Stránka 1 z 4

ztraca sa mi chladiaca kvapalina?

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2005 07:56
od fabka2004
Caute,
Mam Fabiu 1.2 HTP 12V MR03
Po prvych 15tkm som nepozoroval ziadnu zmenu v hladine oleja ani chladiacej kvapaliny.
Po nabehani dalsich 15tkm doslo k znizeniu mnozstva chladiacej kvapaliny vo vyrovnavacej nadrzke na rysku min.
Predtym bola v strede teraz je tesne nad min odhadujem asi tak cca 0,5l (max 1lit)
Hladina oleja je stale rovnaka ako pri vymene pocas 15tkm.
Teraz ma caka druha vymena oleja o 1000km.

Otazka je ci je to prirodzene vyparenie vody z chladiacej zmesi pocas 30tkm a cca 18mesacnom pouzivani, alebo mam zacat hladat problem.
Nemam taketo skusenosti, pretoze s predchadzajucou S130 som dolieval olej lebo tiekol, a chladiacu kkapalinu tiez pravidelne.

Pri tomto aute olej absolutne nezerie (resp max 1dcl na 15tkm)
a chladiaca kvapalina neviem ci sa odparilo 0,5 l / 30tkm alebo je to unik co treba zacat riesit

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2005 08:05
od JardaB
1) dulezite je,aby bylapri sledovani hladiny stejna teplota vody - nejlepe zastudena a otevrit vicko,aby se zrusil pretlak (zastudena asi nebude)
2) Jestli neni bily sajrajt pod vickem na olej, tak do oleje zrejme netece a pripad neni akutni -> dolit a sledovat, jinak bych to zatim neresil. Max.se podivat, jestli nekde nejsou stopy chl. kapaliny na spojich hadic, cerpadle, chladici atp.
3) Takhle maly unik se dost blbe hleda

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2005 10:03
od fabka2004
Kontroloval som to za studena uz dva krat.
Viecko skontrolujem, to ma v tej chvili nenapadlo

Len tak maly unik by som pripisal aj vypareniu, preto sa chcem spytat ci niekto po 30tkm a viac tkm dolieval chladiacu kvapalinu.
Resp. kto ma nabehane viacej km ci pozoruje zmenu vysky chladiacej kvapaliny alebo dolieva

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2005 10:26
od Habakuk
Při této příležitosti se přeptám - mění se v nějakých intervalech chladící kapalina. Mám motor 1.8T a v servisu mi tvrdí, že se chladící kapalina nemění vůbec.......? Je to OK? Díky za info.
Habakuk

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2005 10:40
od D.a.l.i
Chladici kapalina se alespon dle udaju vyrobce na Felde (predpokladam, ze to bude i na jinych autech podobne):
co 5 let cervena
co 3 roky modra (mozna jsem to prehodil)
Celozivotni urcite neni ani na motoru 1.8T :)

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2005 10:50
od vencap
U své 1.2 47 kw r.v. 2003 jsem si po 16 měsících provozu při necelých 20 000 km všiml náhlého poklesu chladicí kapaliny na risku min. Dolil jsem na max a po asi týdnu jsem byl zase na min.
Při troše snahy jsem pod chladičem při teplém motoru našel na zemi kapky a na spodním krytu motoru stopy po zaschlé kapalině. V servisu vyměnili těsnění na chladiči a láhev s rezervní chladicí kapalinou jsem mohl někam zaarchivovat, už neutekla ani kapka.

Vašek

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2005 13:03
od fabka2004
V Octavii sa meni chladiaca po 5r
(ruzovo-fialova G12, ci G12 plus)

Nieje to nahly pokles, je to postupny pokles, ale dolejem a budem viacej sledovat hladinu a hladat mozne stopy uniku, a pozriem aj vicko oleja.

BTW este by ma zaujimal nazor niekoho kto ma Fabiu a ma nabehane vyse 30tkm ci dolieval kvapalinu

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2005 15:54
od richie
hmm .. pred pol rokom som riesil podobny problem s jednou nasou fabiou 1.4 MPI .. po cca 90tkm zrazu sa zacala stracat chladiaca kvapalina .. predtym som nedolieval ziadnu chladiacu kvapalinu do ziadnej fabky (kazda nabehala cca 40-50tkm rocne)
.. po niekolkych navstevach servisu a reklamaciach, kde niekolko krat skusali utesnit vsetko mozne ci vymenili dokonca aj vodne cerpadlo, to skoncilo pri tom, ze poklesli vlozky valcov (ak si dobre pametam) a kvapalina presakovala do spalovacieho priestoru .. museli ich tusim vypodlozit a potom to prestalo ..

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2005 16:39
od fabka2004
dobre ze vravis ved auto este nemam 2r, takze mam ho v zaruke,
sup ho idem sobotu do servisu nech sa na to pozru ci nahodou nieco neudivia

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 8. 2005 13:47
od iki
kedysi som riesil podobny problem u Fabie 1,4 MPI. Tiez sa to snazili roznym sposobom vytesnit, cely system aj natlakovali, aby mohli lepsie urcit zdroj unikania kvapaliny. Zistili, malu mikrotrhlinu a chladic mi bol vymeneny.

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 8. 2005 07:40
od fabka2004
BANALNA CHYBA - UNIK KVAPALINY VYRIESENY

Jednalo sa o natlakovanu nadrzku chladiacej kvapaliny ktorej hladina bola na ryske min, a akonahle som otvoril nadrzku
(pri studenom motore!) okamzite vystupila hladina tam kde bola predtym.

Dakujem vsetkym za prispevky.

Odeslat příspěvekNapsal: 8. 8. 2005 08:03
od Iceman_21
Me se to stalo behem 3 mesicu a najeti asi 12tis km. Ubyla velmi vyrazne :D

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 8. 2005 17:10
od petero
Mne na O1 81kW TDi menili po 3rokoch 125 tis. chladiacu kvapalinu G12.Takze sa to asi robi.Dolievat nebolo treba.Inaksie to bolo na Fabii 1.4 MPi, na tej som musel obcas dolievat, nepravidelne.Zlepsilo sa to, az ked som do systemu nalial cistu chl.kvapalinu.

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 8. 2005 08:01
od fabka2004
Zrejme to suviselo s odparovanim dolievanej dest. vody,
Vcera mi napisali e-mail zo skodovky, citujem:

do modeloveho roku 2003, tj. od kvetna 2002 byla
plnena chladici kapalina G11, jejichz vymena byla predepsana kazde 3 roky. Tato
kapalina byla nahrazena kapalinou G12 Plus, ktera ma jiz celozivotni trvanlivost.

No a zaujalo ma to ze G12plus je celozivotna, pricom v servisnej knizke mam vymenu po 5r (a neviem ci nie aj obmedzenie na kilometraz)

Tak a teraz bud vcul mudry :cry:

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 8. 2005 08:12
od JardaB
Me to prijde jasne, celozivotni -> 5 let = zivotnost skodovky :-)