Jak to dopadlo s navýšením výkonu 2.0 TDi

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Lukke 24. 4. 2005 17:35

[quote="Leonardo Cupránek";Lukke: No to teda fakt nevim. Ale asi tusis, jak moc me to zajima.
Ale myslim si, ze pri slusnem zachazeni a dodrzeni vseho, co jsem psal vyse, by se stav nemel moc lisit od neupraveneho.
K tem bodum bych jeste pridal, ze tam davam spickovej olej, kterej ma servisni intervaly 30 az 50 tisic km a stejne ho menim maximalne po 15ti tisicich (pro sichr).[/quote]

Špičkovej olej.... Ono moc rozdílů v olejích ani už neni, většinou se platí za značku. Nechápu politiku VW měnit olej po 50kkm. Kolik tam musí být špíny, prachu a špon z válců... Tipuju že tam leješ Castrol 0W-30 nebo 5W-60 pro vysokootáčkové motory... Ono nejde ani tak o výměnu oleje jako výdrž spojky a dalších součástí, které nejsou dimenzovány na 2x silnější výkon než původní motor.

btw: Nejel jsi dneska do Prahy po D5? Potkal jsem mírně upravenýho červenýho Leona, se 17 kolama, 4 koncovky výfuku a zatmavenými skly... :-)
autorevue.cz: BMW 330i E90, 190 kW + BMW 525d F11, 150 kW
zive.cz: Intel Core i9-7980XE, 2x Radeon RX 480, 64 GB RAM, SSD Intel 720, Samsung MD230X6
mobilmania: Galaxy S9+
Lukke
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jim 24. 4. 2005 18:09

Lukke píše:[quote="Leonardo Cupránek";Lukke: No to teda fakt nevim. Ale asi tusis, jak moc me to zajima.
Ale myslim si, ze pri slusnem zachazeni a dodrzeni vseho, co jsem psal vyse, by se stav nemel moc lisit od neupraveneho.
K tem bodum bych jeste pridal, ze tam davam spickovej olej, kterej ma servisni intervaly 30 az 50 tisic km a stejne ho menim maximalne po 15ti tisicich (pro sichr).


Špičkovej olej.... Ono moc rozdílů v olejích ani už neni, většinou se platí za značku. Nechápu politiku VW měnit olej po 50kkm. Kolik tam musí být špíny, prachu a špon z válců... Tipuju že tam leješ Castrol 0W-30 nebo 5W-60 pro vysokootáčkové motory... Ono nejde ani tak o výměnu oleje jako výdrž spojky a dalších součástí, které nejsou dimenzovány na 2x silnější výkon než původní motor.

btw: Nejel jsi dneska do Prahy po D5? Potkal jsem mírně upravenýho červenýho Leona, se 17 kolama, 4 koncovky výfuku a zatmavenými skly... :-)m/quote]

Leornado má ve skutečnosti Toledo ne Leona pozor2 , měl by si asi trochu poupravit nick... :)
Jim
TDI tuner roku 2007

Odeslat příspěvekod Lukke 24. 4. 2005 18:10

Jim píše:Leornado má ve skutečnosti Toledo ne Leona pozor2 , měl by si asi trochu poupravit nick... :)-/quote]


No ale měl Leona ne? Alespoň ještě nedávno...
autorevue.cz: BMW 330i E90, 190 kW + BMW 525d F11, 150 kW
zive.cz: Intel Core i9-7980XE, 2x Radeon RX 480, 64 GB RAM, SSD Intel 720, Samsung MD230X6
mobilmania: Galaxy S9+
Lukke
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Leonardo Cupránek 24. 4. 2005 22:51

Ten vykon ale preci neni zvyseny 2x! Jen z puvodnich 110kW (puvodni papirova maximalka 215km/h) na 136kW. To zase neni az tak moc velke zvyseni, to je o mene nez ctvrtinu.
Leonardo Cupránek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Leonardo Cupránek 24. 4. 2005 23:06

To: Vlastimil Vobořil : Do Passatu se davalo 1.9 TDI se vsemi tremi cervenymi pismenky (110kW)? Ja myslel, ze jen do Golfu, Bory, Leonu a Toleda...
Leonardo Cupránek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Leonardo Cupránek 24. 4. 2005 23:07

Lukke: Z duveryhodnych zdroju jsem slysel, ze Castrol je dobrej v olejich pro benzinaky, ale pro diesely moc dobrej neni.
Navic zadnej 5W-60 olej nesplnuje VW normu pro PumpeDuse motory. Cili pouzivam Shell. OW-30 na zimu a 5W-40 na leto.

V lete olej chladim naporovym chladicem oleje.

V zime motor (tedy i olej) predehrivam nezavislym topenim ;-)

Motor KAZDEHO auta (u turboauta i turbo) se nici provozem za studena. I extraridkemu oleji 0W-30 (natoz 5W-40 ci jeste hustsim) trva MINUTY nez zacnou mazat - tedy ve studenem aute odstavenem treba na noc, kdy olej z trecich ploch stece. Proto je dulezite v zime pouzivat 0W olej a pokud mozno pred jizdou (treba 20 minut) dalkacem zapnout teplovodni topeni, aby cely motor zahralo.

Toto zimni opotrebeni dela VEKOU cast celkoveho opotrebeni (motor proste po startu neni nekolik minut mazan!). Dalsi velkou cast opotrebeni dela to, ze tunovany zatezovany motor v lete olej "prepali". Tomu se zase musi celit chladicem oleje.

Kdo toto vyresi (treba ja) a navic nechava turbo vydejchavat, ma dost velkou sanci, ze mu motor vydrzi dele, nez prumernemu ridici (ktery nema chip, ale take o auto extra nepecuje).
Leonardo Cupránek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukke 24. 4. 2005 23:28

Leonardo: Já nemluvím o tvém autě, ale o tom, že jste psali, že by šla 66kW oktávka přečipovat i přes 100kW. Jinak kdo ti říkal (jaký důvěryhodná zdroj), že Castrol je pro diesely špatnej? :) U BMW doporučují JEDINĚ Castrol, vlastně použití jiného oleje je silně nedoporučeno. Do všech nových motorů BMW se leje primárně Castrol SLX 0W-30, do vysokootáčkových (M) 5W-60 RS.

Další věc, olej 0W maže již po několika sekundách (oficiálně tuším 3s, reálně více). To, že běží motor několik MINUT bez mazání, je naprostý nesmysl. Možná tak u starý škodovky, ale u moderního motoru, zabezpečující mazání i studeného motoru, toto nehrozí. V zásadě máš pravdu, že je to nejcitlivější časový úsek při kterém dochází k největšímu opotřebení, ale tvůj příspěvek byl hoodně přehnaný. :)
autorevue.cz: BMW 330i E90, 190 kW + BMW 525d F11, 150 kW
zive.cz: Intel Core i9-7980XE, 2x Radeon RX 480, 64 GB RAM, SSD Intel 720, Samsung MD230X6
mobilmania: Galaxy S9+
Lukke
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jim 24. 4. 2005 23:40

Lukke píše:Leonardo: Já nemluvím o tvém autě, ale o tom, že jste psali, že by šla 66kW oktávka přečipovat i přes 100kW. Jinak kdo ti říkal (jaký důvěryhodná zdroj), že Castrol je pro diesely špatnej? :) U BMW doporučují JEDINĚ Castrol, vlastně použití jiného oleje je silně nedoporučeno. Do všech nových motorů BMW se leje primárně Castrol SLX 0W-30, do vysokootáčkových (M) 5W-60 RS.

Další věc, olej 0W maže již po několika sekundách (oficiálně tuším 3s, reálně více). To, že běží motor několik MINUT bez mazání, je naprostý nesmysl. Možná tak u starý škodovky, ale u moderního motoru, zabezpečující mazání i studeného motoru, toto nehrozí. V zásadě máš pravdu, že je to nejcitlivější časový úsek při kterém dochází k největšímu opotřebení, ale tvůj příspěvek byl hoodně přehnaný. :)n/quote]

Možná nevíš, že Castrol je sponzorem BMW ve F1, tím se to částečně vysvětluje, proč jedině tento olej :D . Sice se nemotám kolem olejů, ale nemyslím si, že Shell, Aral, atd. by byly výrazně horší, budou to jen minimální rozdíly..... :wink:
Jim
TDI tuner roku 2007

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 4. 2005 23:47

co se tyce oleju, ne kazda znacka vyrabi svuj valstni olej, nekteri jenom lepi etikety na oleje jinych vyrobcu, takova obdoba Tesco mouky, Tesco kavy atd...

jinak je docela bezne, ze nektere automobilky spolupracuji s vyrobci jinych veci, tak jako Castrol+BMW, tak je treba Selenie+Alfa... zcela bezna vec
anonymni

Odeslat příspěvekod Vlastimil Vobořil 25. 4. 2005 02:28

Každá značka má podobný olej,záleží jen na etiketě.Takže zde bych rozdíly neviděl!!!!!Nenechat se oklamat!!!!!!!!!!!
VolksWagen Passat 1.9 TDI čiplý na cca 140 kW
Vlastimil Vobořil
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oscar 25. 4. 2005 06:16

Leonardo: vsechno cerveny TDI se do pasatu davalo. akorat ze melo jenom 96 kW. 110(ARL) je pouze v tom co pises +A3
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Leonardo Cupránek 25. 4. 2005 10:55

Lukke: I kdyby to byly jen 3s (coz mi po dlouhodobem odstaveni prijde opravdu dost malo), vznika tim to nejvetsi opotrebeni.

Kazdopadne stejne se nedoporucuje motor vytacet a zatezovat za studena, cili (pokud nemas nezavisle teplovodni topeni) jde o minuty, resp v mrazu dokonce o desitky minut.
Leonardo Cupránek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Leonardo Cupránek 25. 4. 2005 10:57

Oscar: Ja mel pocit, ze 96kW TDI-PD se znaci na Passatu stejne jako treba na Superbu cervenym D a I, tedy TDI.
Nevidel jsem ZADNY passat s vsema cervenyma. Zato golfu, leonu a toled nekolik (mozna i desitky).
Leonardo Cupránek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod madeja 25. 4. 2005 11:10

Pánové tem brilantní kousek, kdy jsem omedze zrychloval byl v Superbu. Psal jsem prvně, že to bylo v octávce jednoduše proto, že jezdím oběma těmito auty, mimochodem oba jsou služební. Domů z práce si beru octávku a hold si člověk vždycky neuvědomí v čem před pár dny seděl. :cry:

Musím, ale říct, že co se týče pohodlí jízdy je Superb hodně výše.

V sobotu jsem si sjel s octaviou combi 4x4 TDi. Můj bratr svádí boj zdá tenhle diesel + nějaký chip nebo benzín 2.0 FSI. Já mu osobně doporučil to FSi. Ten nafťák se mi zdal opravdu dost lenivý s FSi si sjedu snad zítra. Fsi mi není sympatický, ale z těchto dvou variant se mi zdá lepší. Nelíbí se mi doporučení na 98 oktanů a že to nemá turbo, tudíž je to nutno pro větší elasticitu trošku honit. Samozřejmě je to bodle dieselu tichounké, alespoň si myslím. Patl se na FSI u několika kprodejců nikdo mu jej moc nedoporučil co na to říkáte vy ?
Líbí se mi hodnocení aut na autorevue , ale to hodnoceni FSI se mi zdálo hodně nadnesené. "Důstojný nástupce 1.8T" Prooha vždyť je na stovce o více jak sekundu později a to je docel pěkný rozdíl. Já bych spíše čekal, že nástupce budu drobátko lepší v dinamice a to bohužel není.
madeja
Nováček

Odeslat příspěvekod oscar 25. 4. 2005 11:13

Leo: u toho passat si 100pro jistej nejsem, ale mame na dilne Alhambru se vsema cervenejma a ma 96kW.
Psychotik je, zjednodušeně řečeno, člověk, žijící ve svém vlastním světě, obtížně rozlišující představy a realitu - petrumr.
oscar
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků