - je u auta s automatickou převodovkou bežné rozjíždění do kopce s ruční brzdou? Protože pokud ne, tak se asi HHC (asistent rozjezdu do kopce) nevyplatí.

Jezdím s manuálem a při bežném provozu ruční brzdu vpodstatě nepoužívám - ani při rozjezdu do kopce... to by musel být hodně velký kopec.
Škoda Superb 2,0 TDI 140kW DSG (MR 2016)
Prochaine
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod QX 30. 9. 2005 19:44

Do kopce se s automatem za pomoci rucni brzdy netreba rozjizdet, jak uz tady konec koncu nekdo uvedl. Pokud je A/T v poradku, po sundani nohy z brzdy v kopci auto nikam necouve a po pridani plynu se proste jede do kopce na horu - jak jednoduche a funkcni :)
Kdyz si vzpomenu na kvedlacku s kombinaci rucky v kopci, tak me to jen zase utvrdi v tom, ze pristi auto bude opet s A/T ;)
QX
Nováček

Odeslat příspěvekod Jean ViC 30. 9. 2005 21:54

QX: Ja s automatem zkusenost nemam, tak se jen ptam :)
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 30. 9. 2005 23:17

Je to tak jak rikam - proste se rychle prenda noha z brzdy na plyn, nebo se to udrzi samo. Ta varianta s brzdou (at normal ci ruckou) + plynem je tak 2x do roka kdy si opravdu nemuzes dovolit aby to couvlo o 5 cm nez pridas plyn (opet, jen pokud se to v tom kopci samo neudrzi).

To plati pro stary automaty i Tiptronic..... mame vyjezd z garaze do kopce, odhadem je to stoupani tak 20-25% a...

3.0 TDI Tiptronic se udrzi v pohode bez brzdy, na zacatku kopce a na konci (na "hupu") se posunuje dopredu
2.5 V6 se starym automatem se udrzi na zacatku a na konci, uprostred kopce je treba stat na brzde ale kdyz se pusti tak je dooooost casu pridat trochu plynu
2.5T ale s tezkym autem se samo nehejbe ani na rovine, natoz do kopce :D cili varianta jedna je rucni brzda, trochu plynu a pak odjistit rucku. Nebo to de v tom kopci udrzet na miste (s predchozim rozjezdem) jen plynem, takze to vypada tak ze motor ma 1500ot a auto stoji.

Proste u kazdyho auta je to trosku jiny, ale i ja sem to zvladl hned prvni den s automatem (a prvni den po autoskole) takze to neni zadna veda. :D
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fojťan 2. 10. 2005 18:35

goggy: tak to tedy nevim. jestli mas opravdu takove sikore zkusenosti s automaty jak pises, tak to pak nerozumim tvemu prvnimu prispevku. u kazdeho auta s automatem (technicky v poradku samozrejme) kdyz mas normalne D a pustis brzdu, tak auto popojizdi. napr. pri stani v kolone staci poustet brzdu. takze s tim rozjezdem do kopce pres P nebo nejake rychle preslapavani - o tom bych si dovolil pochybovat.
learnin' to fly
Fojťan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Prochaine 3. 10. 2005 01:02

No mě není jasné, k čemu by pak byl HHC pro automat?
Škoda Superb 2,0 TDI 140kW DSG (MR 2016)
Prochaine
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod -LK- 3. 10. 2005 08:47

QX píše:Pokud je A/T v poradku, po sundani nohy z brzdy v kopci auto nikam necouve

Zbývá dodat, že jen u mírnějších kopců, je-li ten kopec brutálnější, tak to auto zkrátka na místě nepostojí. Což je i odpověď na otázku, proč HHC u automatů.
فارسي بلد هستم
-LK-
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků