Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod ijon 22. 1. 2021 15:11

Byla, jenže věřte "značkovému" servisu, že to opravdu udělal. Fakt je, že k potkanému motoru se výrobce stavěl vcelku velkoryse a měnil je. Jenže časy se taky už změnily a auto je 12-13 let staré. Hlavně, pokud je na výběr, nemá smysl strkat ruku do zapálených kamen. Rozvoďák se vymění za rozumné peníze, ale vydřený motor je konečná.
ijon
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Lukas063 22. 1. 2021 15:43

Moucha píše:Takze jako Asko, koupit a hned vyhodit

:D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 22. 1. 2021 15:44

ijon píše:Hlavně, pokud je na výběr, nemá smysl strkat ruku do zapálených kamen.

Najs :)
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Já první 22. 1. 2021 15:55

Zkušenosti karlose3 ze skodahome z prosince 2009
Tak mám takovej nemalej problémek z 1.8TSI...při zahřátém motoru začalo při záběru/rozjezdu/akceleraci něco rezonovat od motoru....chlapík co mi na ní jezdí už mi to řikal před cca měsícem že tam něco slyší, ale to jsem to zatim neřešil a až dnes když jsem to vezl ke známému na běž.servis jsem to sám slyšel...za studena je úplné ticho a jakmile se to začne zahřívat, tak tam při záběru motoru začne něco rezonovat a čím více je to prohřáté, tak tím víc to rezonuje.....Nejdřív jsem myslel zda to neni nějaký kryt, potom mi to připadlo jako setrvačník protože to je spíš taková kovová rezonance, ale zas taková jemnější, tak jsem po té i ten setrvák zavrhl....No když jsem s tim dorazil k tomu známému (20let dělal ve VW/škoda/audi servisu), tak mu to řikám, byli jsme to i projet a to se k tomu nějak nevyjadřoval, jen ho napadalo to co mě....Když jsme dorazily k němu do garáže/dílny, tak jsem mu s tim najel na jámu, on si pod to vlezl z doktorskýma sluchadlama a já mu přes ručku dával motor do záběru....po pár min.vylezl a oznámil mi, že ten zvuk jde od olej.vany z motoru ;) ...řekl že to může dělat třeba jen vložka v olej vaně(jsou prý v ní nějaké dvě vložky), nebo sací olej.trubka.....Nechal jsem mu to teda tam, at na to přes den mrkne....odpoledne mi volal a moc mě nepotěšil.....prej měl dole vanu a tam je vše v pohodě, tak šel dál, měl dole všechny ojniční pánve, tam ložiska o.k., ale pak schodil hlavní vidlice na klice a bylo hned jasno.....krajní jsou o.k.,ale středovej v hajzlu ;) ..takže ty rezonance dělá klika!!!!! .....Já se střašně divil jak je to vůbec možný, ale pro něj to zas žádná novinka nebyla...řikal že tohle bylo běžný na audinách 2.4 benzín...tam to prý max.vydrželo 200.000km, pak to prý taky viděl u pár 2.0TFSI a ty prý měli dokonce i pod 100.000km......

Auto má sice najeto přes 250.000km a je od léta už po záruce, ale mám u všech aut všechny servis.prohlídky, tak se to pokusim uhrát na kulanci....No uvidíme, každopádně mám ještě dvě OII s tímto motorem a přibližně stejnýma km, tak doufám že to nebudu řešit ještě 2x.

Teď ráno už mi volal a ta kulance asi nehrozí...mluvil tam z nějakym klukem co má na starost reklamace/kulance a ten mu řekl že si teď MB reklamace dost klídá a že uznávaj jen velmi málo věcí a že teď s nimi musej konzultovat a i např.výměnu nějakého blbého plastu, a že ještě při těchto km....prý ještě tak do 100.000km uznávaj, ale prý jakmile má auto nad 100.000km a i když je ještě v záruce, tak vše hned házej na běžné opotřebení a neuznaj ani Ň.

Teď máme po 11h sraz a jedeme k jeho býval.kolegovi co dělá celý život na motorárně VW/Audi a je v tomto směru opravdu fajšmekr a motory zná do puntíku, tak třeba on poradí jestli to řešit nějak přes výrobce, nebo prostě co s tim.....tak uvidim...

Tak jsem před chvilkou dorazil domu...lítal jsem kvůli blbýmu autu 3/4 dne a jsem akorát jen *****...

Byli jsme s tim známým u toho jeho kolegy motoráře doma na baráku, pán byl super, lehce nad padesátkou, velmi velmi znalej v koncern.motorech....bylo prostě vidět že ví o čem mluví a né žádnej jedna bába povídala apod.....Tak se tam rozpovídal že jsem se tam zdržel skoro 3h.

K tomu problému co mám na 1.8TSI řekl to, že něco požadovat na výrobci je nesmysl, že jsem ve více jak 250.000km za hranicí životnosti!!!!...bohužel, ale je to tak a sám přiznal že to je dnes bohužel běžné..prý se vůbec diví že jsem ještě nedělal vačky, že na to TFSI,TSI motory trpěj už kolem 100-150.000km....Když jsem mu řekl že mi to přijde směšné aby motor vydržel jen 250.000km a začal pomalu odcházet, že mám naopak takové zkušenosti ze starými motory 1.9TDI a kolegové ze starými 1.8T že to vydrželo bez problému přes 400.000km(i pár kolegů přes 500.000km) a při následném prodeji ten motor ještě běžel nádherně, tak na to řekl...no jo milej pane, ale to ještě bylo co se kvality a použit.materiálu týče úplná jiná liga ..........dnes se už šetří kde se dá, každej komponent motoru se bastlí úplně někde jinde a za co nejmíň a pak to má takhle vypadat.. ....řekl že ještě tak před 5-6lety chodily kluci z motorárny pomáhat klukům na běžný servis, protože pomalu neměli do čeho dloubnout, ale dnes?..dnes řekl že máj práce už na půl roku dopředu+musejí dělat i víkendové směny.

K té mojí klice mi řekl že by to chtělo přebrus+ložiska...u např.1.9TDI to tam dělaj záměnou, že člověk přijde ze starym dílem, dostane přebroušenou kliku,ložiska, zaplatí ten rozdíl a maže pryč, ale řekl že bohužel na 1.8TSI ještě přebrusy nemaj, takže buďto objednat novou (z ložiskama bych se do 20.000kč prý měl vejít) a nebo tuhle mojí vyškubnout a nechat udělat přebrus, ale!!..on má ted až do 12.1.dovolenou, jede někam na hory, takže to by znamenalo na 3.týdny odstavit auto, což je u mě nesmysl.....Když jsem se ho znova ptal, jak je to vůbec možný, jestli to nemůže být olejem apod., tak mi opět řekl....olejem ne, prostě kvalita materiálu, prý to má v práci dnes a denně...

S tou kvalitou to prej neni jen u 4válc.motorů, ale právě i u V6,V8,V10..prostě všech motorů....nespočítal by prý kolik tam měl a má ještě připravených takových 3.0TDI z nějakou takovou jobovkou, prostě jakmile u těch motorů padne 200.000km, tak buďto se toho co nejdříve zbavit a nebo si připravit tučně nabitou peněženku.....Co mě vylekal, bylo když řekl že snad nejhorší je motor 2.7TDI (ty mám dva!!!)...tam to prý začíná už tak od 160-180.000km a je to prej peklo...první co u nich odchází jsou hlavy..né že by praskly, ale vylítaj se v nich lůžka ve kterých běhaj hydroštely a motor začne řinčet jak stará plechová popelnice...žádné abnormály se nedělaj, takže výměna hlav!!!....trhaj se tam samovolně rozvod.řetezy,to je prej taky scela běžné, může za to nevhodná konstrukce vodících lišt a špatné umístění dopínáku, kterej nezvládá to zatížení!!!!!...+-podobné závady jsou právě i na 3.0TDI, tam je jen jinak řešen rozvod,tak tam jen odcházejí ty dopínáky bez roztržení řetežu!!!...doopravdy, co to ten koncern dělá za krámy, to se nevidí, když jsem ho tam poslouchal, tak mi jen běhala husí kůže po těle.

Když jsem od něj jel, tak mi to nedalo a zajel jsem s tim známým do mých garáží, vzal jsem tam další tu OII 1.8TSI(má 228.000km) a jeli jsme k němu, tam on nastrojil tu rozebranou, s té druhé schodil vanu a mrknul taky na tu kliku a přesně...už bylo vidět to samý!!!...za pár tisíc bych u ní řešil lautr to samý!!!....

Takže!!......seru na to!!!!!.....zítra odpol.jedu do garáží, vyházim vše ze všech tří OII 1.8TSI, jen je letem světem umyju a hned v pondělí 4.1.jdou do světa, zajedu s tim do AAA a ať se s tim popere někdo jinej, mám toho plný zuby......poslední 3-4roky nedělám nic jinýho než že něco řešim na 2.0TDI a ted zas na 1.8TSI....fakt dost!!!..u 2.0TDI jsem taky zpočátku odolával a jen jsem do toho nakonec zahučel za velký prachy...tak to už ne, tak blbej už určitě nebudu. A už mě to unavuje všeobecně, kamkoliv přijedu a potkám nějakého kolegu co má Passata,OII,SII,A6 apod., tak jen slyšim co tam komu svítí za kontrolku, komu kde praskla hlava, jaká klapka kde odešla, co to komu dělá nebo nedělá atd.atd.atd. .....už ne....auto má sloužit mě a né já jemu, to ani omylem.

Aby mělo auto najeto 250.000km a za sebou výměnu hlavy, řetez.rozvodů, kliku v ***** a ještě aby se odborník divil že mi ještě neodešli vačky...No to ať se na mě nikdo nezlobí, to ať si VW strčí jednoduše do *****!!!!!!!!!!!!!!!!....kdybych byl na auta aspoň nějakej ras, tak neřeknu, ale já se o to starám jak můžu, jezděj na těch autech páni řidiči a né nějaký hovada, auta jezděj převážně dálnice do německa, olej měnim o 10.000km dřív než mám a stejně jde motor do *****....
Co můžeš odložit na zítřek, nedělej dnes.
Já první
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Olsztyn 22. 1. 2021 15:58

Já měl tenhle motor v o2 2008. Preventivně jsem měnil rozvodak a v 50tkm blbla nějaká škrtící klapka, výměna za 7000,-. V 60tkm jsem auto posunul švárovi a ten tam teď má 100tkm a bez problému. Jezdí fakt super
Olsztyn
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tycoon1 22. 1. 2021 16:53

metyn píše:"..., tak lze řešit navrtáním děr do hliníkového bloku a vyvložkování." toto by mě docela zajímalo jak se to dělá, videjko by nebylo? dědek

Ten motor má litinový blok, takže možnost převrtání či vložkování tam asi je.

Olsztyn píše:Já měl tenhle motor v o2 2008. Preventivně jsem měnil rozvodak a v 50tkm blbla nějaká škrtící klapka, výměna za 7000,-. V 60tkm jsem auto posunul švárovi a ten tam teď má 100tkm a bez problému. Jezdí fakt super

Oktávky do poloviny roku 2008 dostávaly úplně první verzi toho motoru ve verzi Euro4, který měl ještě "normální" pístní kroužky, které by neměly zlobit.
https://www.znesnaze21.cz/sbirka/lepsi-zivot-pro-maggie
https://www.facebook.com/znesnaze21/posts/455462252488827
Leon FR 1.4 TSI 92 kW, Yeti 1.2 TSI 81 kW
Ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
Tycoon1
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hitman II. 22. 1. 2021 17:08

Díky všem za vaše rady a komentáře.

Teď jsem mluvil s původním majitelem, byl hodně vstřícný. Potvrdil mi, že každý rok jezdil na pravidelné kontroly a výměny do autorizovaného servisu a olej za ten rok nikdy nedolejval a neví že by auto mělo s čímkoliv problém. Kombinovaná spotřeba kolem 8 litrů. Cokoliv odešlo, hned v servisu měnil. Navíc prý měnil preventivně rozvody po 60k km (měl by mi to doložit servis) a nedávno pumpu.
Bílý kouř je prý spíše modrý a prý je to v pořádku (neumím posoudit).

Takže vše vypadá OK, ale mám z toho motoru strach, vzhledem k tomu co se o něm všude píše.. Pokud bych ho koupil, tak ho předtím nechám zkontrolovat ve Škodovce (diagnostika + fyzická kontrola) - zjistí na ní, co je, nebo v blízké budoucnosti mohlo být špatně co se týče problémů s tímto motorem spojeným?

Rozvody by se měly vyměnit zase po 60k, nebo už se dělají lépe a vydrží déle?

Chci si ho nechat tak pět let a prodat, pokud neprodám, tak bych chtěl aby mi sloužilo aspoň deset let. Najedu cca 10k km ročně.

Dá se říct, jaká je pravděpodobnost, že na tom autě za 5, nebo 10 let odejde něco za cenu desítek tisíc, pokud se o něj budu starat, při mém nájezdu?
Četl jsem že odchází nějaký Přesuvník a cena opravy 16k - jak je častá tato závada a dá se jí předejít?

A pokud by se nedej bože projevila ta závada s pístními kroužky (že mi to začne žrát olej) tak nestačí vyměnit pouze je a mít na dalších cca 100k km vystaráno, nebo se musí dělat ta "generálka" za 50 - 100k Kč?

Díky
Hitman II.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pozpatku_fijA 22. 1. 2021 17:11

kup to, prosím. A nech si to 5 let, ani o den míň.
goes 19. 5. 2020 22:44
Je to fuska zustat jakoze vtipny a nad veci
goes 11. 8. 2020 16:23
Arnoldovy testy senzitivity jsou dnes uz legendarni.
pozpatku_fijA
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nissan350Z 22. 1. 2021 17:17

Hitman II. píše:Bílý kouř je prý spíše modrý a prý je to v pořádku (neumím posoudit).

Takže vše vypadá OK, ale mám z toho motoru strach, vzhledem k tomu co se o něm všude píše.. Pokud bych ho koupil, tak ho předtím nechám zkontrolovat ve Škodovce (diagnostika + fyzická kontrola) - zjistí na ní, co je, nebo v blízké budoucnosti mohlo být špatně co se týče problémů s tímto motorem spojeným?

Ne, modrý kouř rozhodně v pořádku není a pokud nesvítí nějaká chyba, na 99 % nic nenajdou.

10.12.2020 Evidenční kontrola, 19.1.2021 Evidenční kontrola, si to někdo přehazuje jak horkej brambor :D

-- 22. 1. 2021 17:27 --

Podle výpisu z TK majitel ročně najel 5 tisíc km. Což je docela málo na to, aby poznal (za předpokladu výměny oleje co rok), jestli to olej žere nebo ne (pokud to není vyloženě průtokový ohřívač typu 1l na 1000 km).

EDIT: Teda, jestli je to ten stříbrnej postovanej na 1. stránce s 87 tisíci km :nenapadne
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list
Naposledy upravil Nissan350Z dne 22. 1. 2021 17:31, celkově upraveno 3
Vítěz kategorie VÝKON v soutěži Průměrný výkon garáže 2014, 2016

6,2l V8 - Only milk and juice come in 2 liters...

Enzo Ferrari:"Aerodynamika je pro lidi, co nedokážou postavit pořádný motor"
Nissan350Z
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 22. 1. 2021 17:28

pozpatku_fijA píše:kup to, prosím. A nech si to 5 let, ani o den míň.

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ruman001 22. 1. 2021 17:33

Nissan350Z píše:
10.12.2020 Evidenční kontrola, 19.1.2021 Evidenční kontrola, si to někdo přehazuje jak horkej brambor :D

no nemáme to potvrzeno, že to auto je to, co jsem našel na sauto....do nájezdu 100 tkm tam byly jen dvě...
CLS 500 w218 SB
Ruman001
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pozpatku_fijA 22. 1. 2021 17:34

Zetko, ten inzerát *****í na sto honů, už jen počet vykřičníků přetekl buffer ...
goes 19. 5. 2020 22:44
Je to fuska zustat jakoze vtipny a nad veci
goes 11. 8. 2020 16:23
Arnoldovy testy senzitivity jsou dnes uz legendarni.
pozpatku_fijA
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hitman II. 22. 1. 2021 17:44

pozpatku_fijA píše:Zetko, ten inzerát *****í na sto honů, už jen počet vykřičníků přetekl buffer ...

To máš pravdu, je to "trochu" odrazující, ale to přeci neznamená, že je něco s autem špatně, pouze to znamená dát si pozor na serióznost osoby, která inzerát zadala ;)

-- 22. 1. 2021 17:46 --

Nissan350Z píše:
Hitman II. píše:Bílý kouř je prý spíše modrý a prý je to v pořádku (neumím posoudit).

Takže vše vypadá OK, ale mám z toho motoru strach, vzhledem k tomu co se o něm všude píše.. Pokud bych ho koupil, tak ho předtím nechám zkontrolovat ve Škodovce (diagnostika + fyzická kontrola) - zjistí na ní, co je, nebo v blízké budoucnosti mohlo být špatně co se týče problémů s tímto motorem spojeným?

Ne, modrý kouř rozhodně v pořádku není a pokud nesvítí nějaká chyba, na 99 % nic nenajdou.

10.12.2020 Evidenční kontrola, 19.1.2021 Evidenční kontrola, si to někdo přehazuje jak horkej brambor :D

-- 22. 1. 2021 17:27 --

Podle výpisu z TK majitel ročně najel 5 tisíc km. Což je docela málo na to, aby poznal (za předpokladu výměny oleje co rok), jestli to olej žere nebo ne (pokud to není vyloženě průtokový ohřívač typu 1l na 1000 km).

EDIT: Teda, jestli je to ten stříbrnej postovanej na 1. stránce s 87 tisíci km :nenapadne
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list


Žádná chyba nesvítí.. Narážíš na to, že to někdo vymazal? To ale neznamená, že se to tam znovu neobjeví, ne? SW auta chyby stále vyhodnocuje a aktualizuje a pak zobrazí, nebo to tak nefunguje?

Původní majitel ho dal protiúčtem do Škodovky a od ní ho koupil autobazar..

S tím olejem je to pravda, ale pokud by ubýval tímto tempem, tak při mém nájezdu bych doléval max. 2 litry ročně ;)

A ano, je to on z první stránky :)

Ale jestli tady nepřesvědčím jediného odborníka, že mám koupi risknout, tak se na něj asi opravdu vykašlu ;)
Naposledy upravil Hitman II. dne 22. 1. 2021 17:49, celkově upraveno 1
Hitman II.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ruman001 22. 1. 2021 17:48

a co to madlo? to tak dělá u těchto šáde normálně? jak poleptané od kyseliny...
Přílohy
madlo.JPG
madlo.JPG (14.62 ) Zobrazeno 603 krát
CLS 500 w218 SB
Ruman001
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hitman II. 22. 1. 2021 17:51

Hele, přemýšlel jsem stejně, ale skutečnost je taková že je všechno cajk, dveře jako nové, čili se nejspíš jedná o komprimaci fotodokumentace :)
Hitman II.
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků