Stránka 1 z 5

Jede líp 1.6 75 kW nebo 1.9 TDI 66 kW?

Odeslat příspěvekNapsal: 12. 4. 2005 08:46
od AutoRevue.cz
Zvažuju koupi ojetiny Octavie a nevím, jestli jít do nafty nebo benzínu. Co myslíte, s čím budu po stránce dynamiky víc spokojen?

Odeslat příspěvekNapsal: 12. 4. 2005 09:15
od Marios
Mam O1 r.v. 2003 s 1.6 MPI 75 kW v Ambiente a jsem s motorem spokojen! Pokud nenajezdis za rok vice jak 15 000 km bez do benzinu. Ma to vyhody v kultivovanejsim chodu, zvuku a nezatezuje tolik predni napravu a kdyz nemas tezkou nohu je motor i usporny !!! Muj rekord je Jeseník - Prostejov - Jesenik (cca 270 km) za 5,2 L/100km Vcera jsem to byl "jen tak" projet a kdyz to trosicku nerikam moc ale trosku tocis ten motor tak jede hezky. Od 3000 ot/min to uz ma dobrou dynamiku. Ber urcite MPI !!! TDI ma jen turbo kopanec ,ale kde nic tu nic.... Mam s nim zkusenost jezdil jsem s timto TDI 66kW a fakt MPI 75 kW jede lépe !!!!

Benzin

Odeslat příspěvekNapsal: 12. 4. 2005 13:35
od Tlumex
No v praci mame 1,6 75Kw je to super motor! Pokud budes jezdit rozumne tak kolem te 7 az 7,5 s lehkou nozkou se s tim da jezdit! :wink: V praci sme jeli ve trech lidech do Prahy z Brna po dalnici dost rychle a pak v Praze zacpa no a stejnym tempem zpet /cca 180 :cry: / no a vysledna spotreba 8,3 coz je super! Ten motor vrele doporucuju kdyby se delal do fabie pral bych ho hned :hm

Odeslat příspěvekNapsal: 13. 4. 2005 20:39
od p
[quote="Marios"] TDI ma jen turbo kopanec ,ale kde nic tu nic.


No teda zrovna u 66kW bych o kopanci moc nemluvil. Chová se to spíše jako větší objem bez turba.

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 4. 2005 06:36
od MDP
Shoduji se s "p". Sám jezdím s tdi66, 1,8t, sdi a 1,6 a musím říct, že tdi66 žádnou velkou turbo dírou a kopancema do zad netrpí - chová se spíše jako 2,5D . Jinak po městě a rychlosti 80km je rychlejší a tišší 1,6, ale nad 80km/h se karta obrací tdi ztichne - při 140-150 v něm není od motoru velký hluk a navíc jede uvolněně okolo 3000ot. Benzín už máš daleko za 4t spíše 4,5 a tomu odpovídá spotřeba a hluk. Co se týká výkonu - opět bych řekl že na první 2 rychlosti vede 1,6. Na trojku je to nastejno a na 4 a 5 - hlavně na dálnici lépe zatahuje tdi. Musíš si vybrat co od toho chceš.

Odeslat příspěvekNapsal: 14. 4. 2005 12:24
od MPxondra
mel sem tu moznost jezdit s obema a vice se my zamlouval motor tdi ten turboefekt neni extremni ale je tam a vytahli sme zneho i 200kmh

Odeslat příspěvekNapsal: 20. 4. 2005 12:08
od OII
Rodice maji O I TDI 66KW a musim rici, ze je pekne kdyz to turbo sepne, ale druhou strankou je, kde budes jezdit a jak dlouhe trasy. Narazim trochu na zvukovy projev TDI "duneni, traktor". :). Takovy argument, ze kdyz ma TDI spravnou teplotu a jedes po dalnici, tak 100-130 je uz zvukovy projev pohoda, tak to neberu. U 1.6 to muzes mit studene a porad mas ten tichy chod. Kdyz moc nenajedes vzal bych tu 1.6. Me osobne docela otravovat ten klapot TDI. Jinak HDI je balada proti TDI, ale ty resis Octavii. :)

Odeslat příspěvekNapsal: 20. 4. 2005 16:38
od p3k
Mi ty auta připadají výkonově nastejno (je to tu už popsáno - p a MDP) takže si spočítej kolik najdeš za rok a přihlédni k ceně a hlavně stavu - to by mohlo být tvým kritériem.

Odeslat příspěvekNapsal: 16. 9. 2005 15:03
od Potvora
Mám Octavii I 1.6/75 kW (r.v. 10/2001) a nemohu si na ten motor stěžovat - je klidný, v běžných rychlostech relativně tichý, jeho velkou předností je dvojka (kvalt). Kupoval jsem ji v době, kdy jsem najezdil tak 10-15k km ročně. Doba se ale změnila a teď jezdím každý všední den okolo 160 km (+/-) a tam už bych diesel určitě ocenil. Se spotřebou je na tom 1.6/75 kW velmi dobře, mohu v podstatě potvrdit zkušenosti Mariose (o kousek výš), jenže diesel je diesel...

Odeslat příspěvekNapsal: 16. 9. 2005 15:28
od Bond007
hmm ja mam taky zkusenost jak s 1,6 100k tak s TDI 90k a prijde mi ze ten benzin ejde o neco lip, pokud ti jde jen o to trosku lip se projet sel bych do toho benzinu. Nevim jak to ostatni delaji, ale kdyz ja s nim spechal do prahy a z prahy tak jsem mel s golfem spotrebu cca 11,5...Ale zase u toho TDI mas moznost si to prechipovat a pak se 1,6 nechyta..

Odeslat příspěvekNapsal: 17. 9. 2005 18:47
od MartinTDI
Bond007 píše:hmm ja mam taky zkusenost jak s 1,6 100k tak s TDI 90k a prijde mi ze ten benzin ejde o neco lip, pokud ti jde jen o to trosku lip se projet sel bych do toho benzinu. Nevim jak to ostatni delaji, ale kdyz ja s nim spechal do prahy a z prahy tak jsem mel s golfem spotrebu cca 11,5...Ale zase u toho TDI mas moznost si to prechipovat a pak se 1,6 nechyta..


Mam chip sice na O2 TDI a nejen ze se mi znizila spotreba ale motor je tizsi pri studenych startoch!! Kdyz bude ropa stejne draha jako dnes jinu moznost ako TDI nevidim pozor2

Odeslat příspěvekNapsal: 19. 9. 2005 09:55
od Jarda2
Mazaná otázka od AutoRevue.cz - Již z údajů v otázce je jasné, že dynamika benz. motoru bude lepší (neboť má o 9kW více) a stejně se vesle diskutuje. To neberte jako kritiku, nic proti diskutování nemám, jen mě překvapuje, jak se mnohdy diskutuje o samozřejmostech (viz. nulová spotřeba při brždění motorem).

Odeslat příspěvekNapsal: 19. 9. 2005 10:15
od Bond007
jarda2: neni to vzdycky o papirovem vykonu, to bude asi ten problem...

Odeslat příspěvekNapsal: 19. 9. 2005 10:24
od Aloha
No mame OI s tou 1,6 a docela slusny motor pri svizny jizde spotreba 7-7,2l i kdyz ted sem jel cca 800km tam a zpet a tam 6,8 a zpatky 6,2l pri prumerny rychlosti 80km/h ale to byl plynuly provoz! Jinak jak uz nekdo psal od 3000ot. slusny zatah a na dalnici to ma pri 140km/h asi 4000ot.! Jak uz tady rekla vetsina zalezi na tom kolik najedes pokud ne moc tak urcite tu 1,6!

Odeslat příspěvekNapsal: 19. 9. 2005 11:38
od Avant
1.6 jezdím v A3 teď má nový sw v řj a jezdí až neskutečně komfortně. Jezdil jsem i 1.6 FSI kde je znát těch 10kw plus a od 5 000 to až neskutečně zatahuje , ale jina na pohodové ježdění v jednom je ta 75 dostačující. TDI jede sice za míň ale je těžší a výrazně hlučnější.