Zdravím. Koupil jsem si dashcam MIO MiVue 792 Wifi a myslel jsem, že ji jen jednoduše připojím do zapalovače své Octavia III 100 Edition. ... Kamera by měla "blbuvzdorně" zapnout při nastartování motoru a vypnout se spolu s vypnutím motoru, či max chvilku po něm.
Bohužel to tak ale není. ... Do zásuvky zapalovače jde elektřina už po otevření dveří a tedy už v tu chvíli kamera začne nahrávat. Což o to, s tím bych asi nějak dokázal žít. Problém je, že po nastartování auto pošle do zapalovače nějaký signál "vypni/zapni přívod elektřiny", což ale stačí k tomu, aby se kamera už vypla. Opět, i s tímto bych asi dokázal žít, kdyby se ale kamera znovu zapla, protože bude vědět, že do ní elektřina jde. Jenže to se nestane. ... Takže rázem musím po nastartování motoru kameru manuálně zapnout. Ok, asi i s tímto bych byl s velkým skřípěním zubů ochoten žít. Jenže tato situace se zopakuje při nejbližší chvíli, kdy z nějakého důvodu sepne v autě zabudovaný start-stop systém. ... A to už je prostě moc. Abych během každé jízdy stále kontroloval, jestli kamera jede nebo ne, manuálně ji zapínal a pak opět kontroloval, jestli se náhodou nevypla, to je uživatelský nesmysl.
Volal jsem kvůli tomu do servisu Škoda a dozvěděl jsem se, že toto chování zapalovače bylo zamýšlené a dle Škodovky je to tak správně. Nevím jestli to tak má celký koncern VW, protože třeba v Beetlu z roku 2000 (či kdy) se to chová úplně stejně. ... Naopak v novějším BMW už to funguje tak jak bych potřeboval.
Dle technika Škody to mohou napojit stejně jako autorádio, což by problém vyřešilo, ale přijdu tím o záruku. Což samozřejmě nechci, mám ji ještě 2 roky. Dokonce i když to zapojí oni ve Škodovce, tak tím přijdu o záruku. ... Dle stejného technika tedy všichni majitelé Škodovek co tyto kamery mají, tak si je buď montují po záruce, nebo záruku na vlastní riziko porušují.
No a tedy moje otázka je. Je to opravdu tak, nebo ten technik kecal? Nechce se mi věřit tomu, že by to opravdu bylo udělané takto blbě.