Fabia IV pokec

Fabia, Octavia, Superb,...

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Ingos 6. 5. 2021 15:37

McGyver2 píše:
Ingos píše:Nikdo svéprávný s lane assistem nejezdí. To je jen pičovina co diktuje EU, jinak by to nikdy defaultně zaplné nebylo. Jinak SW u Scaly a Kamiqu je proti Octě nebo Enyaqu prakticky bezchybný, tam už je to dávno vychytané a nikdy nebyl tak velký problém.

Ale bylo a EU to nediktuje. Jak dopadlo Sandero v testech ... koncern nemůže dostat 2,3 hvězdičky.
Já s nejnovějším softem také s tím nemám problém.


Lane assist, stejně jako tlak v pneu je povinný někdy od roku 2020.
To, že NCAP jsou úplně k ničemu a automobilky staví auta na míru testům, aby měli těch 5 hvězd, je bohužel smutná realita dnešní doby. Další věcí, je úplně debilní, a čím dál větší váha asistentů. Nechápu, kolik lidí se kterýma se bavím když vybírají auto, tak mi říkají, že řeší hlavně bezpečnost a proto čumí na tyhle testy.
Kdyby viděli, jak se řeší konstrukce auta, která strana se dělá pevnější, protože zrovna na tu se najíždí při crash testu apod. tak by je to rychle přešlo.
Být laikem, který do toho nevidí a opravdu řeší bezpečnost, tak spíš bych po automobilce požadoval např. nějakou grafiku ukazujiící fakta o použitých materiálech na karoserii. Kolik je vysokopevnostní oceli, kolik je tvářené za tepla, za studena, podíl hliníku, hořčíku, uhlíkových vláken, tuhost karoserie, přítomnost přepážky oddělující cocpit a motorový prostor apod.

https://www.automobilrevue.cz/rubriky/c ... 45805.html
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod puk123 6. 5. 2021 16:02

Být laikem, bylo by ti toto úplně nahovno.
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod Ingos 6. 5. 2021 16:08

Tež pravda, ale pojem vysokopovensotní ocel asi pochopí i debil, že to není 0,1 plech na psí konzervy.
Ingos
Štamgast

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 5. 2021 16:38

Tak sem debil no.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 6. 5. 2021 16:58

A pro nás debily právě slouží třeba ty euroNCAP testy, kde si můžeme alespoň trochu srovnat, jestli ty materiály pejsek s kočičkou namíchali dobře. Koukneme na video, jak se psí plechovka pokrčila, kteří umí počítat, posčítají hvězdičky, kteří umí číst si přečtou slovní hodnocení ...
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod Arnie J 6. 5. 2021 17:04

MELLO píše:Tak sem debil no.

:D
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod saabik 6. 5. 2021 17:15

Kolik stála první fabia? 250 za líný holobyt. A kolik nejdražší verze? Skoro půl míče. Dnes podobná cena, s daleko větší výbavou a při jiné hodnotě peněz. Není třeba si stěžovat na cenu aut :).
https://www.auto.cz/pamatujete-si-kolik ... ave-139038
saabik
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Arnie J 6. 5. 2021 17:17

Moc fajn je ten příplatek 65 tisíc za jinou 1.4 :D
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 6. 5. 2021 17:32

tak to je 50 kw vs 74 kw, se muselo připlatit no :D
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod McGyver2 6. 5. 2021 17:39

Ingos píše:
McGyver2 píše:
Ingos píše:Nikdo svéprávný s lane assistem nejezdí. To je jen pičovina co diktuje EU, jinak by to nikdy defaultně zaplné nebylo. Jinak SW u Scaly a Kamiqu je proti Octě nebo Enyaqu prakticky bezchybný, tam už je to dávno vychytané a nikdy nebyl tak velký problém.

Ale bylo a EU to nediktuje. Jak dopadlo Sandero v testech ... koncern nemůže dostat 2,3 hvězdičky.
Já s nejnovějším softem také s tím nemám problém.


Lane assist, stejně jako tlak v pneu je povinný někdy od roku 2020.
To, že NCAP jsou úplně k ničemu a automobilky staví auta na míru testům, aby měli těch 5 hvězd, je bohužel smutná realita dnešní doby. Další věcí, je úplně debilní, a čím dál větší váha asistentů. Nechápu, kolik lidí se kterýma se bavím když vybírají auto, tak mi říkají, že řeší hlavně bezpečnost a proto čumí na tyhle testy.
Kdyby viděli, jak se řeší konstrukce auta, která strana se dělá pevnější, protože zrovna na tu se najíždí při crash testu apod. tak by je to rychle přešlo.
Být laikem, který do toho nevidí a opravdu řeší bezpečnost, tak spíš bych po automobilce požadoval např. nějakou grafiku ukazujiící fakta o použitých materiálech na karoserii. Kolik je vysokopevnostní oceli, kolik je tvářené za tepla, za studena, podíl hliníku, hořčíku, uhlíkových vláken, tuhost karoserie, přítomnost přepážky oddělující cocpit a motorový prostor apod.

https://www.automobilrevue.cz/rubriky/c ... 45805.html


Povinný ano u nově homologovaných aut, ale nemusí být trvale zapnut jako eCall.

Právě hodnocení bezpečnostních asistentů mělo velký vliv na závěrečný výsledek. Euro NCAP se nelíbilo, že funkce automatického brzdění reaguje jen na jiná vozidla, když neumí rozeznat chodce nebo cyklisty. Využívá totiž jednoduššího řešení jen s radarem a nikoliv kamerou. Michiel van Ratingen v této souvislosti upozorňuje, že na to Dacia bude muset zareagovat, aby splnila budoucí nařízení o obecné bezpečnosti chystané pro rok 2022. Nelíbilo se ani chybějící udržování v jízdních pruzích.

Buď se s tím naučit nebo jednoduše dvojklikem pravým palcem poslepu vypnout při výjezdu z garáže, nic tragického.

-- 6. 5. 2021 17:42 --

Oceli a složení karosérie je důležité, ale i ve Volvu při nešťastném úhlu nárazu také někdo zařve. A to jsou testovaný podle ameriky na 20% čelního nárazu, Evropa jestli tak testuje prototypy ...
Škoda Octavia IV 125let LB TSi 02/21, Fabia III Combi Ambition 10/2015
McGyver2
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 6. 5. 2021 17:52

saabik píše:Kolik stála první fabia? 250 za líný holobyt. A kolik nejdražší verze? Skoro půl míče. Dnes podobná cena, s daleko větší výbavou a při jiné hodnotě peněz. Není třeba si stěžovat na cenu aut :).
https://www.auto.cz/pamatujete-si-kolik ... ave-139038

Nehledě na to, jaký byl průměrný plat tehdy a jaký je teď.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 6. 5. 2021 18:17

Ingos píše:To, že NCAP jsou úplně k ničemu a automobilky staví auta na míru testům, aby měli těch 5 hvězd, je bohužel smutná realita dnešní doby. Další věcí, je úplně debilní, a čím dál větší váha asistentů. Nechápu, kolik lidí se kterýma se bavím když vybírají auto, tak mi říkají, že řeší hlavně bezpečnost a proto čumí na tyhle testy.
Kdyby viděli, jak se řeší konstrukce auta, která strana se dělá pevnější, protože zrovna na tu se najíždí při crash testu apod. tak by je to rychle přešlo.
Být laikem, který do toho nevidí a opravdu řeší bezpečnost, tak spíš bych po automobilce požadoval např. nějakou grafiku ukazujiící fakta o použitých materiálech na karoserii. Kolik je vysokopevnostní oceli, kolik je tvářené za tepla, za studena, podíl hliníku, hořčíku, uhlíkových vláken, tuhost karoserie, přítomnost přepážky oddělující cocpit a motorový prostor apod.


Ahoj, tohle téma mě celkem zajímá u delší dobu. Neměl bys k tomu trochu víc info. Celkem jsem se zajímal o platformu MQB a taky o použití různých typů oceli, shlédl jsem i nějaké video, kde japončík ukazuje řez sedmičkovým golfem.

Třeba já pokládám auta od koncernu asi za takový ten top v neprémiové třídě. Pletu se?

Jak se třeba pevnostně liší MQB A1 vs A0? Je mi celkem jasné, že když se na MQB udělá auto s pětiválcem za 1,5 mega, tak to bude asi něco trochu jiného než platforma, na které je největší auto Scala s 1.5TSI, ale jak velký je v reálu ten rozdíl, nevím. Je A0 jen sra.jda pro malá auta a vydrží v reálu třeba o třetinu míň než plnohodnotné MQB? Celkem by mě zajímalo, jak by dopadla taková srážka Scaly a Golfa - podobná hmotnost a rozměry, ale odlišná konstrukce a asi i jiné použití těch lepších ocelí.

A když už kladu tolik dotazů - nevíš, jak je na tom třeba PSA (nebo nově Stellantis)? To mi přijde třeba taky fajn.

Na druhé straně je třeba Hyundai a Kia, kteří se asi s vysokopevnostní ocelí moc nepředají a dohánějí to spíš masou, proto za auta váží tolik.

Budu moc rád, když mě k tomu něco napíšeš. Několik mou osobou naprosto nezaviněných havárek mám za sebou a bezpečnost je u mě u auta kvůli tomu tak nějak priorita.

Jinak samozřejmě souhlasím s tí, že testy Ncap byly vždy spíš takový odrazový můstek pro získávání dalších informací, bohužel poslední roky to tam kluci valí už je jako takový oblbovák veřejnosti, kdy je prostě nějaká tunová mldka s asistenty 2x tak bezpečnější než dvoutunový Mustang - čili se ty jejich snahy tak nějak odklání od reality.
kurtoid
Nováček

Odeslat příspěvekod Moucha 6. 5. 2021 19:12

Pekny predsudky proti kii a hacku
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod saabik 6. 5. 2021 20:11

No on ten dvoutunový mustang, když to napálí do dvoutunového volva, prostě dopadne podstatně hůř. Takže ty testy k něčemu jsou. Ne že ne.
Když to jaris napálí do sandera, dopadne jaris podstatně lépe než ten rumun.
A pravda, když to jaris napálí v plné rychlosti do kamionu v protisměru, ty hvězdičky asi nepomůžou.
Ale! Na rozdíl od toho sandera možná řidič jarisu zpozorní, když mu jaris začne řvát nebo brnět volant, případně se prát s řidičem o volant, když bude do toho protisměru směřovat....
saabik
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod metyn 6. 5. 2021 20:28

co když to toho protisměru bude směřovat ten kamion, toto jak dopadne potom? :hm dědek
metyn
Inventář

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků