Superb iV

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod tslany 13. 7. 2021 11:47

Porovnávat spotřebu auta s autem na základě kolik litrů by to vyšlo stejně, ne výhřevností.
Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, si nezaslouží ani svobodu ani bezpečnost.

Z is for залупа!
tslany
Inventář

Odeslat příspěvekod maincoonsback 13. 7. 2021 11:52

Tak jak vidíš ani tak to nesedí...

5 litrů paliva je cca 150 Kč
13,4 kWh je cca 67 Kč (u VT, to ja jek sem psal těch 70 halířů na km), u NT by to bylo polovic, ale s tím neuvažuju, ne každý to doma má a je to omezené časem.

A přes výhřevnost paliva 1,5l nafty cca by bylo 45 Kč..., což by odpovídalo... Vlastně i tak je energie ze sítě i bez zatížení spotřební daní vlastně dražší a nebo stejně drahá, kdyby měl spalovací motor podobnou účinnost. Takže cena el. energie hlavně z dlouhodobého hlediska tím pozitivem určitě není...

Záleží na tom, z jakého úhlu na to koukáš.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 14. 7. 2021 05:53

tak dá se to spočítat jak emisně na CO2 tak prostě na peníze....

při našem energetickém mixu (elektrika hodně z uhlí) to auto v tomhle režimu bude mít emise CO2 tak poloviční oproti tomu kdyby to jelo na benzín.... (o lokálních nemluvím, tam je to samozřejmě 0)

No a na peníze - platím za kwh nějaké 4Kč nebo kolik, takže je to těch 0,7Kč/km jak tu zaznělo.... fosilní alternativy všichni znáte.... CNG by stejnou trasu jelo tak za 1 Kč/km....

Jinak včera jsem jel stejnou trasu já a taky to dal za 14kwh, takže to nebyl nějaký zázrak vygenerovaný mojí družkou.... :-)
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 14. 7. 2021 06:23

No emisne je to ještě trochu slozitejsi.
Elektřina je u nás 281kg/GJ, nafta bude teď z hlavy nevím ale třeba kolem 70kg/GJ. Takže ony ty globální emise budou tak nějak plus mínus nastejno...., Aniž by to člověk počítal. Samozřejmě lokální jsou nula a to je jistá výhoda, ale z globálního hlediska to minimálně u nás žádná hitparáda není. Spíš je to z globálního hlediska čisté matematicky o chloupek horší než spalovací motor, minimálně u nás tomu tak je.

S ohledem na to, že se to prezentuje jako čistá nula, je zrovna tohle docela slušný fail, i když samozřejmě pro přeplněná města to je velká pomoc, jen se ty emise musí vypustit o kus dál ...
Naposledy upravil maincoonsback dne 14. 7. 2021 11:10, celkově upraveno 1
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 14. 7. 2021 08:36

tady si můžeš najít kolik CO2 se v ČR emituje na jednu kilowathodinu....
https://www.electricitymap.org/zone/CZ? ... wind=false

když to porovnáš CO2 na 1 litr paliva (lehce vygůglitelné), tak ti vyjde že to elektrické auto má CO2 emisí opravdu o dost míň.... myslím o nějakých 30%.....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maincoonsback 14. 7. 2021 11:09

Asi takto...
Mě je celkem jedno, jestli si tady někdo plete kWh a GJ... To asi není zásadní...

Je mi celkem docela i jedno, co si kdo dá na WEB jakous takous hodnotu... Pro mne je zásadní, že v naší vyhlášce určující všeobecné emisní faktory, na které se napříč odvětvími aktuálně shodly všechny strany je u vyrobené elektrické energie 281 kg/GJ (tedy cca tuna na 1 MW, tedy skoro kilo na kW), v případě nafty je to 73,3 kg/GJ (tedy 263 g/kW) a v případě benzinu jen 69,2 (tedy 249,12 g/kW). To jsou hodnoty, přes které u nás nejede vlak a je zbytečné o nich debatovat...

Pokud sem ti včera spočítal, že energeticky ta tvoje spotřeba odpovídá cca 1,5 l paliva, tak v momentě, pokud bys to stejným autem, ale v benzinu zajel se spotřebou 4x větší tedy 6 l, tak na emisích nešetříš absolutně nic.

Prostě toto je ta absurdita z provozu elektroaut a s tím souvisejícího vymývání mozku... A ještě si an tu debilitu udělají web :-).

Takže platí co sem psal... Lokální emise ano, vyšší účinnost ano, ale z pohledu globálních emisí příspěvek při využívání nabíjení z veřejné sítě v lepším případě 0, v horším to může být horší..., protože jaksi se zanedbává účinnost při nabíjení a to rozhodně není 100% (za 90% u běžné nabíječky bys byl rád).

Takže asi tak...

Prostě význam ať už ekonomický, nebo ekologický to má prostě pro někoho, kdo má barák a na něm FVE a může si přes den dovolit auto dobíjet. Jinak je to ať ekonomicky, tak ekologicky naprosto slepá, nebál bych se říct falešná větev, bez ohledu na to, jaké pocity při nákupu a řízení těchto vozů jejich majitelé mají a jakým způsobem to politická lobby tlačí.

Ale možná se fyzika změní a bude to vycházet líp...
;-)
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod zacatek156123 14. 7. 2021 11:34

Misto spatneho pocitani muzeme pouzit jednoduchou kalkulacku, podle EPA. USA ma podobny elektricky mix jako my, spise horsi.
https://www.epa.gov/energy/greenhouse-g ... calculator

Takze:
13kwh elektriny=1gallon benzinu=0.905gallon nafty.
13kwh=3.8l ben=3.425l naf.

Spalovaci superb bude takovou vzdalenost a trasu teda cca 2x horsi.

-- 14. 7. 2021 12:39 --

Pouzivat nejake "smernice" mi prijde vtipne aneb cela vlada je zalozena na lobingu. Kdyby se meli pouzivat realne hodnoty spalovaku, tak by se nemeli sanci dostat na limity. Pouzivat smernice tedy rika, ze se budou pouzivat vymyslena fakta nejake skupiny lidi. Nikoliv realne udaje.
zacatek156123
Nováček

Odeslat příspěvekod maincoonsback 14. 7. 2021 12:27

Ty seš taky elektromobilní směrnice...
:-)

Není to směrnice, ale vyhláška (platná a závazná k tomu), která je definovaná právě z průměrného českého mixu. A ten by byl reálně možná ještě horší (ne naopak jak se snažíš naznačit), kdyby právě nebylo ustoupeno všem těm lobbovacím společnostem, protože spousta oborů založená převážně na elektřině by si ani neškrtla.

Mimochodem... nevím o jakém špatném počítání píšeš, protože i na té jejich kalkulačce podle EPA vychází 1 kWh na 0,7 kg emisí, tedy 709 g... (a to amici mají mnohem víc solárních polí, jaderek a plynových turbín v provozu než my).

K čemu jsou ty webové stránky, když ani sami zastánci elektromobilty v nich neumějí čerpat... a jsou zase proti nim???

Jeden galon je cca 3,785 l. Takže podle nich z jednoho litru je 2350 g emisí (z galonu 8,9 kg)...No jo, ale jeden litr ma cca 10 kWh energie..., takže sem na 235 g na kW z benzinu....

Takže podobná čísla jak sem uvedl (naše emisní faktory jsou tedy správně)..., jen prostě zastánci elektromobility je neumí správně pochopit a interpretovat...a nabíhají si na vidle (hned v momentě, dky se dostanou do debaty s někým kdo má alespoň elemantární znalosti fyziky). Akorát tady to tedy není 4 x míň ale třikrát míň, to znamená, aby emise byly stejné, tak to auto by to jelo za 4,5 l paliva/100, což není asi nereálné... , ale i tak je ta úspora emisí prostě malá... A znovu se bavíme o režimu, který elektromobilu vyhovuje... Na dálnici by asi spotřeba nebyla 13,4 kWh... A pořád tam nemám účinnost nabíjení baterie... Těch 13,4 kWh jsme měli jako řekněme etalon nízké spotřeby. 4,5 l/100 v poklidném jízdním režimu není ani pro běžné benzinové auto nereálné. A to to platí pro USA energetický mix podle EPA..., takže taky žádná výhra.
;-)

Takže ještě jednou pro blbé:
Podle EPA: 13,4 kWh/100 = 4,5 l paliva na 100 = úspora emisí big 0
Podle našich emisních faktorů:
13,4 kWh/100 = 6,0 l paliva na 100 = úspora emisí big 0

Takže pokud někdo používá elektromobil, čerpá elektřinu u nás ze sítě a myslí si, že z globálního hlediska nějak extra šetří přírodu... tak je prostě jen hloupý, neinformovaný, případně zaslepený.

Jo a vidím... Proč by měl mít spalovací Superb při max. snaze ekonomické jízdy mít spotřebu paliva 7,6 l benzinu (to je spotřeba na dálnici ve 130, kde by elektrovozítko této velikosti mělo spotřebu tak 24 kWh)??? Koukám na to, jak se dají výsledky docela hezky otočit..., zvlášť když 0,5 kWh tam, 0,5 kWh sem... :-)

-- 14. 7. 2021 13:35 --

Jo koukl sem na ten nick, pak na

Za kolik jezdíte s elektromobilem?

.... a vidím... zbytečně obsáhle sem reagoval na úplného debila...
Omlouvám se sám sobě...

:-)

ztráta času na blba, no už se stalo, musím si to zapamatovat tohoto trolla.

Ale tak snad ostatní aspoň uvidí jak to s tou elektromobilitou ve skutečnosti je, no. Jak je vidět, v těch číslech se málokdo vyzná a jsou předkládány úplné nesmysly.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod zacatek156123 14. 7. 2021 15:47

Pouziti te kalkulacky je naprosto jednoduche, zadas tam 13kwh elektriky a vysledek mas, ze se to rovna 1 galonu benzinu a pak to vychazi jak rikam. Vysledky se rovnaji v ekvivalentu co2 emisi pouzitim techto zdroju.

Nemuzes prepocitavat benzin na kwh kdyz spalovak vetsinu teto energie nepouzije.

Prumerna spotreba elektro aut na spritmonitoru 17kwh. Prumerna spotreba superbu 2018+ diesel 6 benzin 7.3, oboje 110kw. 7.6l benzinu teda neni prehaneni, nebo hyperbola, ale realita. Za 4.5 se superbem jezdit nebudes v zadne situaci. Takze ano 2x lepsi v tomto pripade, prumer neni tak daleko.

Dnes tedy muzes mit mensi stopu nez prumer(17kwh/100km) vsech elektro, pokud mas spotrebu dlouhodobe pod 5.3l benzinu, nebo 4.55l nafty. Kazdy dalsi rok se to bude snizovat.
Uz v 2030 se CEZ zavazal ze bude o 50% cistejsi. Takze postupne, ale uz v polovine zivotnosti auta bude elektro neprokonatelne za kazde situace.
A pokud ma elektro treba polovinu rocniho najezdu z elektriky ze solaru, tak sanci nemas uz dnes. Dostatecnou energii ze solaru se soucasnou technologii na strese baraku ziskas v CR v 8 z 12 mesicu v roce.

CR 54% fosilni a z toho hodne exportuje.
USA 60% fosilni, maji ale podstatne vice plynu nez uhli oproti nam.
https://www.eia.gov/energyexplained/ele ... the-us.php
Jestli je to tak obrovsky rozdil jak ty rikas, tak nam staci prejit na plyn a mame hotovo.
Na internetu jsou vysledky kolik vyprodukovali kg co2 elektrarny v CR a USA na kwh a ten rozdil je minimalni.

:idea: Kdyz je nafta a benzin tak cisty, lepsi nez elektrika, proc nema kazdy doma v obyvaku benzinovy generator, muze byt idealnich otackach, navic to netahne zadnou vahu, to musi byt tak efektivni a tak zelenejsi nez cokoliv jineho.

Ano, elektro auto neni spaseni zeme, ale je podstatne lepsi nez spalovak uz dnes a bude neporovnatelne lepsi v budoucnu a to i auta co byli vyrobeny dnes.
zacatek156123
Nováček

Odeslat příspěvekod maincoonsback 14. 7. 2021 16:19

Proč píšeš o něčem čemu nerozumíš...?

A samozřejmě plyn jako zdroj energie má téměř poloviční emise než uhlí... A samozřejmě vyšší účinnost. Proto taky v USA vycházejí líp. Psal sem ti, že mnohem víc používají plynové turbiny. U nás se používá KGJ, ale malo, chtělo by to víc.

Ale to není na lusknuti prstem a stojí to more peněz a ve finále plyn je taky fosilní palivo... Projekty se připravují, jsou na to dotace, ale trvá všechno dlouho. Bez dotací by to vůbec nešlo...

A jedno tajemství... Prostě se smír s tím, že každé palivo má na svůj objem určitě množství energie. Takže bohužel co píšeš je zase jen důkaz toho že absolutně netušíš o čem píšeš...

"Kdyz je nafta a benzin tak cisty, lepsi nez elektrika, proc nema kazdy doma v obyvaku benzinovy generator, muze byt idealnich otackach, navic to netahne zadnou vahu, to musi byt tak efektivni a tak zelenejsi nez cokoliv jineho."

Tomuto se právě říká KGJ. A doma to nemá kazdy proto, že je to drahé a tak malé motory se prostě nedělají.
maincoonsback
Veterán

Odeslat příspěvekod Redlajn 15. 7. 2021 06:24

Krása střídá nádheru. Si vystačíte na dlouho. ^^
Redlajn
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků