Ty seš taky elektromobilní směrnice...
Není to směrnice, ale vyhláška (platná a závazná k tomu), která je definovaná právě z průměrného českého mixu. A ten by byl reálně možná ještě horší (ne naopak jak se snažíš naznačit), kdyby právě nebylo ustoupeno všem těm lobbovacím společnostem, protože spousta oborů založená převážně na elektřině by si ani neškrtla.
Mimochodem... nevím o jakém špatném počítání píšeš, protože i na té jejich kalkulačce podle EPA vychází 1 kWh na 0,7 kg emisí, tedy 709 g... (a to amici mají mnohem víc solárních polí, jaderek a plynových turbín v provozu než my).
K čemu jsou ty webové stránky, když ani sami zastánci elektromobilty v nich neumějí čerpat... a jsou zase proti nim???
Jeden galon je cca 3,785 l. Takže podle nich z jednoho litru je 2350 g emisí (z galonu 8,9 kg)...No jo, ale jeden litr ma cca 10 kWh energie..., takže sem na 235 g na kW z benzinu....
Takže podobná čísla jak sem uvedl (naše emisní faktory jsou tedy správně)..., jen prostě zastánci elektromobility je neumí správně pochopit a interpretovat...a nabíhají si na vidle (hned v momentě, dky se dostanou do debaty s někým kdo má alespoň elemantární znalosti fyziky). Akorát tady to tedy není 4 x míň ale třikrát míň, to znamená, aby emise byly stejné, tak to auto by to jelo za 4,5 l paliva/100, což není asi nereálné... , ale i tak je ta úspora emisí prostě malá... A znovu se bavíme o režimu, který elektromobilu vyhovuje... Na dálnici by asi spotřeba nebyla 13,4 kWh... A pořád tam nemám účinnost nabíjení baterie... Těch 13,4 kWh jsme měli jako řekněme etalon nízké spotřeby. 4,5 l/100 v poklidném jízdním režimu není ani pro běžné benzinové auto nereálné. A to to platí pro USA energetický mix podle EPA..., takže taky žádná výhra.
Takže ještě jednou pro blbé:
Podle EPA: 13,4 kWh/100 = 4,5 l paliva na 100 = úspora emisí big 0
Podle našich emisních faktorů:
13,4 kWh/100 = 6,0 l paliva na 100 = úspora emisí big 0
Takže pokud někdo používá elektromobil, čerpá elektřinu u nás ze sítě a myslí si, že z globálního hlediska nějak extra šetří přírodu... tak je prostě jen hloupý, neinformovaný, případně zaslepený.
Jo a vidím... Proč by měl mít spalovací Superb při max. snaze ekonomické jízdy mít spotřebu paliva 7,6 l benzinu (to je spotřeba na dálnici ve 130, kde by elektrovozítko této velikosti mělo spotřebu tak 24 kWh)??? Koukám na to, jak se dají výsledky docela hezky otočit..., zvlášť když 0,5 kWh tam, 0,5 kWh sem...
-- 14. 7. 2021 13:35 --Jo koukl sem na ten nick, pak na
Za kolik jezdíte s elektromobilem?
.... a vidím... zbytečně obsáhle sem reagoval na úplného debila...
Omlouvám se sám sobě...
ztráta času na blba, no už se stalo, musím si to zapamatovat tohoto trolla.
Ale tak snad ostatní aspoň uvidí jak to s tou elektromobilitou ve skutečnosti je, no. Jak je vidět, v těch číslech se málokdo vyzná a jsou předkládány úplné nesmysly.