od kurtoid 25. 4. 2021 17:49
Pár set km jsem s tím najel a nic v kopci necouvá a necuká. Prostě se zapne autohold a auto se neposune dolů ani o centimetr.
Spíš je problém, že DSG je hodně necitlivé při popojíždění v kopci - pak je to opravdu porod a chce to hodně citu. I tak se to člověk celkem rychle naučí, pokud není jelito.
Prostě se musí počítat s tím, že v kopci každé přidání plynu znamená tak 10cm posun auta. Nejde to s ním na "centimetry" jako s hydroměničem. Ale i tohle lze zvládnout a hlavně se člověk trochu přizpůsobí. Pokud parkuju 99,99% někde na rovině, tak mě DSG nijak neomezuje a dá se s tím naučit. Pokud člověk každý den najíždí do pětimetrové mezery a bydlí na kopečku jako někde v SanFran, tak bych asi hledal jiné auto.
Taky jde o to, že tyhle parkovací manévry DSG vůbec nesvědčí a parkovací manévry v kopci jsou už opravdu peklo. Ty spojky se vlastně protáčí tak možná do 7km/h, takže časté pocukávání bude znamenat brzkou výměnu spojkové sady, která je samo trochu někde jinde cenově než u většiny manuálů. Ale občas to to auto samozřejmě zvládne a nebude se hned kazit.
Když se s DSG člověk naučí, tak se s tím dá i žít. Osobně bych to ale nechtěl. Vždy dávám sportovní režim, jinak se to chová jak totální lemra. Ve sportu to tedy jde, ale zase to někdy drží točky naprosto zbytečně. Třeba ve 130 si to jede na šestku a točí 3000 a na sedmičku to nepřeřadí - to se tam musí šoupnout řežim "D", který je ale schopný auto trápit na 1400 otákách a má velmi letargické reakce. V manuálním režimu se dá celkem blbnout, ale auto si i tak vesele zařadí když už to jde moc do otáček, nedrží to kvalt, což mi třeba v zimě na sněhu vadí (neplatí to ale pro všechny DSG, u některých aut to fakt podrží točky i v omezovači a nepřeřadí to - ale to u Karou nehrozí).
Občas někomu začně časem DSG cukat a je to trochu otravné a v servisu se tváří, že je to cajk. S DSG to chce mít asi trochu štěstí a nejezdit s tím moc jako prase, pak to asi i chvíli slouží - platí hlavně pro tuhle slabou variantu pro 1.0 a 1.5 benzíny...