Jaký je skutečný výkon motoru 1,2 12V HTP ?

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Fabiátor 5. 5. 2005 20:52

V posledním Autohitu (číslo 10) je dlohodobý test fabie - samozřejmě téměř žádné informace, jen pár obecných slov k fabii.
Co mne ale zaujalo je měření výkonu 1,2 12V HTP na "brzdě". Tady naměřili maximum 56,5 kW (+9,5kW proti údajům výrobce) při 5980 ot/min a krouťák 108 Nm (-4 Nm proti údajůmvýrobce) při otáčkách 3180 ot/min. Motor měl při měření najeto 2000km. Mimochodem i 1,4/55kW (která také byla v minulosti Autohitem testovaná na "brzdě") měla dle měření cca 65 kW.
Jmenovaný článek je tady:

http://sweb.cz/P.Fabiator/clanek.jpg

Čím tyto odlišnosti výrobcem udávaného výkonu a naměřeného výkonu mohou být způsobené?
1. Jinou metodikou měření?
2. Chybné měření , špatně zkalibrované měření ? (bohužel jsem nezjistil, kde Autohit měření prováděl)
3. Nebo je to tak, že výkon škodováckých motorů je vyšší a z marketingových, nebo daňových důvodů v cílových zemích je papírově výkon nižší ?

Tušíte někdo, kde je zakopanej pes ?

Proč se totiž pídím po skutečném výkonu motoru - jednak se mi subjektivně zdá, že motor jede lépe, než bych čekal od 47 kW. Dřív jsem jezdil v trošku lehčím autě s 55kW motorem a řekl bych, že velký rozdíl v dynamice necítím. Nejde mi do hlavy, jak může 47kW motor rozpohybovat 1100kg těžké auto na 160km/h (skutečných - ne tachometrových). Další věc je čipování - např Cimbu navýší výkon údajně na 52 kW. No jo, ale jak to tedy je? Navýší ho skutečně, nebo jen počítají s tím, že motor má z výroby víc? Pak jaksi nemá smysl za softwarové úpravy ŘJ utrácet.
Nemá někdo odkaz na jiné grafy naměřených hodnot tohoto motoru?
Naposledy upravil Fabiátor dne 6. 5. 2005 10:24, celkově upraveno 3
Fabiátor
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod myndel 5. 5. 2005 20:54

Pokud se nemýlím, výrobcem udávaná hodnota je minimální výkon, často bývá vyšší.
myndel
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Fabiátor 5. 5. 2005 21:00

To Marek Litzman: Vyšší výkon řádově 1- 3 kW bych chápal, ale aby měl téměř nový motor o dvacet procent ! ( 47kW vs 56,5kW ) víc - to jsem nečekal.
Fabiátor
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod myndel 5. 5. 2005 21:18

no, u Veyrona je 20 % něco jinýho, než u nejslabší Fabie, říkalo se, že dobře zajetá 120 udělá o 50% větší výkon, než má v papírech. Co je na tom pravdy ale nevím
myndel
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 5. 2005 21:45

Takze si to vysvetlime:

- bezne motorove brzdy - dejme tomu chyba 2-3%
- povetrnostni podminky - dejme tomu 2-5%
- nadmorska vyska - dejme tomu 0-1%
- zajeti motoru - dejme tomu 0-1%
- palivo - dejme tomu 1%
- vlastni nepresnost od vyroby - dejme tomu 3-7%

- kdyz si to sectece celkovy rozdil muze byt tak 7-15% jen to mavne...
anonymni

Odeslat příspěvekod myndel 5. 5. 2005 21:48

Palivo neovlivňuje výkon motoru, resp. může ho ovlivnit jen negativně.
myndel
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 5. 2005 21:51

Marek: ano :)
anonymni

Odeslat příspěvekod myndel 5. 5. 2005 21:55

Ještě nesouhlasit :D
myndel
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Fabiátor 5. 5. 2005 21:57

To goes: ale že by se všechny tyto vlivy sečetly v pozitivním slova smyslu a udělaly + 20 procent? To se mi skoro ani nechce věřit ?!?
Fabiátor
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 5. 2005 22:04

Fabiator: no 20% je opravdu az moc, ale zase se mi nechce verit, ze ty auta maji ten vykon takovy vsechny. Nekdy se mi zda az moc divne, ze v testech bezne meri vykony vyrazne jine, nez udava vyrobce, odchylku beru, ale 20% je nejak divne. Kdyz se podivam na vysledky mereni lidi, nikdy takove rozdily nemaji jako mereni v testu, ze by nejaka "nahoda"?
anonymni

Odeslat příspěvekod George_Couser 5. 5. 2005 22:05

Fabiator: 1x1.05x1.01*1.01*1.01*1.07=1.1575 masobku puvodniho vykonu
George_Couser
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fabiátor 5. 5. 2005 22:09

Gerge_Couser : díky za vysvětlení. Jen bych dodal, že zbytek do dvaceti procent nárůstu výkonu bude dělat koeficient snahy Autohitu zavděčit se koncernu VW :o)
Fabiátor
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 5. 2005 22:22

Fabiator: ja bych ani nerekl, ze za to muzou redakce, spis bych rekl, ze za to muzou auta, ktere redakce dostane. To ze maji auta vetsi vykon, nez tabulkovy je jasne. Prodejce nemuze prodat auto s nizsim, nez uvadenym vykonem, pak by to byl duvod na odstoupeni od smlouvy. Dale je znamo, ze preplnovane auta maji procentualne vetsi rozdil vykonu proti tabulkovemu. Ale mit o 20% vetsi vykon u tak maleho motoru proste neni normalni. Nerikam, ze je to zamer ci neni, tohle nehodnotim, jenom rikam, ze je nekde chyba.
anonymni

Odeslat příspěvekod Fabiátor 5. 5. 2005 22:26

To Goes: Netuším. Zase mi připadá, že pokud by Autohit chtěl zkreslit testy ve prospěch koncernových aut, tak to snad nebude dělat tak okatým způsobem - najde jiné, tradiční "přednosti" typu měkčené palubky, nebo dílenské kvality.

Jestli to chápu správně, tak hodnoty výrobce se vztahují ke zkoušce motoru na stolici. Prováděný test spočíval v měření výkonu na kolech, na válcovém dynamometru, ke kterému byly připočteny ztráty - tedy také jde o to, jakou metodikou jsou určeny ztráty, které třeba dle grafu v časopise dělaly na 6000 ot/min cca 17kW a výkon na kolech dělal cca 39 kW , součtem tedy výkon na motoru určili na 56kW.
Je zajímavé, že točivý moment celkem odpovídal firemním číslům (sice o 4 Nm menší, ale je předpoklad, že se po zajetí motoru dostane na výrobcem uváděnou hodnotu).

Chápu, že problém by mohl být i na straně firmy, která měření prováděla - třeba výsledky trochu nadhodnotí, aby se zákazníci raději vraceli :)
Fabiátor
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonymni 5. 5. 2005 22:31

Fabiator: to ja uz nevim, kde je chyba ci problem...
anonymni

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků