Škoda Enyaq iV

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod FAN. 12. 7. 2021 08:23

Ten Enyaq vypadá jak auto z předpotopní Číny. Hrůza. Dělali si z toho srandu i v samotné prodejně. ... UŽ JSI VIDĚL TO ČÍNSKÉ, AUTO??? NÉ??? TAK SE JDI PODÍVAT ZA ROH. TAM STOJÍ...
YETI 1.4 TSI Outdoor elegance green tec - oranž terrakotta.
FAN.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 12. 7. 2021 08:58

DoBrE.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 12. 7. 2021 13:51

:D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 12. 7. 2021 16:25

:(
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 12. 7. 2021 20:24

Slíbil jsem nějaké dojmy, tak tady jsou. Bude to delší, omlouvám se garážmistrovi nebo brascimu, už nevím kdo si stěžoval :-) .

Exteriér vozu
Za mě velice hezký design a proporce vozu, čemuž i odpovídá zájem, jaké to auto vzbuzuje kamkoli člověk jede. Možná jediná věc jsou zadní dveře, kde by to chtělo něčím "rozbít" tu velkou hladkou plochu.
Interiér
Vzhledem k nejvyšší výbavě s koženým interiérem působí vnitřek auta až luxusním dojmem. Sedačky pohodlné, ale mohly by být odvětrávané. Přístrojová deska velice pěkná, výhled velice dobrý až na menší zadní sklo, ale s kamerou žádný problém. Volant by mohl mít o něco menší průměr. Volič převodovky perfektní, velice rychle přechody mezi R a D. Prostornost auta a chybějící středový tunel je super. Kufr dostatečně velký. Za celou dobu nikde nic nezavrzalo, auto mělo najeto pouze 11 000km, nicméně i tak celková kvalita interiéru je bez připomínek. jediné, co rozhodně nerezonuje kvalitou jsou tlačítka rychlé volby pro obrazovku infotainmentu. Zvláště zvuk při kliknutí zní tedy hrozně levně.
Pohon,brzdy, výkon, jízdní vlastnosti
Začnu výkonem pohonu, který mi ve verzi 132kW přijde tak akorát. V nízkých rychlostech je zátah opravdu zajímavý, ale ve vyšších rychlostech už je znát váha vozu a akcelerace je spíše průměrná.
Brzdy vzhledem k rekuperaci mají pozvolnější nástup, ale při razantním zatlačení na brzdový pedál je decelarace dostatečná, nicméně je cítit hmotnost auta a opakované prudší brzdění jsem nezkoušel.
Rekuperace je zde řešena rozhodně lépe než u sesterských vozů ID. Pádly se dá krásně regulovat rychlost vozu, případně lze snadno přepnout do režimu B. Nicméně by na nejvyšší 3. stupeň mohla rozhodně být silnější a neslábnout se snižující se rychlostí. Je škoda, že s rekuperací nejde auto úplně zastavit.
Nepochopitelná je setrvačnost auta, kdy opravdu téměř nezpomaluje a po vyřazení na neutrál lze z kopce jet celé kilometry "zadarmo". Kdo zná kopec dolů z tunelu Hřebeč na Českou Třebovou, tak nahoře jsem ve 120 vyřadil na N, dole auto jelo 155 a celou tu dlouhou rovinku pod kopcem jsem jedinkrát nepřidal plyn a k zatáčce na konci jsem doplachtil rychlostí přes 120km/h.
Podvozek byl pro mě trošku zklamáním co se komfortu jízdy týče. Všechny testy jej hodnotí jako neuvěřitelně komfortní, no já tedy takovou zkušenost neměl. Vzhledem k 21" kolům by to byl asi zázrak. Komfort rozhodně nebyl špatný, ale příčné nerovnosti a jakákoli díra na cestě, kam kolo zapadne znamená poměrně velkou ránu od podvozku. Naopak terénní vlny a plynulé nerovnosti filtruje auto velice dobře. Co hodnotím velice kladně jsou jízdní vlastnosti, kdy se Enyaq chová jako mnohem menší a lehčí auto. Díky širokým gumám má spoustu gripu a stabilizace zasahuje poměrně dost pozdě a velice citlivě až v momentě, kdy jde zadek auta lehce do smyku. Rozjezdy na plný plyn nejsou žádný problém navzdory pohonu pouze zadní nápravy, trakce je i za mokra působivá.
Trošku off topic ještě jednou téma stěračů. Jel jsem ve velké průtrži mračen a i při maximální rychlosti stírání, to díky délce stěračů, které musí urazit opravdu dlouhou dráhu, hrozně dlouho trvá než udělají celý pohyb nahoru a dolů. Tím pádem nestíhají stírat čelní sklo dostatečně rychle.
Na oplátku jsem se ale nikdy necítil v dešti tak bezpečně jako v Enyaqu. Hluboké kaluže jsou věc, kterou člověk může ignorovat a bez problémů je projet bez nebezpečí akvaplaningu, super!!
Odhlučnění
Odhlučnění od aerodynamického hluku je na velice dobré úrovni a rovněž odhlučnění od podvozku je super. Trošku jdou slyšet kola, ale vzhledem k velikosti je to naprosto v pohodě. Motor jde slyšet pouze při maximální akceleraci v nižších rychlostech a nijak neobtěžuje. Zvuk pro varování chodců je pak decentní a uvnitř nejde slyšet.
Infotainment, MyŠkoda, logika ovládání
Tady budu opravdu kritický ač vím, že je spousta věcí, které jako Škoda přebíráme od VW a nemůžeme s tím nic moc dělat, nicméně tohle je prostě fail. Samotné umístění a grafika infotainmentu je fajn, display je hezký, velký, přehledný, logika menu slušná.
Ovládání klimatizace na displeji je blbost. Neustále to odvádí pozornost a je to mnohem pomalejší než analogové řešení. Ovládání hlasitosti, dejme tomu, to mám na volantu a spolujezdec si s tím hrát může. Co je tragické, je rychlost infotainmentu. Proti prvním kusům Octávek ok, ale to prostě nestačí. Při startu auta jsem musel vždy čekat několik vteřin než naběhne. Po naběhnutí systému už jsou reakce slušné, ale rozhodně nic, z čeho bych byl u auta za 1.5M nadšený. Na slunci mám pocit, že se přehřeje a pak opět reaguje se zpožděním.
Ovládání světel automatika ani jsem na to nešahal, takže bez problémů. Samotný výkon světel je výborný, matrix funkce funguje slušně, ale mohla by auta stínovat dříve. Jedno protijedoucí auto mě "vyblikalo".
Appku MyŠkoda bych shrnul pár slovy. Je to věčně nefunkční sračka, kterou by si firma jako je Škoda, nikdy neměla dovolit pustit ven v takové podobě. Už loni, když jsme měl půjčené e-citigo stála za ***** a doteď se nezměnilo nic. Mě nešla dohromady skoro 2 dny a když šla, tak pořád házela chybu, nebo se sekala.
Asistenti
Velká spokojenost. Adaptivní tempomat je v elektromobilu dokonalá věc. Při jakémkoli zpomalení nejde energie vniveč, ale uloží se zpět do baterky, takže super. Zároveň je neuvěřitelně jemný a reaguje poměrně svižně např. když auto přede mnou uhne do vedlejšího pruhu. Travel assist pecka, když jsou jasně viditelné čáry, tak zvládá řídit opravdu precizně, drží se uprostřed pruhu, neškube volantem, nepřejíždí od kraje ke kraji, to jsem ani nečekal. Parkovací kamera senzory bez připomínek, snad jen rozlišení kamery by mohlo být v dnešní době přeci jen trochu lepší, ale Mouchova údajná sněžná slepota v Octávce to není.
Spotřeba, nabíjení, dojezd.
Celkem jsem ujel 904km, s průměrnou spotřebou 20,6kWh/100km. Z toho cca 120km byly testovací jízdy, kdy jsem vozil spoustu známých a kamarádů, co se chtěli svézt. Nakonec tedy nejsem úplně nespokojen, nicméně jsem doufal, že se svým předvídavým stylem a rekuperací se dostanu níž. Včera cesta domů 369km, průměrná rychlost 87km/h, spotřeba 20,8kWh. Okresky z Opavy 110-120, dálnice z Fulneku do Mohelnice 135-140, pak okresky okolo 120, když to šlo, pořád jsem předjížděl, nicméně spousta omezení, rozkopané úseky, kolony před Mýtem, před Hradcem. Dálnice HK-Nymburk v dešti nejdřív kolem 130, pak 145-160 a okresky opět kolem 110-120. Reálný dojezd při tomhle stylu cca 270-280km. Klidnější řidič který pojede podle předpisů dá v pohodě 330-350km i s touhle menší baterkou.
Nabíjení tentokrát nebylo úplně bez problémů. U Hrušové nefungovala dobře DC nabíječka. Pořád se vypínala a dávala místo 40kW 31, ale aspoň jsme se dobře najedli. Nabíječka u Globusu v Olmiku po cestě zpět už bez problémů. Doma nabíjeno z pětikolíku 16A, bohužel všichni u nás doma měli 32A, takže jsme ještě vymýšleli redukci. Teklo tam 9-10kW/h. Wallbox v kanclu dával 10,5.

Celkově chápu, proč si to někdo pořídí, přes dost vysokou cenu, to auto dělá téměř všechno dobře a manželka se do něj totálně zamilovala. Když jsem ho dnes vracel, tak na mě smutně koukala, že by si ho moc přála mít napořád.
Nicméně pro mě pořád trochu nedostačující dojezd a ještě dodám, že bylo kolem 20-25st. takže ideální podmínky. V zimě bych byl spíš někde kolem 220km dojezdu.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod goes 12. 7. 2021 20:28

Sterac stira stejnou dobu zda je okno male nebo velke. Uhlova rychlost je porad stejna pro ten cyklus. Proste tech 90 stupnu sjede za stejnou dobu zda je slouhy nwbo kratky. Obvodova rychlost na konci bude naopak vyrazne vetsi u toho velkeho nez maleho pri stejne uhlove.

Pokud stira pomalu tak ne proto ze je prut sterace dlouhy ale proto ze je stirani mastaveno do pomala

Takze lzes
goes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 12. 7. 2021 20:36

Ano napsal jsi to stejné. Je to dlouhá dráha a proto je rychlost/frekvence stírání menší. Větší rychlost by nejspíš byl pro elektromotorek problém, nebo se šetřilo.

-- 12. 7. 2021 20:37 --

mrazik píše:Kde pujcuji na 4 dny, ja chci taky.


Benefit pro zaměstnance Škodovky.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod garážmistr 12. 7. 2021 20:46

Ingos píše:Slíbil jsem nějaké dojmy, tak tady jsou. Bude to delší, omlouvám se garážmistrovi nebo brascimu, už nevím kdo si stěžoval :-) .


Já to nebyl. Dlouhý příspěvky mi vadí jen od dementů.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goes 12. 7. 2021 20:48

Ne. Sterace musi urazit porad 90 stupnu. A zase tak dlouhy ten sterac proti jinym autum neni.
goes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 12. 7. 2021 21:04

Samotný stěrač samozřejmě nemá metr, ale to rameno které ho drží je hrozně dlouhé. Škoda, že nemám foto.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod goes 12. 7. 2021 21:12

Ja te chapu. Mam smaxe s mega rameny. Jsou horsi veci.

Jinak pises o pocitu bezpeci za deste. Pritom 255 gumy jsou vyrazne nachylnejsi na akvaolwming nez nejake 205. Tam bych se naopak bal vice a vice se sirkou gum.

Kazdopadne ok popis. Diky za nej.
goes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 12. 7. 2021 21:34

Přečetl jsem celé, diky
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ingos 12. 7. 2021 21:39

goes píše:Ja te chapu. Mam smaxe s mega rameny. Jsou horsi veci.

Jinak pises o pocitu bezpeci za deste. Pritom 255 gumy jsou vyrazne nachylnejsi na akvaolwming nez nejake 205. Tam bych se naopak bal vice a vice se sirkou gum.

Kazdopadne ok popis. Diky za nej.


Auto mělo vpředu i vzadu 235. 255mm vzadu má tuším až verze 80X a 100% bude mít RS. Ale samozřejmě máš s tou šířkou pravdu, nicméně tady asi pomáhá ta hmotnost přes 2t. Projel jsem ve vyšší rychlosti opravdu hluboké kaluže a prostě nic. I to jak ti stříká voda do podběhu není prakticky vůbec slyšet, jak je to dobře odhlučněné, to jsem v jiném autě nezažil, aby bylo takové ticho.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod goes 12. 7. 2021 21:44

Tak ja peojizdim kaluze bezne ale nestava se nic.
goes
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 12. 7. 2021 21:46

Mna bavi striekat vodu, tak si rad pridam.
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků