Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MELLO 28. 1. 2021 00:36

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tslany 28. 1. 2021 00:38

:D
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.
tslany
Štamgast

Odeslat příspěvekod Hitman II. 28. 1. 2021 10:25

Hoši, už jsem se pevně rozhodl, že si pořídím trojkovou Ovci a v souvislosti s ní vyvstaly další otázky :-D

1.  vyhlédl jsem si krásný kousek, ale k mému údivu je to 1.2 TSI 77kW s PĚTIkvaltem. Tak se chci zeptat, jestli je to opravdu taková nevýhoda, jezdím totiž hlavně po městě a po dálnici jen párkrát za rok. Chápu, že při nižších otáčkách je menší spotřeba a že se teoreticky dá jet na šestku třeba 60km/h, když to zbytková dynamika auta dovolí (jestli se to už tedy nějak negativně nepodepisuje na stavu vozidla?) ale hlavní úspora (dle mého laického názoru) by měla být hlavně při vyšších rychlostech, ale při těch pětikvalt a seštikvalt točí stejně! Jel jsem v 77kW i 63kw pětikvalt verzi a obě na pětku při GPS 110 km/h točily 2500 ot. Šestikvalt jsem sice ještě neřídil, ale dle tohoto pilového diagramu:
https://www.google.com/search?ie=UTF-8& ... ZHgs5Bj6eM
jsou na to úplně stejně..
Může mi prosím někdo vysvětlit, jaký je v tomto případě přínos šestikvaltu, krom toho, že u pětikvaltu bude možná o pár deci větší spotřeba a asi ztratím trochu dynamiky, ptž jsou tam evidentně delší kvalty? Respektive, jaký by byl přínos v mém případě, když po dálnici prakticky nejezdím?

2.  druhá otázka je k motoru, vybírám mezi TSI 77, 81, 103 a 110kw. Rozdíl ve spotřebě bude max. litr a asi to úplně neřeším, s vyšším výkonem bude zase více zábavy, ikdyž ho také prakticky nepotřebuji. Takže mě spíš zajímá, jestli mezi motory není ještě nějaký jiný (konstrukční) rozdíl, který se projeví třeba ve spolehlivosti, či v jiných vlastnostech.
Jaké změny nastaly u motoru 81kW vs. 77kW a 110kW vs. 103kw? Vím že vyšší výkony jsou novější, ale krom výkonu samotného a trošku jinou spotřebou jsem se o žádných rozdílech (inovacích) nedočetl. Četl jsem, že u výkonnější verze je nástup max. krouťáku posunutý o nějakých 100 ot./min., (1400 vs. 1500). Projeví se to při jízdě nějak negativně v neprospěch silnějších motorů, nebo to v celém spektru otáček vykompenzuje celkově vyšší krouťák u výkonnějšího motoru?
Může mi být tedy prakticky jedno, jaký z těchto motorů pořídím, nebo mám dát z nějakého důvodu některému z nich přednost?

A pak je zde ještě tříválec 1.0 TSI 85kw, ale ten už se dává do trochu novějších modelů a je úměrně k tomu dražší. Co si o něm myslíte v porovnání s výše uvedenými? Vím, že mu "chybí" válec, ale papírově (výkon vs. spotřeba) vychází nejlépe..

3. Od jakého benzínového motoru má Octavia 3 nezávislé zavěšení zadní nápravy?
Někde jsem četl že už u 1.4 TSI 110kW, ale jinde že až u 1.8 TSI, či dokonce až u verze RS.
Vím že v základu má zadní nápravu vlečnou a četl jsem že bývá mj. hlučná.

Díky :-)

-- 28. 1. 2021 10:27 --

Arnie J píše:Hitman, tohle nechceš?

https://auto.bazos.cz/inzerat/131334796 ... 000-km.php


Pěkný a v "mém" městě :hm
Hitman II.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MV_cz 28. 1. 2021 10:28

to ale motáš dohromady různé motory, ne? Já bych vzal buď 1.4TSI nebo silný liter :D

-- 28. 1. 2021 10:29 --

btw už vyšel Hitman III, jseš out :-P
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 28. 1. 2021 10:47

Hitman:
- nezávislé zavěšení je až od 1.8 TSI
- ber 1.4 TSI s jakýmkoliv výkonem, ta změna ve výkonu byla jen kosmetická, je to furt prakticky totéž a platí to za velmi spolehlivý motor (to teda i 1.2, ale proč brát slabocha a ještě řešit, jestli to náhodou nemá pětikvalt)
- pětikvalt nechceš
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 28. 1. 2021 10:48

To je město místního šaška.

Víceprvek nad 110kW, tedy od 1.8tsi.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 28. 1. 2021 11:26

1,4 TSI asi rozumný kompromis. Zadní náprava někdy bouchá, někdy ne, záleží na konkrétním kusu. Zdá se, že u novějších kousků je celkem v pohodě,
1,8 TSI bych taky nezavrhoval, pár koní navíc se hodí a lepší zadní náprava je znát.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 28. 1. 2021 11:35

1,4 f plynu nemá náhodou nezávislé zavěšení? dědek
metyn
Inventář

Odeslat příspěvekod Ingos 28. 1. 2021 11:38

Měla dokud tam byla 1.4TSI.
Ingos
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 28. 1. 2021 11:42

MV_cz píše:
btw už vyšel Hitman III, jseš out :-P


:D :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 28. 1. 2021 12:10

ber 1,8 tsi; vrakoviště budou mít jistou práci
Keď auto tak žiguli, keď kopnuť tak do gulííí.
PeTr7650
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 28. 1. 2021 12:17

Pokud chceš větší pohodlí, tak jdi do Golfa 7 s 1.4 (klidně stačí verze 90 nebo 92kW). Ten má víceprvek a je to znát.

U Okty bych bral ideálně motor 1.4 tsi 103kW bez vypínání válců. To je neprůsřelný favorit, který má vše nej. Silnější verze už měla myslím vždy vypínání válců - toho bych se trochu bál, co to udělá časem. Ani Vaculík ze Světa Motorů to nějak extra nedoporučuje. Zvlášť na nějaké popojíždění po městě by to nemuselo být to pravé ořechové. Ty 1.4 jsou ale podtstaně dražší než ostatní motorizace, takže si musíš ujasnit, jestli ti to za to stojí, když chceš s autem jezdit jen po městě a na dálnici se vydáš párkrát za rok, kde i litr nebo 1.2 s přehledem pojede od rána do večera 170 a nebude mu to dělat sebemenší problém.

Jako druhý nej motor beru 1.2 s 77 nebo 81kW s šestikvaltem. Ten je konstrukcí velmi podobný 1.4 TSI 90 a 92kW (tyhle verze se nenabízely v oktě, ale byly v Golfu a Leonu). Tyhle motory jsou o něco konstrukčně jednuduší než silnější verze 1.4.

Ten litr je fajn, ale asi bych se po něm zrovna nějak nesháněl. Vzal bych radši tu 1.2 ve starším autě.
kurtoid
Nováček

Odeslat příspěvekod Pierr3 28. 1. 2021 12:31

PeTr7650 píše:ber 1,8 tsi; vrakoviště budou mít jistou práci

Máš nějaké informace o nespolehlivosti 1,8 TSI v O3, nebo jenom tak plácáš?
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 28. 1. 2021 12:37

jen si tak plácám :)
Keď auto tak žiguli, keď kopnuť tak do gulííí.
PeTr7650
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 28. 1. 2021 12:41

OK
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků