Filtr pevnych castic

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Koleckobetonucimalty 27. 9. 2020 22:45

Ale ať to prosím nehoří u Brna, tam se to blbě objíždí.

Jinak diagnostika nutnost, jak tady padlo.
Koleckobetonucimalty
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod aikoN 29. 9. 2020 13:39

V návodu píšou, že máš jet 50-120 na doporučený rychlostní stupeň, když se kontrolka rozsvítí. Pokud v takovém režimu do půl hodiny nezhasne, tak servis. Zkoušel jsi?
aikoN
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod martyczz 8. 10. 2020 06:37

Dneska jsem to tam zavezl, schválně pak napíšu co to bylo..jsem zvědav.
martyczz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mfilip 8. 10. 2020 07:01

Si nemuzu pomoct, ale prece kdyz si koupim auto s DPF, tak snad musim sledovat obzvlaste pri takovem rezimu, jaky jsi ted posledni dobou jezdil, proces vypalovani a zajistit jeho spravny prubeh. Jestli pises, ze kolikrat mela zvysene otacky a tys to vypnul, tak zrejme zrovna probihala regenerace, kterou si nekolikrat vypnul a proto si to dostal do takoveho stavu, ze se rozsvitila kontrolka. V tom pripade podle mne staci, abys okamzite pri rozsviceni kontrolky neprerusoval jizdu, ale jel alespon 15min na vyssi stupen v otackach 2000+, idealne dalnice, tim probehne vypalovani a kontrolka by mela normalne zhasnout. V servisu ti to vzpali nucenou regenaraci, takze ti motor pobezi na volnobeh bez zateze ve vyssich otackach nekolik desitek minut a zacalujes kolem 2000Kc.

Jasne, jsou lidi, i zde, co na to kaslou a ani nevi, ze maji DPF a nesleduji vypalovani, ale pokud ti auto bezelo ve vyssich otackach na volnobeh a ty jsi motor nekolikrat vypnul, tak se nejde divit, ze po tolik prerusenych regenracich se uz kontrolka rozsvitila.

Vypalovani DPF poznas, podle zvysene spotreby, mirne zvyseneho volnobehu, casto automatickemu zapnuti spotrebicu jako ohrev zadniho skla (neni signalizovano kontrolkou), apod. Idealne koupit nejake ELM327 a pres appku si to sledovat sam a prizpusobit tomu predem jizdu.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čičo 8. 10. 2020 07:17

Prestaňte už konečne šíriť tie nezmysly o diaľnici ako potrebe pre vypálenie DPF!

Inak s ostatným súhlas, moderný diesel je ako tamagoči, o ktoré sa treba starať, aby nezdochlo, v nejednom prípade jazdiť desiatky minút úplne zbytočne. Ale pri predaji to nikto v salóne potenciálnemu kupcovi nepovie, že?
______________________________________________
- Práca ešte nikoho nezabila. Ale ani odpočinok.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Čičo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 8. 10. 2020 07:28

Dalnice moc idealni neni, aspon pokud se jedna o jizdu cca v limitu, jedine do delsiho prudsiho kopce pomaleji, chce to vyssi vykon pri mensich otackach (2-2,5k), pak roste teplota nejrychleji, jak jsem vypozoroval. Ale zalezi samo taky na typu motoru.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 8. 10. 2020 07:32

To nejsou nesmsly, ale realne zkusenosti.

Psal jsem "idealne dalnice", to neznamena, jen a pouze dalnice, ale ze dalnice je pro vypalovani DPF nejidealnejsi. Relativne konstantni zatez.

Po vypalovani na dalnici mam stav zaplneni DPF kolem 5-6%, pri vypalovani na okreskach kolem 25-29%, pri vypalovani po meste nebo na netral 39-45%. To se samozrejme projevi v tom, ze pristi regenerace nastane o to drive.

Takye proto jsem psal "idealne dalnice", protoze je stav zaplneni DPF po regeneraci nejnizsi a pristi regenerace probehne za o to delsi dobu.

-- 8. 10. 2020 08:34 --

JardaB píše:Dalnice moc idealni neni, aspon pokud se jedna o jizdu cca v limitu, jedine do delsiho prudsiho kopce pomaleji, chce to vyssi vykon pri mensich otackach (2-2,5k), pak roste teplota nejrychleji, jak jsem vypozoroval. Ale zalezi samo taky na typu motoru.

Ja pro vypaleni potrebuju 10-12min. Takovy kopec, abyc se dalo bez ubrani plynu tech 10-12min jet, moc lidi v okoli nema. Dalnice je mnohem blizsi.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 8. 10. 2020 07:36

na skoda foru mi poradili jak se pripadne podivat kdy vypaluje filtr...
mozna ucinny na vsechny skodovky ,
-zapnuty start/stop
-na displeji radia, prepnout na stav vozidla /tak nejak/ a pak info o start stopu a tam pokud je vypalovani filtru tak je hlaska "nutny beh motoru"
kdyz nevypaluje tak "startstop pripraven" plus minut tak nejak...

jednou jsem to sledoval protoze se stala nasledujici situace:
rano po prijezdu pred praci mi to vypalovalo filtr /zvyseny volnobeh i smrad kolem auta/ tak jsem to stejne chcipl,
odpoledne domu cca 90km a cestou nevypalovalo filtr...
druhy den rano jakmile se ohrala voda na cca 70°C asi po 5km od studeneho startu se spustilo vypalovani filtr a trvalo to zhruba 20min jizdy
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čičo 8. 10. 2020 07:49

Je milión ľudí, ktorí prešli stovky kilometrov po diaľnici a regeneráciu im spustilo až pred domom. Na spustenie regenerácie musí byť splnených tristo podmienok a ďalších tristo ju preruší, medzi inými požiadavka na vysoký výkon, resp. vysoká záťaž motora. Preto diaľnica nie.
______________________________________________
- Práca ešte nikoho nezabila. Ale ani odpočinok.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Čičo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 10. 2020 07:50

mfilip píše:Si nemuzu pomoct, ale prece kdyz si koupim auto s DPF, tak snad musim sledovat obzvlaste pri takovem rezimu, jaky jsi ted posledni dobou jezdil, proces vypalovani a zajistit jeho spravny prubeh. Jestli pises, ze kolikrat mela zvysene otacky a tys to vypnul, tak zrejme zrovna probihala regenerace, kterou si nekolikrat vypnul a proto si to dostal do takoveho stavu, ze se rozsvitila kontrolka. V tom pripade podle mne staci, abys okamzite pri rozsviceni kontrolky neprerusoval jizdu, ale jel alespon 15min na vyssi stupen v otackach 2000+, idealne dalnice, tim probehne vypalovani a kontrolka by mela normalne zhasnout. V servisu ti to vzpali nucenou regenaraci, takze ti motor pobezi na volnobeh bez zateze ve vyssich otackach nekolik desitek minut a zacalujes kolem 2000Kc.

Jasne, jsou lidi, i zde, co na to kaslou a ani nevi, ze maji DPF a nesleduji vypalovani, ale pokud ti auto bezelo ve vyssich otackach na volnobeh a ty jsi motor nekolikrat vypnul, tak se nejde divit, ze po tolik prerusenych regenracich se uz kontrolka rozsvitila.

Vypalovani DPF poznas, podle zvysene spotreby, mirne zvyseneho volnobehu, casto automatickemu zapnuti spotrebicu jako ohrev zadniho skla (neni signalizovano kontrolkou), apod. Idealne koupit nejake ELM327 a pres appku si to sledovat sam a prizpusobit tomu predem jizdu.


filtr mam na smaxu, za ty 3 roky a 25tkm jsem jeste nezjistil, kdy regeneruje. nevim jak mam poznat zvysenou spotrebu nebo volnobeh za jizdy...
anonymni

Odeslat příspěvekod glider 8. 10. 2020 07:52

Na 1,6TDI sa to castokrat spustilo az pred domom ako pise cico.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 8. 10. 2020 07:52

goes: Tak ty jezdíš celkem pravidelně delší štreky po dálnici, tak to nemusíš řešit.
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 10. 2020 07:53

to jezdim
anonymni

Odeslat příspěvekod mfilip 8. 10. 2020 08:14

Čičo píše:Je milión ľudí, ktorí prešli stovky kilometrov po diaľnici a regeneráciu im spustilo až pred domom. Na spustenie regenerácie musí byť splnených tristo podmienok a ďalších tristo ju preruší, medzi inými požiadavka na vysoký výkon, resp. vysoká záťaž motora. Preto diaľnica nie.

A co ma jako byt? Mne to dela taky obcas. Kdyz vidim, ze se musi spustila regenerace, tak proste nezastavim a nevypnu motor. Vim, ze v tu chvili potrebuju jeste 10-12minut jet a zatizit motor idelane konstantnim vykonem, proto dalnice, pokud to jde. O nicem jinem nepisu a uz vubec ne o tom, ze po 800km po dalnici se nemuze stat, ze 1km od baraku zacne regenerace. Ja psal o stavu, jak resit, kdyz uz se regenerace spusti: rozhodne nevypinat motor a dokoncit regeneraci, idealne jizdou po dalnici, pokud to nejde, tak cokoliv jineho, i stani na volnobeh je lepsi, nez motor vypnout. Tak zase necist mezi radky,

A tady hlavne je to o tom, ze nekdo nehem 14 dnu po meste nekolikrat vypnul motor a zrejme nekolikrat prerusil regeneraci. To je podle mne dost extrem. Tak pisu, ze to je proste spatne, ze regenerace by mela dobehnout a radim jak toho docilit, aby probehla v nejidealnejsich podminkach. Nic vic, nic min.

-- 8. 10. 2020 09:18 --

goes píše:filtr mam na smaxu, za ty 3 roky a 25tkm jsem jeste nezjistil, kdy regeneruje. nevim jak mam poznat zvysenou spotrebu nebo volnobeh za jizdy...

Ja nekde pisu o volnobehu za jizdy?
Snad stojis obcas na semaforech, obcas davas prednost, obcas nekam dojedes a zastavis, tak kdyby ses podival na okamzitou spotrebu, tak misto 0.5l tam budes mit napriklad 1.9l a to uz asi kazdeho trkne, ze se neco deje ...
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 8. 10. 2020 08:27

Moc dlouhý čtení kolegové, nějak ve zkratce, oc tu jde?
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků