Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Hitman II. 22. 1. 2021 02:08

Ahoj, potřebuji poradit. Chci si koupit nové auto a zaujala mne bazarová Škoda Superb 1.8 TSI, 118 kw, rok 2008 (patrně první rok co se tento motor vyráběl) najeto ani ne 100k km. Četl jsem a slyšel jsem, že s tímto motorem bývají problémy - člověk čte o karbonizaci, přeskakování řetězu, netěsnícím těsněním pod hlavou,... ale narazil jsem na jeden krásný kousek, téměř v plné výbavě v krásném stavu, vše funkční, prostě radost pohledět, usednout a rozjet se... A říkám si, že pokud má transparentní historii - jeden majitel, garážováno, servisováno pouze ve Škodě, vše evidováno v servisní knížce, najeto ani ne 100k km, že by to mohlo být v cajku..
Ale potom, co jsem zkusil (na doporučení známého automechanika - sám tomu nerozumím) jeden úkon, tak o své optimistické predikci začínám trochu pochybovat. Doporučený fígl spočívá v tom, že jsem auto nastartoval a otevřel "olejové" víko motoru a v tu chvíli začal motor na volnoběh ztrácet otáčky, až mi přišlo že "chcípne" a začal divně vibrovat - viz. video:

https://youtube.com/shorts/xG--w8uEC7s

A známý mi po shlédnutí videa řekl, že bude v pytli těsnění pod hlavou, takže oprava minimálně 30k + rozvody (cca 15k)..

Majitel bazaru o tomto projevu tvrdil, že je to normální, že se to nemá za chodu otevírat a že k výkyvům otáčet dochází díky ztrátě tlaku, což je standartní projev, tak nevím..

Navíc mi přišlo, že se z výfuku dost kouří. Byl to sice bílý (světlý) kouř, ale když jsem u něj vzadu stál, tak mi to přišlo až nepříjemné v tom stát a kouř se rozplynul a zmizel až cca 2, 3 metry od výfuku, ale opravdu nemám představu, co je u tohoto auta ještě v normě.

Auto jelo dobře, ale nevím jestli by nemělo táhnout víc :) a spotřeba na tu krátkou vzdálenost mi také přišla v normě..

Co si tedy o tom myslíte, jsou popsané projevy vážnou záminkou k pochybnostem o kondici motoru? Mám zkusit s autem na diagnostiku (ukáže se tam něco?) nebo od něj mám dát raději hned ruce pryč?

A kolik by stála případná oprava?


Předem moc díky všem, kteří svými názory přispějí do diskuze..

Michal
Hitman II.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ruman001 22. 1. 2021 07:17

je to tenhle kus???
https://www.sauto.cz/osobni/detail/skod ... oFrom=list

za mě je zajímavá informace, o tom otvírání víčka od motoru, zda-li je to opravdu nějáký ukazatel funkčnosti motoru(každého), nebo je to blbost.....musíme holt počkat na odborníky zde, kteří se po 2 hodinách spánku ujmou opět 3-směnného provozu a zahltí nás informacemi... :-D
CLS 500 w218 SB
Ruman001
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 22. 1. 2021 08:15

Je jen ze jdu kolem...

co treba dat nejakymu mechanikovi co dela koncern dvojku, aby se na to sjel podivat?
Ty prvni TSI byly obecne fakt dost prusery, vychytali to az po par letech, klasickej koncern :)
Ale muzete si taky Míšo dal hazet korunou (kdyz tomu nerozumite), jestli to bude na opravu za 50k, nebo ne.

Je to na Vas.
maXX_CZ
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod robert1 22. 1. 2021 08:35

těch varování a popisu problémů tohoto motoru je plný internet.
Ruce pryč.
robert1
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod kurtoid 22. 1. 2021 08:38

Tou víčkovou "diagnostikou" se spíš odhaduje stav PVC ("odlučovače" oleje). Pokud by byl špatný, tak je to jednoduchá oprava.

Moc mi nejde do hlavy, jak by tímto někdo zjišťoval stav těsnění pod hlavou, ale ok... To těsnění samo může být špatné taky, to je taková klasika.

Jinak pokud to hodně kouřilo, tak to vypadá na to, že to pálí olej, což je u těchto průserových motorů spíš pravidlo než nějaká závada. Můžeš se připravit na spotřebu oleje klidně 1-2 litry na 1000 km. Tyhle motory byly schopné takhle papat klidně po 30 tisících km. 100 tisíc km už je pro tenhle "povedený" motor docela solidní porce km.

Pokud by to papalo hodně oleje (což je jak už jsem psal spíš předpoklad), tak to lze řešit výměnou pístních kroužků (ty standardní jsou špatně navržené). Mění se většinou i písty a ojnice, aby to k něčemu bylo. Pokud už je vydřený nikasil ve válcích (tímto zdravím majitelé současných 1.5TSI a letošních 1.0 TSI), což je taky velmi častý problém, tak lze řešit navrtáním děr do hliníkového bloku a vyvložkování. Celá sranda by se tak do kilča vejít mohla.

Auto v inzerátu vypadá pěkně, ikdyž mám možná podezření na lakované dveře řidiče. Cenovka odpovídá krásnému stavu vozu, počítej ale s tím, že když do tebe v den koupi bouchne někde na křižovatce nějaká kráva, tak dostaneš pěkně plnění podle tabulky pojišťoven a 180 tisíc to určitě nebude.

Nevím, ale dvojkový superb mi nepřijde zrovna jako auto, které by člověk kupoval jako nějakého zachovalého "veterána". Vůz má dost mušek a skoro všechny motorizace jsou naprd. Pokud se s tím někdo chce hrát a finančně se v tom plácat, tak stojí za zvážení verze s šestihrnkem.

Svých 180 tisíc bych dal určitě do něčeho jiného...
kurtoid
Nováček

Odeslat příspěvekod metyn 22. 1. 2021 08:42

"..., tak lze řešit navrtáním děr do hliníkového bloku a vyvložkování." toto by mě docela zajímalo jak se to dělá, videjko by nebylo? dědek
metyn
Inventář

Odeslat příspěvekod K86 22. 1. 2021 08:47

kurtoid píše:vydřený nikasil ve válcích (tímto zdravím majitelé současných 1.5TSI a letošních 1.0 TSI), což je taky velmi častý problém, tak lze řešit navrtáním děr do hliníkového bloku a vyvložkování.



mě by zase zajímalo toto
Seat Leon ST TGI
S-Max 2.0TDCI 120kw
1,6EcoBoost - doufám že moje poslední setkání s benzínem od Fordu :-D

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 22. 1. 2021 08:53

Nějaká foto jsem našel třeba tady. Jsou tam fota pětiválů TDI, které na to taky hodně trpí stejně jako ta 1.8 turbo v superbech.

Nové 1.5 TSI jsou samozřejmě zatím v pohodě, ale čas ukáže... VW použil nikasil, alusil nebo prostě tady ty tvrdé srajdy pro zpevnění stěny válců v hliníkovém bloku za poslední 3 dekády několikrát. Bohužel s tím byly vždy jen problémy. Ale třeba už si to nějak sedlo ta technologie, čemuž se mi ale zrovna nechce v případě koncernu a těch jeho megaprasáren nějak 2x věřit a spoléhat na to. Samozřejmě pokud někdo funguje v režimu nechat 5 let do konce záruky a pryč z firmy/domu (na což jsou dnešní auta převážně stavěná), tak to problém nebude.

https://www.motorservis-rejchrt.cz/opra ... agen-audi/

fota na stránce dole
kurtoid
Nováček

Odeslat příspěvekod pozpatku_fijA 22. 1. 2021 08:58

Hitman II. píše:Chci si koupit nové auto a zaujala mne bazarová Škoda Superb 1.8 TSI, 118 kw, rok 2008

asi tomu nerozumím, osobně bych teda do tohoto modelu s tímto motorem a rokem výroby rozhodně nešel
goes 19. 5. 2020 22:44
Je to fuska zustat jakoze vtipny a nad veci
goes 11. 8. 2020 16:23
Arnoldovy testy senzitivity jsou dnes uz legendarni.
pozpatku_fijA
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 22. 1. 2021 09:05

kurtoid píše:Nějaká foto jsem našel třeba tady. Jsou tam fota pětiválů TDI, které na to taky hodně trpí stejně jako ta 1.8 turbo v superbech.

Nové 1.5 TSI jsou samozřejmě zatím v pohodě, ale čas ukáže... VW použil nikasil, alusil nebo prostě tady ty tvrdé srajdy pro zpevnění stěny válců v hliníkovém bloku za poslední 3 dekády několikrát. Bohužel s tím byly vždy jen problémy. Ale třeba už si to nějak sedlo ta technologie, čemuž se mi ale zrovna nechce v případě koncernu a těch jeho megaprasáren nějak 2x věřit a spoléhat na to. Samozřejmě pokud někdo funguje v režimu nechat 5 let do konce záruky a pryč z firmy/domu (na což jsou dnešní auta převážně stavěná), tak to problém nebude.

https://www.motorservis-rejchrt.cz/opra ... agen-audi/

fota na stránce dole


Nejak nechapu tvrzeni a souvislost 2,5TDI s 1,5TSI / 1,0TSI
Seat Leon ST TGI
S-Max 2.0TDCI 120kw
1,6EcoBoost - doufám že moje poslední setkání s benzínem od Fordu :-D

Používejte pravý jízdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 22. 1. 2021 09:19

Moc dlouhý...vo co de?
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pozpatku_fijA 22. 1. 2021 09:20

o voňaffku z roku 2008 s průserovým motorem
goes 19. 5. 2020 22:44
Je to fuska zustat jakoze vtipny a nad veci
goes 11. 8. 2020 16:23
Arnoldovy testy senzitivity jsou dnes uz legendarni.
pozpatku_fijA
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 22. 1. 2021 09:34

Tak já zase nechápu, že nechápeš, že pokud má oboje nikasil, tak tam nějaká souvislost asi je.

Prostě je to technologie, která byla dřív v motorech hlavně pro zlepšení výkonu motoru - proto ty nabouchané motorky nebo třeba některé motory od báva. Už se to používá fakt dlouho.

Bohužel to někteří současní výrobci uchopili tak, že nižší odpor = nižší emise = menší pokuta od EU. Taky je to o tom, že se hliníkový blok s nikasilem daleko dřív prohřeje a taky tam nejsou takové teplotní rozdíly jako u motorů z šedé slitiny s ocelovými vložkami. Je to prostě lepší pro používání start/stopu, vypínání motoru za jízdy, občasnému zapínání spalovacího motoru u hybridů. Prostě ta technologie jde ruku v roce s tím, že automobilka musí snižovat emise a všechno tomu přizpůsobuje. Nebere se ohled na případný servis - prostě kup a za pár let vyhoď, vždyť se stejně přejde na elektro a potřebujeme ti prodat nové auto.

Nikasil je náchylný na poškození. Teoreticky vydrží i milion kilometrů, ale při sebemenší chybě (třeba připečené kroužky, špatný nebo starý olej, nekvalitní palivo, nasátí nečistot, oxidace hliníkové stěny válce atd.) jde prostě velmi rychle do háje a není tak imho úplně vhodný na to, aby byl v levném autě typu Fabie, kterou si člověk chce nechat třeba 15 let a nechce pak řešit opravu na motoru za desetitisíce.
kurtoid
Nováček

Odeslat příspěvekod Jintaj 22. 1. 2021 10:27

Vadně těsnění pod hlavou se pozná podle následujícího:
-motor "hází" vodu (z expanzky za chodu vystřikuje náplň),
-bílý kouř z výfuku,
-bílá emulze zespoda na olejové zátce, olej v chladicí náplni.
Jintaj
Fanatik roku 2008
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Předseda 22. 1. 2021 11:58

Hitman II. píše:Majitel bazaru o tomto projevu tvrdil, že je to normální, že se to nemá za chodu otevírat a že k výkyvům otáčet dochází díky ztrátě tlaku, což je standartní projev, tak nevím..

je to s podivem, ale bazárník má pravdu. Nemá se to dělat, je to o tlacích. Stejně cukat se začne každý motor když mu sundáš víčko od oleje. Ale je mi jasný, že se zase vynoří google odborníci, že sem si o tom měl nejdřív něco zjistit.
I shock the angel in you...
Is that what devils do?

I need to know now - can you love me again?
Předseda
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků