od anonymni 15. 9. 2005 12:30
PaulZ: ne, v tom clanku to pise presne. Tady nejde o zadne znalosti nabiflovane atd. Proste nadmorska vyska, teplota, tlak atd. hraji dost a to vyrazne. Pokud jezdis autem tak sam vis, ze kdyz je v lete rano chladno, ze ti auto jede jako z praku a odpoledne v horku se to vlece. Ty rozdily jsou velke, nerikam, ze je to 10% v souctu, ale i 5% je dost. Kazda odchylka je vyrazna. Promin, ale pokud jsi byl nekdy na brzde, tak vis, ze spousta veci se tam neresi a o nejakem spickovem pristupu bych taky nemluvil. Proste jsi jeden z xxx a taky to tam tak vypada. Pokud bys chtel merit vykon fakt kvalitne, je to procedura na dost dlouhou dobu a ne na hodinku, dve.
Ono pouze z nactenych ifnormaci toho taky moc nebudes vedet. Priste doporucuji vice praxe k tem znalostem. To, ze maji auta vetsi vykon, nez papirovou hodnotu je znama vec, protoze pokud by nemela papirovy vykon, je to reklamovatelne, protoze auto nema ty vlastnosti s jakymi je automobilka prodava a tak proste automobilky pousti auta s vetsim vykonem. Tento vetsi vykon od vyroby + ruzne klima podminky + nepresnost brzdy + prdeni na nastaveni brzdy udela velky rozdil proti skutecnemu vykonu levou zadni. Zajimave je, ze s jednim autem jsme byli na brzde 3x a vykon byl 3x jiny, ale ne o 1kW ze 100, ale rozdil mezi nejmensim a nejvetsim namerenym vykonem byl 128 vs 123 kW vs. 119kW a to bylo v jedne a te same zkusebne. Tak mi tu nevykladej o certifikovanosti brzd a dalsich blbostech, pravda u jinych aut nebyl ten rozdil tak vyrazny a to slo o nepreplnovane benzinove motory.