Díky za spoustu reakci na můj dotáz směřující k chipu octavie 2.0 TDI.
Včera mi tu úpravu řídící jednotky provedli, takže Vám napiši první dojmy asi z 200 kilometrů.
Nákonec jsem nešel do žádného brutálního čipu, zvolil jsem ten " nejlehčí ", tzn. naměřili mi 126 Kw a 350 Nm.
Při prvním rozjetí s upraveným autem byl první pocit ten, že se mi zdálo, že sedím v podstatně lehčím autě, při jemném zacházení s plynem,se auto mnohem volněji pohybuje.
Při sešlápnutí plynu v otáčkách kolem 1 500 až 2000 lze pozorovat jen velmi málé zlepšení, spíše jen ta lehkost je větší. Po překročení hranice 2 000 motor dá znát , že má přes 20 kw navíc a má skutečně velmi silnou akceleraci a až do 4 500 vůbec nepolevuje.
Čudit motor nečudí, respektíve stejně jako před úpravou. Po sešlápnutí plného plynu se po cca 1s objeví jemný obláček pod výfukem - žádná hrůza. Spotřeba se mi zdá při jemném zacházení a ježdění v koloně menší cca 0,3-0,5 l. Při silnější jízdě je tomu naopak.
Překvapil mne zvuk motoru. Při startu a rozjíždění a jizdě od semaforu k semaforu je stejný, při jizdě po okrskách s jemnou nohou šel hluk docela dolu, respektíve motor neslyšíte. Při sešlápnutí plynu v nizkých otáčkách zmizelo dunění. Při vytáčení motoru nad 3 tisíce se stal zvuk motoru dravější, více se přibližuje zvuku vytočeného benziňáku. Všeobecně se dá říct, že je mírně více slyšet turbo.
Zatím musím, říct, že jsem spokojený. Stálo mně to 15 tis. včetně DPH( to si odpočítám)