Zdravím,
v týdnu mi při rozjezdu na mokru trochu "ujela" noha a moje trojková Octavie (1.2 TSI) začala jakoby v rytmu nějakého asistenčního systému regulace prokluzu kol (na přístrojovce problikávala kontrolka která by měla značit ESC/ASR) silně cukat a hlavně vydávat hodně hlasité zvuky. Něco jakoby mi něco silně trhalo zadní nápravu dozadu (která by se měla každou chvíli utrhnout) nebo jakoby mi v kufru poskavalo několik metráků těžké závaží a sice v intervalu cca 4x za vteřinu, než se gumy chytly. Pak jsem to zkoušel na suchu a nedělá to, možná jen s hodně slabým náznakem, ale nesoustředit se na to, tak to asi ani nevnímám..
Nevzpomínám si, že by mi to kdy nějaké auto (na mokru) dělalo a to jsem řídil Yetti, novou VW Caddy, Jettu, dvojkovou a jedničkovou Octávii,... takže ty by měly mít podobné asistenční systémy.
Napadlo mě, jestli to není tím, že mám zadní nápravu vlečnou, ale asistenti přeci v tomto případě regulují hnanou nápravu a na zadní nápravu by to nemělo mít vliv, tak proč to cuká jakoby zezadu? Že by se to tam takhle přeneslo?
Pak mě ještě napadlo vypnout asistenční systémy, abych zjistil, jestli to způsobují. U svého auta mohu nastavit/vypnout pouze onen systém ESC/ASR - "Systém ESC - ASR (kontrola trakce) Vypnuto", ale nic se nezměnilo. K čemu tedy ASR je?
Dle tohoto článku:
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Syst%C3 ... okluzu_kol
se zdá, že je to přesně ten systém, který při akceleraci zasahuje a jeho vypnutí by mě mělo cukání zbavit.
Jen pro pořádek, nejsem žádný závodník a nepotřebuji se pokoušet rozjíždět rychleji než-li kola dokáží přenést na silnici, jen mne trochu znepokojuje, jestli je u mého auta vše v pořádku.
Děkuji za případné odpovědi
EDIT: Teď jsem na to zkusil znovu šlápnout na suchu a taky je to znatelné, ikdyž podstatně méně, tak to také trhá..