Hoši, už jsem se pevně rozhodl, že si pořídím trojkovou Ovci a v souvislosti s ní vyvstaly další otázky
1. vyhlédl jsem si krásný kousek, ale k mému údivu je to 1.2 TSI 77kW s PĚTIkvaltem. Tak se chci zeptat, jestli je to opravdu taková nevýhoda, jezdím totiž hlavně po městě a po dálnici jen párkrát za rok. Chápu, že při nižších otáčkách je menší spotřeba a že se teoreticky dá jet na šestku třeba 60km/h, když to zbytková dynamika auta dovolí (jestli se to už tedy nějak negativně nepodepisuje na stavu vozidla?) ale hlavní úspora (dle mého laického názoru) by měla být hlavně při vyšších rychlostech, ale při těch pětikvalt a seštikvalt točí stejně! Jel jsem v 77kW i 63kw pětikvalt verzi a obě na pětku při GPS 110 km/h točily 2500 ot. Šestikvalt jsem sice ještě neřídil, ale dle tohoto pilového diagramu:
https://www.google.com/search?ie=UTF-8& ... ZHgs5Bj6eMjsou na to úplně stejně..
Může mi prosím někdo vysvětlit, jaký je v tomto případě přínos šestikvaltu, krom toho, že u pětikvaltu bude možná o pár deci větší spotřeba a asi ztratím trochu dynamiky, ptž jsou tam evidentně delší kvalty? Respektive, jaký by byl přínos v mém případě, když po dálnici prakticky nejezdím?
2. druhá otázka je k motoru, vybírám mezi TSI 77, 81, 103 a 110kw. Rozdíl ve spotřebě bude max. litr a asi to úplně neřeším, s vyšším výkonem bude zase více zábavy, ikdyž ho také prakticky nepotřebuji. Takže mě spíš zajímá, jestli mezi motory není ještě nějaký jiný (konstrukční) rozdíl, který se projeví třeba ve spolehlivosti, či v jiných vlastnostech.
Jaké změny nastaly u motoru 81kW vs. 77kW a 110kW vs. 103kw? Vím že vyšší výkony jsou novější, ale krom výkonu samotného a trošku jinou spotřebou jsem se o žádných rozdílech (inovacích) nedočetl. Četl jsem, že u výkonnější verze je nástup max. krouťáku posunutý o nějakých 100 ot./min., (1400 vs. 1500). Projeví se to při jízdě nějak negativně v neprospěch silnějších motorů, nebo to v celém spektru otáček vykompenzuje celkově vyšší krouťák u výkonnějšího motoru?
Může mi být tedy prakticky jedno, jaký z těchto motorů pořídím, nebo mám dát z nějakého důvodu některému z nich přednost?
A pak je zde ještě tříválec 1.0 TSI 85kw, ale ten už se dává do trochu novějších modelů a je úměrně k tomu dražší. Co si o něm myslíte v porovnání s výše uvedenými? Vím, že mu "chybí" válec, ale papírově (výkon vs. spotřeba) vychází nejlépe..
3. Od jakého benzínového motoru má Octavia 3 nezávislé zavěšení zadní nápravy?
Někde jsem četl že už u 1.4 TSI 110kW, ale jinde že až u 1.8 TSI, či dokonce až u verze RS.
Vím že v základu má zadní nápravu vlečnou a četl jsem že bývá mj. hlučná.
Díky
-- 28. 1. 2021 10:27 --Pěkný a v "mém" městě
