Jak spravne pracovat s lakovou tuzkou

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Rodsten 25. 4. 2005 21:53

Mam na sve nove Fabii prvni skrabance a dva kousky uz jsem pres zakladni lak /mam cervenou Flamenco metalizu/. Ryhy jsou velice tenke a v mistech, kde to neni moc videt. Presto to chci trochu opravit. Neni to na kitovani a tak jsem si u Skodovky koupil v barve lakovou tuzku. Dostal jsem dve lahvicky, zakladni barevny lak a kryci bezbarvy lak. Navod tam prakticky neni, jenom nic nerikajici obrazek. Jak spravne postupovat ?

Predpokladam nejprve naneseni zakladniho laku a po zaschnuti kryciho laku. Ale nevim kdy to mam rozlestit? Jestli je nutno to nejprve3 pretrit zakladnim lakem, zaschnout a brusnou pastou vyrovnat a pak kryci lak a po zaschnuti vylestit ?

Poradte, kdo s tim m a zkusenosti...
Rodsten
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod p0etrik 25. 4. 2005 22:03

Pokud mas jenom jemne skrabance, je nejlip barvu nanest jen treba serizlym paratkem nebo spendlikem primo do ryhy, popr. hned barvu utrit, at zustane jen v te ryze. Kryci lak nedavej vubec.

Pri jinem postupu vzniknou "jelita", ktera vypadaji snad jeste hur nez skrabance.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod upír 26. 4. 2005 09:04

Přesně tak, jak říká poetrik. Sice mi tvrdili, že čirej krycí lak se dá ředit S6006, ale i tek je po nanesení husčí a tlusčí než by člověk chtěl. Takže ten krycí čirej lak radši vůbec nepoužívej.
upír
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod sowwwa 26. 4. 2005 10:08

jednou jsem opravoval barvu a pouzil jsem i ten vrchni lak - opravdu to vypada hrozne .. nevite cim to obrousit/vylestit?
Opel Omega MV6 155kW r. 99, AR: Bel V945CZ v5.6
sowwwa
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 4. 2005 10:15

sowwwa: na to jsou specialni brusne/lestici kotouce a specialni pripravky. Rozlesteni laku atd. bych osobne nikdy nedelal doma, pokud nejsem clovek, co v tom ma praxi. A i vlastni skrabance pokud je jich vice, nebo jsou hlubsi bych nedelal doma. Neni to tak jednoduche, jak to vypada. Pokud je to nekde dole na narazniku, spojleru atd. tak to jo, ale opravovat lak treba na blatnicich, kapote, strese, dverich bych radeji sveril nejakemu mensimu autolakyrnikovi, nez domacim pracem ala "ptak votvirak". I kdyz ani prace doma neznamena spatny vysledek...
anonymni

Odeslat příspěvekod maraJP 10. 5. 2005 21:49

Pokud je rýha mělká, lak nedávat. Vetšinou se nedá dát nikdy. Barva v tužce je hodně hustá a při nanesení do rýhy převyšuje okoloní povrch. Je dobrý nechat to zatvrdnout klidně i 2 měsíce a pak to rozleštit, brusnou pastou raději ale vůbec , nebo jen opatrně páč větším tlakem se dá lehce probrousit okolní lak. Postačí šetrnější leštěnka např.tempo, do ní případně trochu pasty přidat. Už jsem takhle opravoval stříbrnou metal. a je to docela pakec. Nyní už mám obyčejnou pastelovou barvu a je to pohoda tyhle škrábance opravit. Kvůli tě :lol: mhle potížím bych asi dnes už metlu nebral.
maraJP
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JardaB 10. 5. 2005 23:48

Ted jsem to zkousel taky, rekl bych ze je to o neco lepsi, nez dratem do voka :-) Zakladem je spravne mnozstvi jen do mista defektu, aby se to nerozmatlalo kolem. Furt to vypada lip nez bile tecky (tmave modra metla). Jeste mozna zkusim ten lak na nejakem min viditelnem miste - brva je furt kousek pod urovni. Nebo jeste jednou barvu, pry to moc nevydrzi. Jaka je vubec alternativa - prelakovat cely dil? V tom pripade neni moc co zkazit.... (je to auto z r. 97, tam tech vad uz je docela dost, takze se to moc zhorsit neda)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Swifty 11. 5. 2005 06:54

Podívejte se na tohle - http://www.mazda3forums.com/viewtopic.php?t=9385. V prvním příspěvku je odkaz na video, jak opravuje lak na dveřích, a je to teda síla - vůbec nic tam pak není vidět.
Já mám stejnou barvu a zatím opravuju jen malý tečky vpředu na nárazníku jen barvou, ne krycím lakem. Uvidím, jak to bude držet....
Swifty
Nováček

Odeslat příspěvekod Řepík 26. 5. 2005 14:30

Je fakt, že ten bezbarvej lak tomu spíše ublíží, než pomůže... Opravoval jsem škrábanec takhle před týdnem a už vím, že krycí lak nebudu příště dávat. Z dálky to není moc vidět, ale když se na to člověk podívá blíže - nic moc.
this is gonna be LEGEN ... wait for it...DARY!
Řepík
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 26. 5. 2005 15:19

Nedavno mi pristal na haubne sutr a vysledkem je mala bila tecka a sloupnuty kryci lak tak 2x3cm.... Proste na ty barve uz moc nedrzi. Tak jsem vzal lahvicku s cirym lakem,misto ocistil, doloupal okraje (ale jen trochu, jinak bych mohlskoncit nakraji :-) ) a 2x pretrel. Efekt je prekvapive dobry, az na ten prechod do stareho laku - tam je jelito. Vi nekdo co to udela, kdyz to vezmu citlive tak 2000 smirglem (tzn.ze si s tim vyhraju, abych poskodil co nejmensi okoli)? Cim to pak rozlestit? O moc horsi uz to asi nebude, tak to za pokus stoji. V nejhorsim to sundam a necham prestrikat :-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 5. 2005 15:51

JardaB: no jak to vezmes pod vodou, tak to dorvnas, ale pujde to videt jako pest na oko, tedy minimalne pro lidi, co vi. Navic kapku narusis stary lak, ale v globalu s tim nic nepokazis...
anonymni

Odeslat příspěvekod Zbyna 30. 8. 2005 11:48

Ted me napadá že nám trochu u megana kvete zadní lem u stěrače asi 1x2 cm a asi to nebude moc lehká oprava,peněz moc není tak jedině namíchat barvu v lakovně ,vybrousit,zakitovat a potom nevim jestli je to lepší nechat na nějakým servisu,ale to by asi bylo dost mastný,myslíte že by to šlo udělat za domácích podmínek k nepoznání?....a co to trochu komplikuje je metla :(
Zbyna
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zamo 30. 8. 2005 23:28

Rodsten: Na parkovištní "lišeje" a různé drobné škrábance mi vždy výborně pomohl renovátor laků a metalíz HOLTS (Polish micro rayures), výrobce Holt Lloyd s.a. Francie - dovozce pro ČR: Filson, s.r.o. Praha. V jednom z případů to dokonce vypadalo na opravu laku, ale šlo to krásně rozleštit. Přípravek obsahuje středně abrasivní částice a vosk, lze jej běžně koupit v prodejnách s autokosmetikou. Nevím do jaké míry máš sice poškrábaný lak, ber to jako tip.
Zamo
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zbyna 31. 8. 2005 11:32

Zbyna píše:Ted me napadá že nám trochu u megana kvete zadní lem u stěrače asi 1x2 cm a asi to nebude moc lehká oprava,peněz moc není tak jedině namíchat barvu v lakovně ,vybrousit,zakitovat a potom nevim jestli je to lepší nechat na nějakým servisu,ale to by asi bylo dost mastný,myslíte že by to šlo udělat za domácích podmínek k nepoznání?....a co to trochu komplikuje je metla :(t/quote]


Jak byste to vyřešily vy?
Zbyna
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rs. 31. 8. 2005 13:58

presne tak jako jsi navrhoval, pouze bych pridal demontaz sterace, vhodna zakladovka a nakonec dukladny nastrik dutin.

Pozadavek aby to nebylo videt +metla = profi lakovna (mam garaz, kompresor, spoustu serepeticek a stejne to vzdycky chytne pri urcitem uhlu jinou barvu), chce to zkusenosti.
Rs.
Štamgast

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků