Ahoj, potřebuji poradit. Chci si koupit nové auto a zaujala mne bazarová Škoda Superb 1.8 TSI, 118 kw, rok 2008 (patrně první rok co se tento motor vyráběl) najeto ani ne 100k km. Četl jsem a slyšel jsem, že s tímto motorem bývají problémy - člověk čte o karbonizaci, přeskakování řetězu, netěsnícím těsněním pod hlavou,... ale narazil jsem na jeden krásný kousek, téměř v plné výbavě v krásném stavu, vše funkční, prostě radost pohledět, usednout a rozjet se... A říkám si, že pokud má transparentní historii - jeden majitel, garážováno, servisováno pouze ve Škodě, vše evidováno v servisní knížce, najeto ani ne 100k km, že by to mohlo být v cajku..
Ale potom, co jsem zkusil (na doporučení známého automechanika - sám tomu nerozumím) jeden úkon, tak o své optimistické predikci začínám trochu pochybovat. Doporučený fígl spočívá v tom, že jsem auto nastartoval a otevřel "olejové" víko motoru a v tu chvíli začal motor na volnoběh ztrácet otáčky, až mi přišlo že "chcípne" a začal divně vibrovat - viz. video:
https://youtube.com/shorts/xG--w8uEC7s
A známý mi po shlédnutí videa řekl, že bude v pytli těsnění pod hlavou, takže oprava minimálně 30k + rozvody (cca 15k)..
Majitel bazaru o tomto projevu tvrdil, že je to normální, že se to nemá za chodu otevírat a že k výkyvům otáčet dochází díky ztrátě tlaku, což je standartní projev, tak nevím..
Navíc mi přišlo, že se z výfuku dost kouří. Byl to sice bílý (světlý) kouř, ale když jsem u něj vzadu stál, tak mi to přišlo až nepříjemné v tom stát a kouř se rozplynul a zmizel až cca 2, 3 metry od výfuku, ale opravdu nemám představu, co je u tohoto auta ještě v normě.
Auto jelo dobře, ale nevím jestli by nemělo táhnout víc a spotřeba na tu krátkou vzdálenost mi také přišla v normě..
Co si tedy o tom myslíte, jsou popsané projevy vážnou záminkou k pochybnostem o kondici motoru? Mám zkusit s autem na diagnostiku (ukáže se tam něco?) nebo od něj mám dát raději hned ruce pryč?
A kolik by stála případná oprava?
Předem moc díky všem, kteří svými názory přispějí do diskuze..
Michal