Co si o tom myslíte ?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod fricoolinek2 5. 9. 2005 13:14

http://lidovky.centrum.cz/domov/clanek. ... 393755&hp4

(pokud se to tu už řešilo tak sorry)
fricoolinek2
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 9. 2005 13:19

1. znam jenom medialni okolnosti, neznam to presne a tak nechci hodnotit, proc tam ta Avie byla
2. sice podlehl zraneni a dle posudku by podlehl i v pripade pouziti pasu, ale mel byt pripoutany
anonymni

Odeslat příspěvekod JP 5. 9. 2005 13:28

No ja znam taky jen medialni verze, ale nazor jsem si udelal:
Clovek, ktery prekroci povolenou rychlost a je nepripoutany, ma na nehode a jejich nasledcich urcite svuj dil viny a neni cisty jako lilie. Pro me osobne argumenty jel jenom 100 a stejne by zemrel, kdyby byl pripoutany, nemaji zadnou cenu. Kdyz nekdo jeden pripoutany, podle predpisu a ma v krvi alkohol, nasledne do nej nekdo naboura, tak taky neni bez viny.
JP
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 5. 9. 2005 13:45

Ja hlavne neverim, ze jel 100, leda za by si cetl noviny atp. Jezdim tak nekolikrat za rok a zas tak neprehledne to neni. Kdyz se rozjizdim dole co konci tusim 60ka s prumernym autem, tak neni problem mit pred zatackou 120. A to nejsem zdaleka nejrychlejsi. Proste blba smula.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 5. 9. 2005 14:51

Těžko vyvracet názor expertů, ale osobní názor mám od prvních zpráv o této nehodě tento - Osudným se stala kombinace nezapnutých pásů a aktivace čelního airbagu řidiče. Většinu zranění v dutině hrudní způsobil střet hrudníku s rozpínajícímse airbagem. Promiňte, že se opakuji, opravdu nechápu, proč automobilky šetří na jednom mikrospínači, kerý by blokoval činnost airbagu při nezapnutých pásech. (Při zapnutí pásu by se airbag odblokoval.)
Jestli by při použití pásů přežil, nebo ne, by nemělo být součástí vyšetřování nehody a nemělo by to ovlivnit ani míru zavinění, ani výši trestu. Test se ukládá za to, co se stalo, ne za to co se mohlo (nebo nemuselo) stát kdyby...
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kubakod 5. 9. 2005 14:57

Co si o tom myslet: je to v setreni a experti se neshoduji.
Myslim, ze jedine, co se da rict s jistotou je, ze kdyby neprezil pripoutany, meli by lidi, co ho pripravovali do rakve, min prace.
Jarda2: automobilky asi nenasilne-nasilnou formou nuti ridice se poutat.
kubakod
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod p0etrik 5. 9. 2005 15:00

Ja si myslim ze maji strach z toho, ze by nahodou ten spinac selhal a airbag by nevystrelil, i kdyby byl ridic pripoutany.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod Jarda2 5. 9. 2005 15:22

p0etrik píše:Ja si myslim ze maji strach z toho, ze by nahodou ten spinac selhal a airbag by nevystrelil, i kdyby byl ridic pripoutany.
Asi to myslíš ze srandy, nicméně všechny komponenty airbagu se před startem vozidla kontrolují a spínače hohou dát 2 nebo 3 paralelně - když nepovolí aktivaci jeden, povolí druhý a třetí. Když nepovolí žádný (= pás nebude zaplý), airbag nezraní řidiče. A to snad za těch pár korun stojí.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jarda2 5. 9. 2005 15:22

kubakod píše:Jarda2: automobilky asi nenasilne-nasilnou formou nuti ridice se poutat.

Výstižné. Kruté.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod _DAVE_ 5. 9. 2005 15:45

Ta deaktivace BAGu je mi taky zahadou, casto to resim se svym otcem ktery se proste v meste ani zaboha nezapne. Vim, ze kdyz se pri jeho rekneme nadvaze s tim bagem potka i ve ctyricitce tak ho rozmasiruje poradne. Byl bych radeji kdyby v jeho aute bag nebyl. A nejlepsi reseni se mi jevi ten "spinac"...
Naposledy upravil _DAVE_ dne 5. 9. 2005 15:54, celkově upraveno 1
_DAVE_
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kaja2 5. 9. 2005 15:45

Elegantni reseni s tema snimacema. :?
Kaja2
Nováček

Odeslat příspěvekod dushanski 5. 9. 2005 21:14

já bych se na to podíval i z jiný stránky, jel zkrátka rychleji než bylo potřeba k zastavení před překážkou, která se objevila na silnici před ním, přesněji řečeno za zatáčkou.
nekřič hop, ať ti nepřeskočí...
dushanski
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod a 5. 9. 2005 21:46

mozno by nebolo odveci konecne zacat vyrabat bezpecnejsie auta. ked vidim niektore havarky v motosporte nechapem ako moze odist po spojich.

je jasne ze par desatinove plechy posadku nijak neochrania
a
Nováček

Odeslat příspěvekod Jarda2 5. 9. 2005 22:17

dushanski píše:já bych se na to podíval i z jiný stránky, jel zkrátka rychleji než bylo potřeba k zastavení před překážkou, která se objevila na silnici před ním, přesněji řečeno za zatáčkou.e/quote]
Tak z téhle stránky bych to nebral. Předpokládat, že metr přede mnou to půže někdo říznout do mého jízdního pruhu, tak musím pořád jezdit 10 km/hod a i tak budu riskovat, že to neubrzdím. Před lety mi v prudké pravotočivé zatáčce, do které nebylo kvůli skále vidět, spadl za bouřky do cesty strom. Taky jsem to neubrzdil a kdybych jel pomaleji, stejně bych to neubrzdil. A kdybych předpokládal, že v každé zatáčce může spadnout strom, tak to snad abych ani nevyjížděl na silnici.
Jarda2
Inventář
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků