V posledním Autohitu (číslo 10) je dlohodobý test fabie - samozřejmě téměř žádné informace, jen pár obecných slov k fabii.
Co mne ale zaujalo je měření výkonu 1,2 12V HTP na "brzdě". Tady naměřili maximum 56,5 kW (+9,5kW proti údajům výrobce) při 5980 ot/min a krouťák 108 Nm (-4 Nm proti údajůmvýrobce) při otáčkách 3180 ot/min. Motor měl při měření najeto 2000km. Mimochodem i 1,4/55kW (která také byla v minulosti Autohitem testovaná na "brzdě") měla dle měření cca 65 kW.
Jmenovaný článek je tady:
http://sweb.cz/P.Fabiator/clanek.jpg
Čím tyto odlišnosti výrobcem udávaného výkonu a naměřeného výkonu mohou být způsobené?
1. Jinou metodikou měření?
2. Chybné měření , špatně zkalibrované měření ? (bohužel jsem nezjistil, kde Autohit měření prováděl)
3. Nebo je to tak, že výkon škodováckých motorů je vyšší a z marketingových, nebo daňových důvodů v cílových zemích je papírově výkon nižší ?
Tušíte někdo, kde je zakopanej pes ?
Proč se totiž pídím po skutečném výkonu motoru - jednak se mi subjektivně zdá, že motor jede lépe, než bych čekal od 47 kW. Dřív jsem jezdil v trošku lehčím autě s 55kW motorem a řekl bych, že velký rozdíl v dynamice necítím. Nejde mi do hlavy, jak může 47kW motor rozpohybovat 1100kg těžké auto na 160km/h (skutečných - ne tachometrových). Další věc je čipování - např Cimbu navýší výkon údajně na 52 kW. No jo, ale jak to tedy je? Navýší ho skutečně, nebo jen počítají s tím, že motor má z výroby víc? Pak jaksi nemá smysl za softwarové úpravy ŘJ utrácet.
Nemá někdo odkaz na jiné grafy naměřených hodnot tohoto motoru?