Škoda Enyaq iV

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jean ViC 16. 5. 2021 00:35

sprint píše:To už by vyšlo levněji jezdit taxíkem ne

Ale přijdeš o tu radost a zážitek s nabíjením
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DaciaFan 16. 5. 2021 09:59

McGyver2 píše:To by s tím jezdilo mraky lidí i já za 11.
20tkm ročně na 4 roky po 24051,- :D
https://barth-operak.cz/detail/skoda-en ... lPeriod=48


Tak to je masakr... Jsem vycházel z cen našeho operáku, tam opravdu měsíční splátka u všech aut vychází na cca setinu ceny auta z konfigurátoru...

A k tomu Barthu, ten začal na vlně nesmyslně nízkých cen za operák a dostal se na nesmysl. Jako že půjčím auto na 4 roky a zaplatím "skoro stejně" jako kdybych si ho koupil? :D

Jinak teda za mě fajn, spotřeba dost specifická... 8-)
Přílohy
IMG_20210513_175917071_HDR.jpg
IMG_20210513_174634785_HDR.jpg
DaciaFan
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod McGyver2 16. 5. 2021 10:06

My v práci taky měli firemní auta za 1 procento z platu.
Operáky asi fajn pro někoho, kdo moc nenajede a má to třeba na 4 roky. Stále ale zaplatí většinu ceny a oni to dále prodají a ještě vydělají. My najezdíme cca. 30 tkm ročně, po propočtech se mi vyplatí kupovat auta cashem.
Na Enyaq tolik peněz neschrastím, ale jako 2,3 auto do rodiny paráda.

-- 16. 5. 2021 10:09 --

Spotřeba chce se to naučit, ale s pádly na volantu tou rekuperací to mohou být zajímavá čísla. Chci zkusit jet dál normálně rodinné tempo, kdybych vyhrál tipovací soutěž s půjčením na víkend ....
Škoda Octavia IV 125let LB TSi 02/21, Fabia III Combi Ambition 10/2015
McGyver2
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 16. 5. 2021 21:55

Auto co najede 240 Km po dalnici je pro me neprijatelne. Potrebuju to sice jen dvakrat az trikrat za rok, ale se trema detma vzadu nekde cekat min. 30 minut nez nabiju a modlit se, abych v cilovem miste nekde nasel nabijecku, na to nemam nervy ani naladu. Nedavno jsem se dohadoval s kamosem a prej jsem konzerva a proste s EV autem musim myslet jinak - asi tim myslel neustale sledovani dojezdu a hledat co nejlepsi nabijecku. Jako druhe/treti auto dobra volba, ale 1.3 mega za auto co bude jezdit v nejblizsim okoli mi prijde hodne.
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 16. 5. 2021 22:05

Na jezdeni po okoli a do mesta mam rad stary obouchany auta
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 16. 5. 2021 22:23

Takže starý obouchaný elektromobil bude na to úplně nejlepší :D
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 16. 5. 2021 22:38

Na to si budeme ještě muset počkat :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DaciaFan 16. 5. 2021 23:28

mrazik píše:Auto co najede 240 Km po dalnici je pro me neprijatelne. Potrebuju to sice jen dvakrat az trikrat za rok, ale se trema detma vzadu nekde cekat min. 30 minut nez nabiju a modlit se, abych v cilovem miste nekde nasel nabijecku, na to nemam nervy ani naladu. Nedavno jsem se dohadoval s kamosem a prej jsem konzerva a proste s EV autem musim myslet jinak - asi tim myslel neustale sledovani dojezdu a hledat co nejlepsi nabijecku. Jako druhe/treti auto dobra volba, ale 1.3 mega za auto co bude jezdit v nejblizsim okoli mi prijde hodne.

tak aktualne nejsi typicky zakaznik pro elektromobily...

trend, který již začal třeba v Číně, je dost jasný - levnější a menší baterka, dojezd okolo 200 km a všude nabíječky.. nějaké zvyšování dojezdu se bude konat tak akorát u velkejch aut typu e-tron
DaciaFan
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 17. 5. 2021 09:12

Me proste stve hlavne jedna vec. Kdyz pred par lety se zjistilo, ze nova auta ve skutecnosti maji vetsi sporebu, malem zakaznici a EU kamenovali automobilky. Aktualne u EV aut se deje neco mnohemhorsiho - jizda po dalnici maximalni povolenou rychlosti znamena polovicni dojezd, vsem zastancum to prijde v pohode a jsem vsude presvedcovan, ze zastavka kazde 2 hodiny je preci uplne normalni. Bylo by fer uvadet spotrebu a dojezd. ve meste/mimo mesto/dalnice.
Me by se male auto s dojezdem 200 Km libilo, ale cena 800 tisic je totalni nesmysl.
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zacatek156123 17. 5. 2021 09:18

Ten dojezd trochu vetsi, protoze chces co nejvic dobijet jen 20-80, viz test nize, je to od cloveka, ktery dela 1000km ve vsech EV a uz to ma vyzkousene co je nej.

Test enyaqu:
https://www.youtube.com/watch?v=OHP1RNcXG50

Ujedes 200km, 15-20m prestavka a jedes dal. Nejlepsi je to porovnani vysledku: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... d=15442336

Enyaq na tom neni spatne a pritom zdaleka nema dojezd jako nejlepsi tesla. Jen o 1h pomalejsi nez ICE(phev) na stejne ceste.

-- 17. 5. 2021 09:20 --

mrazik píše:Me proste stve hlavne jedna vec. Kdyz pred par lety se zjistilo, ze nova auta ve skutecnosti maji vetsi sporebu, malem zakaznici a EU kamenovali automobilky. Aktualne u EV aut se deje neco mnohemhorsiho - jizda po dalnici maximalni povolenou rychlosti znamena polovicni dojezd, vsem zastancum to prijde v pohode a jsem vsude presvedcovan, ze zastavka kazde 2 hodiny je preci uplne normalni. Bylo by fer uvadet spotrebu a dojezd. ve meste/mimo mesto/dalnice.
Me by se male auto s dojezdem 200 Km libilo, ale cena 800 tisic je totalni nesmysl.


Nesmysl, ICE taky nikdy neuvadi spotrebu ani pri laboratorni rychlosti 130, natoz realne a v dnesni dobe jsou spotreby ICE a hybridu uplne zkreslene, ale EU uz ma v planu mnohem lepsi testy, proto je E7 takovy problem pro vyrobce.
zacatek156123
Nováček

Odeslat příspěvekod maXX_CZ 17. 5. 2021 09:39

Btw to se taky docela malo zminuje. Realna range tech aut by mela byt rekneme 90% uvadene kapacity. Kdo si lajsne dojet na nabijecku s nulou (aby zjistil, ze rovna nefunguje, nebo je tam fronta)? Nabijet do plna, specialne rychlonabijeckama taky neni zrovna optimalni, ale dejme tomu, ze to vsichni delaji (nedelaji).

Takze realne vetsina tech novejsich elekter jezdi v modu rekneme 10-90% (nebo 10-100%).
Coz pokud vezmu realnej dojezd bezneho elektra treba 300 km ukroji dalsich hezkych 30-50km dojezdu dle toho, jak to kdo pouziva.

Nemam nic proti malymu LEVNYMU autu do mesta s dojezdem 150km, podle me to ma mnohem vetsi smysl nez nejakej enyaq a podobne kravy. ***** ve mestech, nezabirat tolik mista..... ale pokud uz teda chci rodinny EV auto, tak je 250 km proste malo. Pokud to dobiju za 15 min, budiz, ale jinak ne.
maXX_CZ
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 17. 5. 2021 09:41

zacatek156123 píše:
mrazik píše:Me proste stve hlavne jedna vec. Kdyz pred par lety se zjistilo, ze nova auta ve skutecnosti maji vetsi sporebu, malem zakaznici a EU kamenovali automobilky. Aktualne u EV aut se deje neco mnohemhorsiho - jizda po dalnici maximalni povolenou rychlosti znamena polovicni dojezd, vsem zastancum to prijde v pohode a jsem vsude presvedcovan, ze zastavka kazde 2 hodiny je preci uplne normalni. Bylo by fer uvadet spotrebu a dojezd. ve meste/mimo mesto/dalnice.
Me by se male auto s dojezdem 200 Km libilo, ale cena 800 tisic je totalni nesmysl.


Nesmysl, ICE taky nikdy neuvadi spotrebu ani pri laboratorni rychlosti 130, natoz realne a v dnesni dobe jsou spotreby ICE a hybridu uplne zkreslene, ale EU uz ma v planu mnohem lepsi testy, proto je E7 takovy problem pro vyrobce.

jenže "ICE", jak tomu vaše sekta říká, má spotřebu při 130 někde kolem 5,5 (dízel) nebo 7 litrů (benzín), takže to nijak zásadně neovlivňuje dojezd ... elektro má spotřebu při dálniční rychlosti takřka dvojnásobnou proti běžnému šolíchání, to už je potřeba vzít do úvahy
Naposledy upravil Arnie J dne 17. 5. 2021 09:42, celkově upraveno 1
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mrazik 17. 5. 2021 09:41

Asi ti uteklo, ze pro spalovaky byla pred casem stanovena nova metodika mereni spotreby a jiz mnohem vice odpovida realite. Neznam zadny spalovak, ktery by na dalnici bral dvakrat tolik co mimo mesto napr. Muj SMax 1.6 118kW ma spotrebu na dalnici 8.5 - 9.5 podle zatizeni a profilu. Mimo mesto 7.5 - 8.5 podle zatizeni a profilu . dalnice vetsinou nastavuju tempomat na 140, mimo mesto jezdim kolem 100.
Euro7 az takovy problem nepredstavuje, protoze mnohe motory jiz limity splnuji a hlavne nebude platit podminka, ze normu musi spalovak splnit pri jakekoli situaci, zatezi atd.
jedna rejze
jeden henry
jednou uz se strazny andel zapotil
mrazik
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MV_cz 17. 5. 2021 09:51

jj 10 % je málo, to aby člověk průběžně dobíjel, když jede zrovna okolo nabíječky + je volno :(
renaultí 1.8 M5P EDC
fiatí 1.4 350A1000 dualogic
MV_cz
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zacatek156123 17. 5. 2021 10:09

Arnie J píše:
zacatek156123 píše:
mrazik píše:Me proste stve hlavne jedna vec. Kdyz pred par lety se zjistilo, ze nova auta ve skutecnosti maji vetsi sporebu, malem zakaznici a EU kamenovali automobilky. Aktualne u EV aut se deje neco mnohemhorsiho - jizda po dalnici maximalni povolenou rychlosti znamena polovicni dojezd, vsem zastancum to prijde v pohode a jsem vsude presvedcovan, ze zastavka kazde 2 hodiny je preci uplne normalni. Bylo by fer uvadet spotrebu a dojezd. ve meste/mimo mesto/dalnice.
Me by se male auto s dojezdem 200 Km libilo, ale cena 800 tisic je totalni nesmysl.


Nesmysl, ICE taky nikdy neuvadi spotrebu ani pri laboratorni rychlosti 130, natoz realne a v dnesni dobe jsou spotreby ICE a hybridu uplne zkreslene, ale EU uz ma v planu mnohem lepsi testy, proto je E7 takovy problem pro vyrobce.

jenže "ICE", jak tomu vaše sekta říká, má spotřebu při 130 někde kolem 5,5 (dízel) nebo 7 litrů (benzín), takže to nijak zásadně neovlivňuje dojezd ... elektro má spotřebu při dálniční rychlosti takřka dvojnásobnou proti běžnému šolíchání, to už je potřeba vzít do úvahy


Porad to je treba u dieselu 1/10 vice a u benzinu 1/6, na dojezdu by se to podepsalo vyznamne, kdyby nebyl dojezd tak velky a infrastruktura takova, ze to nikdo neresi.
Muzeme se potom podivat na druhou stranu a na kratkych trasach berou ICE treba 2x vice nez je udavana spotreba. Ve meste obecne berou podstatne vice nez se udava.

Ale ano jsem pro, aby se vse uvadelo presne, no dokud nejsou podminky pro vsechny stejne, nevidim duvod se sam znevyhodnovat na trhu.

Jinak spotreba neni dvojnasobna, treba enyaq udava 16.6-18.1 a realne v tom testu 1000km mel 23.1kwh/100.

uprava: dival jsem se na slabsi model ten udava 15.6-16.6

-- 17. 5. 2021 10:13 --

MV_cz píše:jj 10 % je málo, to aby člověk průběžně dobíjel, když jede zrovna okolo nabíječky + je volno :(


Kdyz budou nabijecky tak caste jako benzinky, tak to nebude takovy problem, ono benzin taky nikdy nevyjizdis do prazdna.
zacatek156123
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků