Ahoj,
potřeboval bych poradit od nějakého majitele, který má Yeti s motorem 1.2TSI a střídá letní kola 225/50/R17 a zimní 215/60/R16, případně 205/55/R16, jak velký rozdíl je v dynamice auta, tj. jak moc brzdí 17" kola tento motor pro Yetiho proti těm základním 215/60/R16.
Koupil jsem Yetiho 1.2 TSI 81kw na zimních menších (dle TP povolených) 205/55/R16 a na těchto kolech je auto relativně živé, jezdí se s tím dobře, není gumové ani utřepané. Tyto kola jsou ale povolená jen na zimu a měl jsem možnost krátce zkoušet výchozí letní 215/60/R16 a je tam cítit, že kolo je větší/širší/těžší, tak už to není taková paráda na zrychlení. Na druhou stranu jsou to docela balony a na předchozím autě jsem měl na léto 205/55/R16, na zimu 195/65/R15 a i když se jednalo o 110kw motor, tak bylo znát že ty větší kola brzdí, ale auto zase sedělo a hlavně u 110kw to bylo jedno.
Nyní vybírám zda koupit na Yetiho 225/50/R17 nebo raději 215/60/R16, abych prostě těmi 17" koly nezabil motor, který přece jen nemá tolik síly na relativně velké/těžké auto. Třeba v takové Fabii nebo Rapidovi je tento motor úplně v pohodě.
Nejraději bych i na léto koupil 205/55/R16, sice to trochu blbě vypadá (malé kola do velkých blatníků), ale ty nejsou jako letní schválené (v TP jen pro M+S).
Díky za názory, respektive spíš nechci názor, ale praktické zkušenosti kdo s tím fakt jezdí. A neříkejte mi, proč jsem si teda nekoupil silnější motor, abych nemusel řešit brždění kol. Popravdě kdyby se nedělala 1.4 TSI 110kw jen 4x4, tak bych bral tento motor, ale čtyřkolku jsem nechtěl a proto nakonec 81kw.